Steken in onderbuik en longen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LifeLove

Steken in onderbuik en longen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 07:48

Sinds een paar weken heb ik last van steken in mijn onderbuik (waar altijd de menstruatie pijn zit).
Het is er ineens en dan is het weer weg. Het doet soms zo pijn dat ik niet kan rennen, springen, omdat ik het dan echt heel erg voel. Dit is echter anders dan menstruatie pijn en deze steken zijn er niet wanneer ik ongesteld moet worden of in de tijden van de ovulatie.
Vannochtend paniek.
Ik stond op met een lichte pijn in mijn onderbuik.
Ik was rustig aan het opmaken, boterhammetjes smeren voor school. Toen de steken erger werden en ik een keer heel diep inademde, en toen, echt heel vreemd, maar toen leek de steek naar boven te gaan en het zit nu bij mijn hard/longen. Wanneer ik nu heel erg diep inadem voel ik het zo tussen mijn longen en in mijn buik. Mijn moeder gebeld op haar werk, en die raadde aan om even de huisarts te bellen. Zo gezegd zo gedaan, huisarts gebeld. Vanmiddag een afspraak om kwart over 4.
Daarna werd het alleen maar erger, dus mijn vader opgebeld of hij school wilde afbellen. Het deed echt ontzettend zeer, tot huilen toe.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen soort gelijke klachten hebben gehad. Ik zou ook willen kijken wat het zou kunnen zijn, dit is natuurlijk een taak voor de huisarts, maar dat is nogal een nuchtere. Terwijl ik denk dat je alles wel goed moet nakijken wat het zou kunnen zijn, zekere voor het onzekere nemen...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Steken in onderbuik en longen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:59

Links of rechts onder in je buik? Als het rechts onderin zit en je druk op je buik en laat dan "plots" los, doet dit erg veel pijn?

Blinde darmontsteking?

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 08:01

Nee dat was ik vergeten te melden, het zit echt in het midden van mijn buik. Mijn HA had er ook na gevraagd of het rechts of links zat, maar het zit echt in het midden van de buik.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 14:41

Goed, ik ga nu naar de huisarts, ben benieuwd naar de uitslag. Moest urine meenemen. Vertel jullie straks meer, voor wie dit eventueel meeleest ofzo :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:43

Ja, ben ook benieuwd, sterkte en tot straks....

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:48

Ben ook wel benieuwd, succes :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:55

Ben benieuwd!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:58

Succes. Ik heb ook vorig jaar een tijd lang onverklaarbare steken gehad in mijn onderbuik.
Hoop dat ze wat kunnen vinden.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:47

Hee ben ik weer...
pff... van die huisarts kom je soms ook echt geen wijs uit.
Ze denkt dat het uit mijn darmen komt (die de ontlasting regelt als het ware) en ontlasting. Tuurlijk en daarom had ik ook super erge steek in mijn longen 8)7
Mijn ontlasting is goed, stoelgang ook, urine was ook helemaal goed. Dus huh?!
Moet morgen alleen bloed laten prikken en als er bijzonderheden zijn hoor ik het vanzelf.

@Iris82: hebben ze bij jou wat kunnen vinden?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:48

Hm altijd vervelend als ze niet kunnen vertellen wat het is.
Heb je nu nog steeds pijn??

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:05

Ik denk dat je darm koliek ( spatische darm ) heb gehad :) dat is heel erg pijnlijk en lijkt inderdaad of het door je hele lichaam trekt.. en als je in een foetus houding gaat liggen voel je het wat minder. je kunt echt hierdoor niet lopen en normaal zitten liggen etc.
Je hebt hier wel tabletten voor maar via de huisarts alleen.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:07

Ik heb laatst ook zoiets gehad, maar dan in combinatie met een opgezwollen gezicht. Ze weten niet precies wat het is geweest, is nog steeds een puzzelstuk, maar wss had ik longontsteking. Moet je ook veel hoesten? Zo ja, doet dat pijn, krijg je het benauwd?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:47

Als kind/puber had ik ook vaak steken en pijn in mijn buik, dit was koliek, en was erg pijnlijk. Maar dit voelde ik niet in de buurt van mijn longen......

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:21

Pijn heb ik nu niet meer, het is er ineens, dan ook best heftig en dan is het ook weer weg! Ik heb wel last van hoesten, maar dat is omdat ik 2 weken terug heel verkouden ben geweest.
Pf... vanmorgen heb ik bloed laten prikken om te kijken of ik een ontsteking heb oid. Dus ben benieuwd, als er iets is, krijg ik het aan het einde van de week te horen. Vind het toch wel vervelend dat ik niet weet wat het is.