geschopt door paard, Bovenbeen

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

hrappur

geschopt door paard, Bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 09:36

hallo,

Even vragen,

ik ben geschopt door een paard, op dinsdag vol op men boven been.
ze had gelukkig geen ijzers op, maar de schop kwam hard aan op men boven been ( precies in het midden)
Ik heb meteen lang en goed gekoeld.. al was er meteen al een bloed uitstorting.. die dag veder niets meer kunnen doen dan stil zitten.

nu is het zo dat ik gister weer ben gaan werken, al hoe wel dit in het begin zeer pijnlijk was toch door gegaan na een tijd is het toch een soort van gewenning.. ( ik train gangen paarden. )
nu vandaag, moet beginnen met werken doet het eigenlijk nog meer zeer als gister.. en twijfel nu heel erg of ik wel zal gaan werken.

ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen, naar een dokter gaan ? bedoel die kan er veder niets aan doen?...
of iemand nog tips wat helpt tegen de pijn ( ik neem al pijnstilling.)

Eva

Iceland

chivaldi

Re: geschopt door paard, Bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:38

ik zou toch even langs de huisarts gaan best kans dat er iets beschadigd is hoeft niet maar kan altijd natuurlijk :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:39

Ik zal het even na laten kijken als ik jou was. :j
Wat voor pijnstiller neem je? Sommige kan je in deze gevallen beter niet nemen aangezien ze een bloedverdunnend bijeffect kunnen hebben.
Maar goed, ik zou het echt even na laten kijken en even een foto laten maken, zeker als hetnu nog zo veel pijn doet :)

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:39

Kan natuurlijk gewoon flink beurs zijn, maar als je het niet vertrouwt gewoon ff naar de dokter gaan. Die kan je evt ook pijnstillers aanraden.. Niks forceren hoor! Als er wel iets mis is kan je het alleen maar erger maken!

Divaali

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:42

Ik ben een paar jaar geleden vollop op mijn bil getrapt, dat heeft ook zeker wel een week geduurd voordat ik er minder last van kreeg, kon ook maar op 1 bil zitten.

Maar als je het niet vertrouwd even langs de huisarts, maar als je nog kan lopen zal het wel allemaal meevallen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:44

Hmm ik kan ook nog lopen maar heb wel een chronische knieblessure.. Dus dat op zich is niet de beste indicator :)

Divaali

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:48

Ik heb precies hetzelfde gehad. doet inderdaad flink zeer! Ik kon er niet eens op lopen en ben door mijn broer naar de huisarts gebracht (waar ik eerst niet heen wilde omdat ik paardrijverbod had van de huisarts)
Ik had uiteindelijk gekneusde spier. Ik kreeg een creme mee waarmee ik die plek moets masseren, dat deed erg zeer maar moest toch. uiteindelijk heb ik een deukje in mn bovenbeen aan over gehouden, die zal nooit meer weg gaan is inmiddels zo`n 15 jaar geleden.
Sterkte ermee!!

Trotse mama van 3 kindjes

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:49

Gelukkig ben je op je bovenbeen geraakt en niet hoger of lager :=
Heb vorig jaar ook een trap gehad, heb het met arnicadruppels en traumeelgel aardig snel weggekregen.
Naar de huisarts heeft IMO geen zin, maar ik zou wel rust houden, al is het maar een paar dagen.
Ik heb er de volgende dag een paar km op gelopen, en dat werkte toch niet, dus daarna flink rust gehouden.

Edit: ik heb overigens ook een deukje overgehouden :+

Niet alle dwalers bennen verdwaald

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:03

Ik zou er eerst maar eens flink wat Arnicagel opsmeren.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 11:36

Bedankt voor de reacties :) ik hoorde idd al van die crem, waar kan ik dit krijgen van arnica?? misschien kan ik wel even langs een apotheek namelijk.
het probleem qua huisarts enzo, is dat ik niet in NL woon nu.
dus ik zit in het buitenland, en heb niet zoon zin weer naar het ziekenhuis te gaan hier. ( is me niet zo goed bevallen een vorige keer)

idd geluk gehad, men knie was denk ik echt stuk geweest.. goed om van ervaringsdeskundige te horen .. soms wou ik dat ik een andere hobby/baan had.. hahaha

amyz, ja.. ik weet het misschien ben ik wel een beetje hard voor me zelf..

inmiddels 1 paard gereden, was niet zoon succes.. pfff even wachten tot men baas terug is en dan maar even overleggen.

Iceland

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:38

siskeh schreef:
Edit: ik heb overigens ook een deukje overgehouden :+

Ik ben jaren geleden ook vol op mijn bovenbeen getrapt (zij/achterkant) en daar zit nu idd ook een deuk..
Heb er verder niets mee gedaan toen, koelen en rusten en niet teveel naar de blauw-paars-geel-groene vlek kijken ;)

And if you don’t feel good
What are you doing this for

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:40

Inderdaad insmeren met bijvoorbeeld Arnica. Die kun je volgens mij gewoon bij een apotheek halen.

Het is gelukkig niet op je knie, maar op een spier. Dat betekent ook dat je er vaak een dag of twee later meer last van hebt dan op het moment zelf. Door wel te blijven bewegen hou je de boel wel soepel en goed doorbloed. Maar je moet het ook zeker niet overbelasten. Pas als het kan je werkzaamheden dus wat aan. En als je het niet vertrouwt of na een week nog steeds zoveel last hebt, dan even langs het ziekenhuis.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:42

ik had het ook keer...in mn rib en bij mn lies...kon tijdje niet veel doen..rib licht gekneust...ja hoe die t voor elkaar kreeg is mij ook een vraag ;)...gewoon rustig aan doen koelen en na 1 week zat ik er rustig weer op...deed nog wel wat pijn maar beetje doorzettings vermogen is nodig ;)

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:43

Heb je niet iets van traumeelzalf wat je bij je paard gebruikt als hij een dik been heeft? Dat gebruik ik namelijk ook op mezelf ipv arnica...

quera. Voor altijd en langer

Warme groet, Gerda

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:43

Arnica is super en (in Nederland in het ieder geval :P ) te verkrijgen bij drogist en apotheek.

Je kunt er nog behoorlijk lang last van houden :P Ik heb een paar jaar terug een trap op (de zijkant van) mijn bovenbeen gehad. Is alle kleuren geweest :D en er kwam een ronde, harde schijf. Dit heeft echt lang geduurd eer dit verdwenen was!! En als ik op de plek druk, weet ik nog waar het geweest is :D
Het straalt uit in heel je bovenbeen.....
Succes ermee en ik zou zeker even de Arnica halen ! (volgens mij van VSM?!)

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:46

Inderdaad geluk gehad dat je niet op je knie geslagen bent, want dat heb ik dus helaas mee mogen maken. Die knie was verbrijzeld.

Iemand roept ook als je er nog op kan lopen, is het niet zo erg. Daar zou ik zo zeker niet van zijn! :) Ik heb mijn rug gebroken gehad door een been van een paard en een week mee doorgelopen en ja ik kon "lopen".

Misschien dat het met een paar dagen wat beter gaat, in ieder geval wel in beweging blijven. Anders wordt het stijf en stram en gaat het alleen maar meer pijn doen als je wel wat gaat doen. Ik zou even aan kijken en dan toch even langs de huisarts gaan, beter even het zekere van het onzekere. Een paard slaat hard!

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:47

Meteen Arnicadruppels nemen (inwendig) en uitwendig behandelen met Traumeelgel. Tja en al is het pijnlijk, toch licht in beweging houden...
Sterkte!!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:49

Traumeel gel en druppels.
Dan werk je zowel inwendig als uitwendig.
Sterkte :(:)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:55

Oh joh je zit in IJsland! Vraag eens om je heen of het heel duur is om een foto te laten maken of is dat heel ver weg van waar jij zit? Over het algemeen worden kosten in het buitenland gemaakt wel vergoed door de zorgverzekeraar. Anders moet je echt overwegen die kosten lief te nemen.
Het scheelt toch enorm in zorgen als er niets aan de hand blijkt te zijn.
Het is van groot belang dat jij door kunt gaan met je doet, maar wel met gezonde benen!
Vraag anders of iemand van familie of vrienden "vallen en stoten gel" van de Da drogist naar je opstuurt vanuit NL. Dat is wondercreme!
Mooi profiel en mooie paardjes heb je daar!
Heel veel sterkte!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:21

bedouin: waarom zou je in hemelsnaam een foto laten maken :?
Als er iets gebroken zou zijn zou TS echt niet meer lopen :n
"voordeel" van de trap die ze heeft gehad is juist dat de kans dat er iets écht mis is heel klein is.
(als je knie of heup/bekken is geraakt heb je echt veel meer kans op grote problemen)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:36

Siskeh Dat is aan Hrappur om te beslissen.
Zij alleen kent de pijn in haar been. Als de pijn te lang duurt zal iemand dat idee moeten opperen. Voila dat ben ik.
Een scheurtje in het bot zou best kunnen.
Daar kan je wellicht best mee 'lopen'. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zo had ik een kleine fractuur in mn knie en bovenstaand staat nog zo een bizar verhaal van Quir.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:19

Allemaal heel erg bedankt voor het mee leven..

bedouin ik zie dat jij in Tunesie woont.. dat is ook niet echt bepaalt om de hoek ! Heel gaaf dat wel! en bedankt !

Een foto vind ik nog wel overbodig, gelukkig is je boven been idd wel een goede plek om geraakt te worden.. ik dacht nog.. als ze in men buik had geschopt of zo.. * ze bokte..en schopte in de stal.. *

Jemig ik hoor echt vervelende verhalen, verbrijzelde knie.. gebroken rug, Dan mag ik nog blij zijn men men boven been .. :(:)
Een rib en een lies.. klinkt ook echt heel naar!!

Heb nu even overwogen rustig aan te doen, en als het vanavond ( nu werkt de pijnstilling) weer zo ontzettend pijn gaat doen ga ik morgen even langs het ziekenhuis..

lieveli Nu je het zeg, we hebben idd speciaal pezen en spieren coolings gel !!! even kijken wat daar allemaal in zit !
Tanx voor de tips !

Iceland

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:25

ik heb het vorig jaar ook gehad... na 4 weken was het blauw/paars/geel weg...

ik zou nog even afwachten en als het dan niet gaat even een bezoekje brengen aan de huisarts,
de kans is echter gewoon groot dat het vanzelf met genoeg geduld wel weg gaat...

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:28

ik heb het ook gehad, alleen was ik geschopt door een fries die wel ijzers onder had.
ook vol op m'n bovenbeen, ik heb er denk 3 dagen last van gehad, toen kon ik weer gaan lopen. Ik had geen pijnstiller ofzo genomen.
ken je het gevoel dat als iemand je een knietje tegen je bovenbeen geeft? Dit is precies het zelfde, ijsbeentje zoals ze het bij mij op school noemen.

Rustig aan doen, en niet teveel belasten, wel je bovenbeen blijven bewegen zodat het niet stijf wordt, verder is het gewoon afwachten tot het minder pijn gaat doen.

Sterkte

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:06

ook ik heb het gehad, helaas heeft mijn paard wel ijzers...
ben vlakbij mijn lies getrapt, een mooie blauweplek eraan over gehouden :D
ik zou het even aankijken ;) goed insmeren met arnica en af en toe een paracetamol nemen als je teveel pijn krijgt. verder kwestie van afwachten en rust ;) sterkte