Nagels brokkelen af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Nagels brokkelen af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 14:13

Het klinkt misschien stom, maar ik erger me kappot aan mijn nagels. Ik heb ze altijd kort ivm met de paarden, maar sinds kort brokkelen ze gewoon af. Het bovenste laagje zeg maar, breekt er steeds af, ook op het stuk waar je zeg maar niet kan knippen. Kan het moeilijk uitleggen :o
Maar wat helpt hier tegen? Want het is zwaar irritant. Want ook daar komt vuil onder, en dat is moeilijk te verwijderen, en het ziet er niet uit. Het afknippen kan ook niet, want het zit ook op het deel waar je vinger onderzit zeg maar :')

Nu dacht ik dus: nagellak. Maar maakt dat het niet erger?

Grapjasjes12

Re: Nagels brokkelen af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:24

Ik heb dit ook op het moment :) Je kunt een nagelverharder kopen en dat erop smeren, werkt als een nagellak.

Ik lak m'n nagels wel, want dan blijven ze beter beschermt.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:26

Ik heb dat op dit moment ook, maar juist doordat ik de laatste paar maanden heel veel nagellak op heb gehad. Ik denk dat je nagels daardoor te weinig zuurstof krijgen en dan gaan splijten.
Dus volgens mij is het beter even een tijd geen nagellak op te doen. (ookal zou ik dat liever wel doen, omdat dit gewoon lelijk is)
Ik heb bij de hema iets gekocht wat je elke dag op je nagels moet doen en moet laten intrekken. Hopelijk versnelt dit het een beetje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:36

Ik heb het ook heel erg, vooral aan mijn duim en wijsvinger. Ik doe nu vakantiewerk in een supermarkt en met het uitpakken en aan de kassa zitten blijven mijn nagels nooit lang heel :n Ik heb al alles geprobeerd (nagels lakken, nagels niet lakken, nagelverharder, nagels korter knippen, nagels korter vijlen ipv knippen) maar echt niks helpt.

BE_GENTLE

Re: Nagels brokkelen af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:27

Ik laat me eigen nagels altijd verharden bij een nagelstyliste en nergens last meer van. :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:30

Ik heb mijn hele leven al last van splijtnagels. Niks helpt; extra calcium, ijzer etc. eten,voedingssupplementen, nagelverharder, nagellak enz. enz.

Hou ze zelf gewoon kort. Heb van mezelf lange vingers en lange 'nagelbedjes', dus ook met korte nagels zien m'n handen er nog mooi uit.

Zou ze zelf gewoon goed verzorgen en kort houden. Succes!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:31

Ik heb lange nagels en ik heb dat ook en mijn nagels zijn heel hard. Heb er eigenlijk bijna altijd wel nagellak op dat help wel veel!