Wat te doen tegen kou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:26

Jullie geven me erg goede tips. Zal de ANWB acties eens goed in de gaten houden dan. :) En GC, zou je voor mij een aantal merkjes in je kleding na willen kijken? Dan kan ik daar eens op gaan zoeken! En anders moet ik gewoon een keer naar een ijs koud buiten land, misschien vallen de winters hier dan mee :P

@ Karin: Mountain Horse ken ik wel inderdaad! Zal eens gaan rond kijken. Zitten soms ook wel vesten of shirts tussen die ook gewoon zo voor dagelijks kunnen meen ik! Ik heb zelf altijd leren rijschoenen en leren chaps, chaps zitten wel warm, want zogauw ik die uit doe terwijl ik nog buiten ben dan krijg ik spontaan kramp in mijn kuiten van de kou..

En Thermo schoenen karin? Zijn dat lompe rijschoenen of niet?


Afbeelding

Die zou ik toch graag hebben! Jammer dat dit bijvoorbeeld niet zo mooi is bij je normale kleding!
Laatst bijgewerkt door loez op 17-09-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:28

Het zijn idd lompe rijschoenen. Maar het is IMO het een of het ander, elegante schoenen die mijn voeten warm houden ben ik nog niet tegengekomen (en ik vind dat persoonlijk ook niet zo belangrijk, comfort gaat voor). Wie mooi wil zijn etc. etc. ;)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:29

Ik heb het ook snelkoud.

Vorig jaar zijn mijn bovenbenen te koud geweest en heb ik heel lang met rood/paarse gevoelige benen rondgelopen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:30


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:32

loez schreef:
En GC, zou je voor mij een aantal merkjes in je kleding na willen kijken? Dan kan ik daar eens op gaan zoeken! En anders moet ik gewoon een keer naar een ijs koud buiten land, misschien vallen de winters hier dan mee :P

Geloof me, zo werkt dat helaas niet. De winterse kou in Scandinavie is heel anders als de (is ie weer) waterkoude hier. Ik kijk wel even het merk na.
Mountain Horse is in ieder geval al een goede tip voor rijkleding in de winter! En ik let met de kou ook niet op hoe ik eruit zie hoor, warm is warm.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:33

Rimfrost Paddock van MH:

Afbeelding

Overigens heb ik ook verschillende winters met mijn kisten gereden en daar bleven mijn voeten ook aardig warm in.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:39

@Karin: Nee daar heb je ook zeker gelijk in hoor :D Kan best een miep zijn. Maar inderdaad als het mijn voeten warm houd dan is het prima! En die schoenen vallen nog wel mee qua lompigheid! Mijn thermoboots (Ook van mountain horse meen ik) zijn voor het rijden voor mij veel te lomp. Aantal keren van het paard gedonderd en door die laarzen met mijn voet blijven hangen waardoor ik een aantal keer na getrapt ben!

@GC: Was eigenlijk meer als grap bedoeld! Heb de mogelijkheid totaal niet om weg te gaan en als ik dan moest kiezen dan ging ik voor een warm land :P

@Hotchocolat: Dat klinkt ook écht niet prettig! Ik heb wel vaak dat mijn huid echt begint te steken van de kou gewoon. Veel in mijn rug, omdat ik die natuurlijk gespannen houd. Soms móet ik gewoon ontspannen wil dat wegtrekken anders gaat het echt niet goed!

Ik ga even met pauze!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:41

Je beugels moeten idd wel breed genoeg zijn. In beugels van 11 cm passen die Rimfrosts net niet (dan blijven ze hangen), maar 12 cm is geen enkel probleem.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:45

Er zijn nu toch ook thermolaarzen in een "elegant design"... zijn die niet van Mountain Horse ofzo? Met van die veters... ziet eruit als een dressuurlaars. Mij te duur, dan maar niet elegant. :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:46

Elegantie interesseert mij dus ook écht niet als ik op het paard zit. Comfort staat bij mij bovenaan.

Ik kan me voorstellen dat mensen voor 'het mooi' gaan, maar klaag dan ook niet over de kou. :D

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:52


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:16

Ik vind dat altijd een beetje eng idee, van die verwarmingselementjes in je schoenen! Niet dat er iets mee zou gebeuren, maar dat je je eigen thermostaat daar helemaal mee ontregeld! Zouden die dingen echt heet worden? Als ik wintertenen heb kunnen mijn voeten namelijk juist helemaal niet tegen warmte, dat doet echt zeer, hoe krom het ook is. Niet tijdens het opwarmen, maar het gloeit dan de hele dag en ze zeggen ook dat het juist funest is om je voeten tegen de kachel te houden bijv. Dit lijkt me hetzelfde effect. Best duur ook trouwens!

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:20

Kan me wel vinden in je reactie Margje. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ze gebruiken! :) En idd als ik ook ijskoude voeten heb moet ik ze ook niet tegen een hete kachel houden hoor. Moet ze echt voorzichtig laten ontdooien :D Met een kruik in een handdoek gewikkeld bijvoorbeeld!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:37

Het stomme van wintertenen is dus dat ze altijd als je binnen bent gloeiend heet zijn. Zomers lig ik helemaal onder mijn dekbed, 's winters moet ik gewoon mijn tenen er onder uit laten steken, anders ontbranden ze volgens mij. Ik krigj het trouwens koud van dit topic! Heb er even een kopje thee bij gepakt..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:32

Ik ken alleen die "met kabeltjes" en batterij. Maar die kun je zelf instellen. Ik zet ze rustig aan voordat ik naar buiten ga en ze worden niet gloeiend heet, ze zijn "warm". Betekend dat je ervoor geen koude voeten had, ze koelen gewoon niet af, je hebt de hele tijd lekker warme voeten.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 15:08

Dat is dus wel positief! Wat als je geen waterdichte schoenen hebt? Of stel ik nu een héle blonde vraag :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:10

Je kan deze alleen dragen in waterdichte schoenen. ;)

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 15:13

Dat had ik wel verwacht :P . Maargoed, ben blond van mezelf :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:14

Ze zijn dan ook voor in de sneeuw enzo gemaakt :D

Edit: en deze waren maar 15 euro, exclusief penlite batterijtjes dan.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:25

Kijk, dat lijkt er meer op! Zijn ze dik trouwens? Krappe schoenen helpt nou niet echt tegen de kou. Waar haal je die dingen eigenlijk?
Oh, ik denk dat ik het antwoord op mijn 1e vraag al weet. Ik stelde mij zooltjes voor met batterijen er in , maar ook ik ben blond. Dat heeft zeker iets met die kabeltjes te maken, dat je de batterijen ergens anders draagt? Hihi, ik zag het al voor me. Lekkere massagezool, met batterijen er in.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 15:26

:oo dat is geen geld! En dat voor warme voetjes in de winter! Waar heb je ze vandaan? :P

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:27

Ik gebruik 'heatmax hothands', dit zijn zakjes die warm worden bij aanraking met zuurstof. Er zijn speciale handschoenen, sokken, haarbanden etc waar je ze in kunt stoppen. Ik heb de handschoenen en het is lekker warm. Handschoenen zijn alleen niet echt handig bij het rijden helaas.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:29

Herkenbaar heb het ook altijd koud en de uitvinding heb ik nog niet gevonden.
Behalve me dubbeldik aankleden, vooral fleece achtige dingen en veel warme dranken drinken.
Koffie/thee/choco etc...
Soms zit ik 's winters wel eens met handschoentjes op kantoor terwijl de verwarming gewoon aanstaat, niemand ziet het gelukkig haha.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat te doen tegen kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 15:37

Kajo: Zal er eens naar kijken! Net bij de action maar een kruik gehaald en van die breek dingen. Die worden dan warm en dan kook je ze weer en dan kun je ze zo her gebruiken!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:37

Die zooltjes heb ik in Finland gekocht... maar ik ga er vanuit dat ze hier ook te krijgen zijn! Ze zijn heel dun, er loopt een kabeltje uit en aan het einde zit een klein "kastje" met de batterij. Deze kun je aan je schoen, laars, broek etc. vastmaken. Kastje is zo klein dat je er geen last van hebt en valt ook niet echt op. Maar goed, je draagt die dingen dus als je naar buiten gaat om te rijden of te wandelen, niet als je naar een feestje gaat waar je pumps aan hebt ofzo :D

Ik loop in de winter ook standaard met die kussentjes rond, waar zo'n metalen plaatje in zit die je moet knakken, en dan worden de kussentjes warm. Op mijn werk, in de auto, op stal... Ik heb er dan ook een hele voorraad van, omdat ze eerst in kokend water gelegd moeten worden om opnieuw te kunnenw orden gebruikt. Heerlijk in je handschoenen, in je jaszak etc.