Stomme Ritalin

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Anoniem

Stomme Ritalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:17

Ik haat Ritalin.

Het is net als een auto die op 8000 toeren loopt....... alleen heeft iemand de rem erop gezet. Ik lig in bad, en ik lijk zo rustig, maar in mijn hoofd razen gedachten en beelden........ zo snel en zo hard, dat als ik het zou moeten uitspreken het niks anders werd dan zinloos gebrabbel. Mijn mond houdt mijn hoofd niet bij. En dus praat ik te snel, en ben ik chaotisch, omdat mijn lijf niet kan wat mijn hoofd wil. Als mijn lijf dat wel zou kunnen was ik een menselijke wervelwind.

Ik wil niet zo zijn. Ik wilde dat ik kon praten zoals ik schrijf. Maar ik kan dat niet, mijn hoofd laat dat niet toe. Eigenlijk ben ik best een geordend mens. Ik hou van orde, en netheid, en structuur. Maar in mijn hoofd gaat alles veel te hard, en al die prikkels komen zo hard binnen...... en dan heb ik geen overzicht meer, ik kan niet filteren en sorteren want alles komt even hard binnen, en ik kan niet weten wat belangrijk is en wat niet.

Ik word er zo verdrietig van soms.
Dankzij Strattera heb ik even geweten hoe het leven is zonder ADHD....... en wat is het heerlijk. Wat is het geweldig om belangrijke dingen niet over het hoofd te zien, en rust te hebben in mijn hoofd. Wat is het lekker als die motor op 1500 toeren loopt, en wel 8000 kán, maar het niet hoeft....... en wat is het dan hard om het machteloze gevoel terug te krijgen van al die jaren ervoor.

Vjestagirl

Re: Stomme Ritalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:25

*geeft je een grote knuffel*. Zo het klonk alsof je die heel hard nodig had...

Ik ken het gevoel trouwens helemaal, ik zit regelmatig onder de (wat lichtere) kalmeringsmiddelen maar idd, het gevoel dat je lichaam kalm is en je hoofd nogsteeds op volle kracht vooruit gaat is meer frustrerend dan rustgevend.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:28

Dank je wel, dat kan ik echt waarderen......

Dat is het ook, het frustreert me. Mateloos.

Ik ga iets doen met de zorgverzekering trouwens, ik wil weer Strattera. Ritalin is waardeloze rommel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:33

Yamcha schreef:
Dank je wel, dat kan ik echt waarderen......

Dat is het ook, het frustreert me. Mateloos.

Ik ga iets doen met de zorgverzekering trouwens, ik wil weer Strattera. Ritalin is waardeloze rommel.

Groot gelijk. Het is zo kl*terig dat ze alleen het aller aller aller goedkoopste middel vergoeden en als je iets wilt wat stukken beter werkt maar €0,10 per pil duurder is dat je dan alle moeite van de wereld moet doen om het te krijgen. Het lijkt wel alsof de zorgverzekeringen tegenwoordig op de stoel van de arts klimmen. Maakt niet uit wat je voorgeschreven krijgt, als het te veel kost kan je ernaar fluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:38

Kan daar zo kwaad om worden he.

Maar vooral eigenlijk verdrietig, want voor mij zijn die medicijnen geen luxe. Ik heb ze gewoon nodig, zonder kan ik niet functioneren.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:40

Ik ben gisteren weer aan de Ritalin begonnen, weet dus ook precies hoe je je voelt :)
Vraag me alleen af welke idioot heeft bedacht dat je een ADHD'er 2/3 keer per dag een pilletje op een vast tijdstip laat slikken. Opbouwen gaat hier dan ook ronduit slecht, en Strattera en Concerta worden niet vergoed en is geen optie.
Ga meteen weer even overal post-its plakken, bedankt voor deze reminder :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:43

Waanzin om een ADHD-er 3 keer per dag meds te laten slikken...... echt waanzin.......

Sjees, ben al blij als ik mijn route niet door elkaar gooi, en mijn planning min of meer kan volgen.......

Is ook zoiets: Kun je plannen?
Ik: ja hoor, heel goed. Het uitvoeren van de planning, dat is het probleem.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:43

Nadeel is dat de rest van de wereld dat niet ziet. Die zien een kalme Yamcha (of Vjestagirl for that matter) en gaan er vanuit dat het dan goed is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:45

Tja en dan mag je opmerkingen ontvangen in de trant van ''Dat je zo rustig kunt blijven terwijl van alles maar de helft is gedaan'' o.d. :j
Mocht iemand een ZV weten die wel Strattera of Concerta vergoed, meldt het aub even!

En euhm planning volgen, wat is dat? :o

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:46

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
ik weet hoe het voelt.
vooral ook het plannen,en het plannen om te gaan plannen wat eigenlijk al weer een plan op zich is....terwijl ik weet dat plannen geen nut heeft, want bij mij valt een plan altijd in duigen...........en toch ben ik van plan vol te houden!!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:51

Nijn schreef:
Tja en dan mag je opmerkingen ontvangen in de trant van ''Dat je zo rustig kunt blijven terwijl van alles maar de helft is gedaan'' o.d. :j
Mocht iemand een ZV weten die wel Strattera of Concerta vergoed, meldt het aub even!

En euhm planning volgen, wat is dat? :o
Wees blij dat de helft is gedaan, 't kan veel erger hoor, echt...... :)) zal ik het demonstreren? Is slechts een kleine moeite :+

Avero Achmea vergoedt het met een Excellent of Royaal pakket, maar ik wil proberen of ik het dit jaar nog omhooggegooid kan krijgen. Ik weet niet of dat onder overstappen valt, namelijk. Overstappen kan pas per 1 januari, maar zolang wil en kan ik niet wachten.
Vjestagirl schreef:
Nadeel is dat de rest van de wereld dat niet ziet. Die zien een kalme Yamcha (of Vjestagirl for that matter) en gaan er vanuit dat het dan goed is.

Klopt. En ze gaan er ook vanuit dat je je dan ook wel goed voelt...... terwijl ik tegen de muren opvlieg, maar alleen maar in mijn hoofd. Door de Ritalin komt het niet verder dan dat, maar het ís er wel......

Eerst had ik geen last van ADHD, maar de rest van de wereld wel, en niemand vond dat echt heel erg. Nu heb ik er wel last van, en de rest van de wereld niet meer.......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:51

Nijn schreef:

Hier kun je zoeken op vergoedingen: http://www.zorgplanet.nl/medicijnen/

Hopelijk heb je er iets aan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:52

Vjestagirl schreef:

Ja, want jullie reageren in allerlei topics. Maar ho, hoe kan iedereen dit weten dan? Behalve nu? No offense.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:54

Leg even uit? Ik snap je niet?

Ben aan het forummen, dan reageer ik vaker in meerdere topics.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:55

is dat het effect wat ritalin op je heeft?
je hoort er toch in de eerste plaats in je hoofd, en daarbij dan in je lichaam rustig van te worden
wat apart en hoe lang ben je nu aan de ritalin dan
is het geen optie om bijvoorbeeld een deel van je zorgtoeslag te reserveren voor de kosten van stratera en dan toch weer daarop over te gaan?
voordat je in een negatieve spiraal komt door de effecten die je nu ervaart met ritalin.
of misschien beter even helemaal geen medicijnen, of je dosis halveren.

https://drafenrensportforum.nl/

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:57

als ik het goed begrijp is er dus wel wat meer dan enkel ritalin en concerta ter besachikking voor mensen met adhd
ik zou graag willen weten waar dit te verkrijgen is
want ik moet eigenlijk ook ritalin slikken
maar ik wordt er echt niet beter van
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 16-09-10 00:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Dyslectisch?
Wel nee joh! Ik ben dyslesbisch !

If people have a problem with you , remember it is their problem !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:59

setteke schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja, want jullie reageren in allerlei topics. Maar ho, hoe kan iedereen dit weten dan? Behalve nu? No offense.

Setteke, ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat bokt in deze de rest van de wereld is.
door tekstjes over paarden kan je iemand niet leren kennen.

https://drafenrensportforum.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:04

Het is iig het effect wat Ritalin op mij heeft. Of het in het algemeen zo is, weet ik niet, natuurlijk.

Wat betreft een deel van de zorgtoeslag reserveren: daarmee kom je echt niet aan wat Strattera kost, dat spul kost 120 euro per maand.... bovendien moet ik de zorgtoeslag elk jaar terugbetalen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:07

Weerspiegelt niet Bokt een groot deel van de samenleving, maar maakt niet uit. Ik had een mooi stukje tekst getypt, maar het verdween zomaar :+ .

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:07

Ritalin is niet prettig :( als ik aan het werk ben zit ik op 80 mg per dag anders trek ik het niet, ga ik van alles door elkaar gooien...

maar oh oh die afterdip. Pijnlijke gewrichten, mijn lijf voelt alsof er een vrachtwagen overheen is gereden. Maagpijn, steken in je buik...Die stemmingsomslag, de rest van je avond lijkt heel het leven zinloos. Soms zou ik wel uren kunnen janken, terwijl dat er van nature helemaal niet in zit bij mij. Maarja wie niet werkt zal niet eten, dus blijven we ons volstoppen met deze rommel om in een jachtige maatschappij mee te draaien.

En ja, ik heb ook dexamfetamine enzo geprobeerd, daar werd ik helemaal een robot van. Eerst compleet wezenloos in mn hoofd en daarna weer die dip. Bleh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:09

@ setteke: Oh, dat is jammer. Typ het morgen, 't is nu laat.

Dwaallicht: dat heb ik exact zo, ik dacht altijd dat het alleen op mij dat effect had...... wat ben ik opgelucht dat het niet aan mij ligt......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:11

setteke schreef:
Vjestagirl schreef:

De rest van de wereld = de doktoren, maar vooral de zorgverzekeraar. Die zien een kalm persoon en denken dat het werkt, ongeacht hoe je je voelt. Want je bent nu toch kalm?

Maar ook iedereen, de denkt dat we oh zo kalm zijn, en dat de medicijnen dus werken. En dan niet snappen waarom je bijvoorbeeld je werk niet af krijgt, waarom je een diner niet uit kan zitten, waarom een vergadering te lang kan duren of waarom je bijvoorbeeld ook gigantisch afgeleid kan zijn door iets simepls aan de andere kant van de kamer.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 16-09-10 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:12

Truste Yamcha.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:12

wopkelover schreef:
als ik het goed begrijp is er dus wel wat meer dan enkel ritalin en concerta ter besachikking voor mensen met adhd
ik zou graag willen weten waar dit te verkrijgen is
want ik moet eigenlijk ook ritalin slikken
maar ik wordt er echt niet beter van

haai ik wil niet opdringerig doen maar ik zou hier graag antwoord op willen :o

Dyslectisch?
Wel nee joh! Ik ben dyslesbisch !

If people have a problem with you , remember it is their problem !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:15

:j

we zien er kalm uit. We zijn het helemaal niet......

Ik ga slapen trouwens...... truste, tot morgen.

Wopkelover: er is heel veel meer, laat je doorverwijzen naar een ADHD-dokter. Strattera is zoveel beter...... Medikinet zijn de meningen erg over verdeeld, maar het werkzame stofje lijkt erg op dat van Ritalin, als je Ritalin niet fijn vindt zou ik doe ook niet aanraden. Nortrilen wordt ook wel voorgeschreven voor een lichte vorm. Concerta is Ritalin, alleen dan time-released. De dip is hetzelfde.