Vage nagels

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renee

Vage nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:44

Ik hoop hier een antwoord te vinden want ik vind het nu na jaren gedoe wel is tijd worden dat mijn nagels er normaal uit zien.

Dit is er aan de hand met mijn nagels: Bij mijn nagels laat er de hele tijd een stukje van de bovenkant van mijn nagels los waardoor het lijkt alsof ik zeg maar een nagel op een nagel heb. Dit is alleen bij het bovenste gedeelte van mijn nagels maar het is wel heel vervelend, ik kan het zeg maar net niet in 1 keer alles er af knippen. Dus dan moet het groeien en vlak voor ik kan knippen scheurt het er al weer vanaf. En mijn nagels lang laten groeien kan niet omdat mijn nagels dan sneller af scheuren. Nagellak heb ik niet vaak op, wel heb ik van alles gebruikt om je nagel(riemen) mooi stevig en soepel etc. te houden, ook nagel verharders gebruikt van meerdere merken. Maar ik weet het nu echt niet meer want niets lijkt te werken. Misschien heeft iemand hier de goude tip voor mij?

You must be the change you wish to see in the world.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:48

Ik heb dit ook al jaren, maar nog altijd geen idee wat het nu is en hoe ik er vanaf kom! Mijn nagels breken ook makelijk, soms zelfs tot het vlees en dan duurt het eeuwen voor het weer terug groeit..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:49

IggyPop schreef:
Ik heb dit ook al jaren, maar nog altijd geen idee wat het nu is en hoe ik er vanaf kom! Mijn nagels breken ook makelijk, soms zelfs tot het vlees en dan duurt het eeuwen voor het weer terug groeit..

Ja idd! En dat doet dan echt verschrikkelijk veel pijn, alleen bij mij blijft er dan meestal nog wel een heel dun laagje nagel over wat ik er dan sowieso er af moet knippen omdat het echt gewoon pijn doet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:53

Ik heb hetzelfde, je hebt zeker vrij dikke nagels? Nagel is opgebouwd uit laagjes, de een heeft er iets meer dan de ander. Sowieso stóppen met knippen, onmiddellijk gaan vijlen. Kost meer tijd, maar een nagel loopt rond en een schaartje niet. Met knippen trekt de nagel recht waardoor de lagen van elkaar loskomen. Met vijlen heb je dat probleem niet. Als ik mn nagels 1x knip, ben ik 3 maanden bezig voor ze weer goed zijn..

Verder zou ik (blanke) nagellak gaan dragen, beschermt je nagels een beetje. Heb zelf nu al een tijdje geen nagellak meer op ivm mn werk en merk dat ze weer gaan breken en brokkelen.

Nagelverharders ed heb je denk ik niet zo veel aan, die zorgen er nmlk niet voor dat de laagjes op elkaar blijven. Maar echt, wie zn nagels mooi wil houden vijlt en knipt nooooit :D

Divaali

Renee

Re: Vage nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:55

Meestal knip ik eerst en daarna vijl ik ze rond, maar ik neem aan dat je volledig vijlen bedoelt ;) Wat raad je dan aan kwa vijl zo'n glas vijl (hoe dat ook heet) of een ander soort vijl?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:58

Juh volledig vijlen :) Kijk maar is wat er met je nagel gebeurt als je m knipt... T rondlopende gedeelte trekt volledig recht in de vorm van de schaar zeg maar...

Ik heb zelf een glasvijl en een gewone vijl... Ik ben met 1 duimnagel gemiddeld een kwartier bezig dus een glasvijl is dan wel fijn, gaat net ff sneller :+ Maar feitelijk maakt t niet bijster veel uit hoor... Ze doen t allebei, t is maar net hoe veel tijd je kwijt bent :P

Divaali

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 19:05

Haha, ik heb van beide eentje. Maar ik dacht misschien maakt het nog wat uit maar niet dus. Ik vind de gasvijl idd wel fijner vijlen :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:07

Hihi ja dat gaat veeel sneller :D
Wat ik overigens vaak deed als ze van heeel lang naar veel korter moesten (en dan was het wit bijna even lang als het roze én heb ik een lange nagelbasis zeg maar, dus al veel roze) was douchen en ze dan voorzichtig afbijten/scheuren. Gaat overigens alleen als ze al flink lang zijn én als er al wat kleine scheurtjes in zitten, maar bespaart wel veel tijd als ze er echt afmoeten :) Anders was ik serieus een goed uur bezig met 1 hand, en dat gaat toch flink vervelen hihi :P

Divaali

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 19:16

IK heb (gelukkig) ook een hele lange nagelbasis, zeker wel een centimeter roze op elke nagel zeg maar ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:17

Ah dat scheelt idd al :) Staat meteen zo veel mooier :)

Divaali

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie