schouder uit de kom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

desy_kuiken

schouder uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 14:48

Al 14 jaar loopt ik met een schouder die 2 keer per jaar echt uit de kom gaat..
Altijd voel ik dat hij weer op het randje zit om eruit te gaan dit is erg vervelend.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Hebben jullie er wat aan laten doen ?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:50

M'n vriend wordt binnenkort geopereerd omdat zijn schouder er nu 3x uit is geweest binnen 2 jaar ofzo?
Het kapsel is gescheurd, dus dat wordt ingekort en vastgezet....
Is dit bij jou niet geadviseerd?

Nadia
Oppermuts

Re: schouder uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:54

LZP --> MW

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 14:55

Nou het rare bij mij is dat ze altijd hebben gezegt dat ze mij niet konden opereren omdat mijn schouder erg flexibel is.

Ik heb er wel al mee leren leven maar het blijft toch een ontzettende handicap. Zeker nu ik het dagelijks voel nu ik weer dagelijks paardrij.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:58

hier is al vaker een topic over geweest.. ik heb dit al ruim 8 jaar, zo'n 2 tot 9 x per jaar. Van de week nog gehad door touwtje springen. Ze kunnen echt wel opereren hoor, er is gewoon een kans dat het terugkomt. Een goeie chirurg verwijst je door naar de fysio, als je de banden een stuk sterker kan maken. Dat is echt een aanrader! het is en blijft een slappe plek maar je banden moeten gewoon sterker worden.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:11

Heb jij dan ook dan je het voelt dat hij weer op het randje zit ?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 03:20

desy_kuiken schreef:
Heb jij dan ook dan je het voelt dat hij weer op het randje zit ?

jep! tenminste, nu niet meer 2 jaar geleden wel. Als ik dan iets deed voelde ik hem er steeds bijna uitschieten, met een rare beweging gaat hij er vaak uit of soms wel eens in mijn slaap..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:41

Ik heb dit helaas ook. Ik heb last van hypermobiliteit, hierdoor komt het bij mij. Operatie bij mij: 3 tot 6 maanden weinig tot niks doen, 1 jaar lang revalideren en een slagingspercentage van 50/60%.. ik heb er maar mee leren leven. Niet prettig altijd, maar dat is mijn keuze. Met vier paarden aan huis en een man die heel veel aan de andere kant van het land moet werken dus niet mijn taken over kan nemen.. nee... dan maar niet..

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 07:52

Ben je wel of niet geopereerd maykie ?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:16

desy_kuiken schreef:
Ben je wel of niet geopereerd maykie ?

Nee mijn eigen keuze, ik ben niet geopereerd.. helaas kan ik niet op mijn rechter schouder liggen, niks zwaars boven mijn macht tillen en met meer moet ik rekening houden. En nog een grotere pech, mijn linkerschouder begint ook al.
Ik heb dit helaas in bijna heel mijn lichaam, maar in mijn schouder uit dit zich het ergste.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 10:58

Ik heb precies hetzelfde. Ik zeg wel ik heb er mee leren leven maar het blijft vervelend.

De orthopeten zeiden altijd dat ze mij niet konden opereren omdat ik zo elastisch ben. Afgelopen twee keer kreeg ik hem er zelf bijna niet meer in.. het is wel gelukt maar pas na een kwartier. Naar aanleiding daarvan werd ik toch wel wat angstig wat dat heeft me echt heel erg veel pijn gedaan. Ik weer naar de orthopeed en hij wil mij nu wel opereren dan wil hij iets van drukknopen ofzo erin zetten.

Ik heb het nu al een halfjaar uitgesteld en ik blijf het uitstellen ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij maar ik weet dat dit ook niet goed is.

Vind het heel erg moeilijk elke dag weer.. wat is verstandig he.

Ik vind het mede ook zo lastig omdat paardrijden natuurlijk wel een deel is van mijn leven en ik ben eigenlijk bang dat een operatie misschien wel meer sloopt dat repareerd.