Eergisteren kreeg ik de definitieve uitslag van de Laparoscopie en toen was het verhaal toch iets anders. Hij zei dat ook mijn eierstok verdikt was en aantoonde dat er ontstekingen hebben gezeten en dat inderdaad die eileider helemaal verstopt was. Verklevingen waren er niet gevonden...
Voor de ingreep zei ik heel duidelijk dat ik links zoveel pijn heb en die pijn straalt uit naar mijn rug, linker been en lies. Ook zei ik "trek links de hele boel er maar uit want ik wil van die pijn af en weer gewoon mijn leven op kunnen pakken". Ik wist dat het niet goed zat daar, en was er heel duidelijk in.
Toen ik hem daarmee confronteerde vrijdag zei hij dat i.v.m. mijn leeftijd (en mogelijke kinderwens) meer kans is op zwangerschap als die eierstok/leider bleven zitten. Heel eerlijk gezegd maakt me die hele kinderwens niet uit want er is meer in het leven en ik wil gewoon mijn leven terug.
Wanneer ik Google op eierstok ontstekingen dan komen die klachten tevoorschijn die ik al 3 jaar heb.
Vinden jullie dit reden genoeg voor een second opinion, is het ziekenhuis dan verplicht deze gegevens en beeldmateriaal van de Laparoscopie af te geven aan een ander ziekenhuis? Dinsdag kan ik met deze vragen terecht bij de h.a., heb een afspraak gemaakt. Maar ik lig er wakker van en wellicht is er iemand op Bokt die deze antwoorden heeft.