Lymfoedeem, iemand ervaring?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Joosiien

Lymfoedeem, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 13:32

Ik vroeg me af of er ook mensen op bokt zitten (of een kennis hebben) met lymfoedeem.
Hoe dit is ontstaan, hoe dit zich uit en welke behandeling er gevolgd wordt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Toevallig was daar gisteravond een programma over op rtl5. Wellicht heb je daar iets aan?

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 16:39

Door dat programma ben ik er ook op gekomen :P Dat was echt heel extreem! Bedankt ieder geval voor je reactie :)

Cantheon

Re: Lymfoedeem, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:21

Lymfoedeem kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld door het weghalen van lymfeklieren bij een borstkankerpatiƫnt, maar ook door een aangeboren afwijking of een slecht hersteld probleem in het lichaam. De behandeling wordt meestal door een fysiotherapeut gedaan en bestaat meestal uit comprimeren (bijvoorbeeld met bandages), manuele lymfdrainage en oefentherapie. Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten!

Groetjes een fysiotherapie-student ;-)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 18:35

Bedankt voor de informatie. Hoe stellen ze lymfoedeem eigenlijk vast? Weet je dat ook toevallig :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie