Vandaag Colonscopie gehad! (geen goed bericht)

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Mieke_Cunna

Vandaag Colonscopie gehad! (geen goed bericht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 22:12

Deze dag was:

Bagger! Eerst waren de zusters al te laat met ophalen. Moest er om tien voor 2 wezen en om tien over 2 kwamen ze eindelijk.
Toen opname gesprekje gehad, en instructies kwa kleding. Kreeg ook de kans tv te kijken dus dat maar gedaan. Om tien voor 3 lag ik met infuusnaald in me naakie klaar op de behandelkamer. Maar de arts had een uitloper en kwam dus pas om tien voor 4 bij mij. Ik stond op het punt weg te lopen, was het zooo zat!
Arts was er, hand gegeven en ik kreeg 4 spuiten door mijn infuusnaald en al gauw werd ik draaierig en zeiden ze dat ik mij er maar aan moest overgeven.
Toen viel ik in diepe slaap, kan me nog wel herinneren dat ze wat deden en ik krees het uit van de pijn. God allemachtig zeg, alsof mijn darmen eruit getrokken werden.
Voor de rest weet ik niks meer en kwam al vrij gauw bij op de verpleegafdeling, 2 broodjes smeerkaas gehad en 2 koppen chocomelk en ik mocht gaan.

Nu zijn jullie natuurlijk allemaal benieuwd wat die heeft gezien/gedaan, nou daar ben ik best van geschrokken. Hij heeft door me hele darmen gekke plekjes gevonden en die verwijderd om op kweek te laten zetten. Hij zelf zei heel eerlijk dat het Crohn kan wezen of darmkanker. Maar dat moeten we dus even afwachten wat het doet op de kweek.

Voel me alleen totaal NIET gesteund door de mensen om me heen, die blijven maar zeggen dat ik me gedachtes moet veranderen en dat ik er niet in moet blijven hangen want het onderzoek is achter de rug. Ja, DAT onderzoek wel! Maar in beide gevallen ben ik voorlopig nog niet van die MDL arts af.
Zucht.... Duimen jullie mee?

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Mootje

Re: Vandaag Colonscopie gehad! (geen goed bericht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:14

Jeetje TS :(:) Zo'n naar onderzoek en dan ook nog zo'n nare uitslag! Wanneer krijg je de resultaten van de kweek?
Ik duim i.i.g. met je mee!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:15

Jeetje meid dat is allemaal niet niks zeg! Ik duim voor je dat de uitslag iets positiever zal zijn dan wat de arts nu vermoedt. Sterkte!!

http://www.noorhorses.com
*I love listening to lies when i know the truth*

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 22:16

28 sep heb ik gesprek met de mdl arts, dan krijg ik de uitslag. Maar uiteraard als het mis is dan word ik opgebeld om zsm erheen te gaan dan kan de behandeling starten.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:16

Bah wat een naar nieuws om te horen!
Ik duim ook met je mee hoor! Sterkte :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:18

Pff wat heftig, kan me indenken dat je het gewoon even niet meer weet. :(:) Geef jezelf de tijd. De eerste 24 uur na slecht nieuws zijn het heftigste, weet ik dan weer...daarna krijg je wat meer rust. Dus hou dat voor ogen, en leef even met de dag :)
Sterkte.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 22:30

Thanks allemaal, die woorden doen me echt reuze goed.
Ik leefde al met de dag, ben anderhalf jaar geleden mijn beste vriendin kwijtgeraakt aan kanker. 25 geworden. Kindje van 3 achter gelaten en een lieve vriend.
Toen realiseerde ik mij dat het zo over kan wezen en ben van elke dag een feestje gaan maken. Maar nu stort de wereld toch even helemaal in.
Duik zo me mandje in, het roesje zit nog in me lichaam. Moest van de begeleiding toen ik thuis kwam naar bed. Maar heb een vriendin gebeld (die wel steunend is) en die is me komen halen om naar Siem toe te gaan. Ik wou persé mijn paardje zien! Leiding boos, moeder stond opeens voor de deur terwijl ik er niet was. Naja dan moet ze maar bellen.
Toen ik om 9 uur nog niet thuis was belde de leiding mij, waar ik was. Heb gezegt dat ik bij siem in de stal zat even alles te laten bezinken. Ben zooo blij met dat paardje! Ze is zooo zacht en lief voor me ondanks dat ik dr nog geen maand heb/ken.

Pluto ❤️

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:35

Mijn moeder heeft Crohn en leeft daar al een hele tijd mee maar ik hoop toch dat je het niet hebt en zeker geen darmkanker.

ik duim heeeeeeeeeeel hard mee

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:41

Succes TS, en ik zal voor je duimen. Neem bij je volgende ZH bezoekje een Sudoku boekje en/of een leuk tijdschrift/boek mee, ze zijn altijd later dan je zou mogen verwachten helaas.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:48

Wat een nare uitslag.
Veel sterkte de komende tijd.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:21

Meid.. :(:)

Waarom jij? :( Ik ga voor je duimen maar dat weet je!
Dat je die gedachtes maar uit je hoofd moet zetten, tja die mensen hebben makkelijk zeggen. Maar het is niet zomaar iets wat de arts zegt dus natuurlijk zit dat in je hoofd.
Heel veel sterkte en hopen dat deze narigheid niet lang duurt.

Weet niet of ik me aangesproken moet voelen op dat laatste stukje.

]

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:27

Zo, dat is een heftige uitslag.

Vervelend dat je je niet gesteund voelt door je familie, juist nu heb je ze zo nodig.

Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat de uitslag mee gaat vallen.

Doe wel en zie niet om

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:33

Jeetje zeg, dat is heftig!! Heel veel sterkte, en ik hoop heel hard voor je dat de uiteindelijke uitslag meevalt. Wat vervelend dat mensen je niet steunen! :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:35

Meid, wat een rotsituatie zeg!! Ik zit zelf ook in een soortgelijk traject met de vraag of ik wel of geen Crohn heb.. Gelukkig is het woord kanker niet gevallen. Bij mij zit het wsslk nog in het beginstadium dus moet het eigenlijk eerst erger worden.. Waar heb je precies last van? Die onderzoeken zijn altijd vervelend! Al verlies je op den duur wel je géne van het naakt zijn moet ik zeggen :+

Je zou tussentijds je huisarts kunnen bellen om de uitslagen op te vragen zodat je niet zo lang hoeft te wachten. Ik duim met je mee!!
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 14-09-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:37

Nou, wat vervelend dat je totaal niet gesteund word door je familie en vrienden! Dat is toch wel het minste wat ze voor je kunnen doen!

Mijn broer heeft de ziekte van Crohn en op het moment dat het bij hem geconstanteerd werd, hing zijn leven écht aan een zijde draadje.
En het blijft gewoon een SCHIJTziekte (letterlijk en figuurlijk) ..
Dat wens je niemand toe!
Dus ik hoop echt dat je dat niet hebt, evenals darmkanker, ik hoop dat ze een andere diagnose voor je hebben!

In iedergeval heel veel sterkte!
En hopelijk draaien je familie en vrienden een beetje bij!

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:38

Succes TS.. Ik hoop voor je dat de uiteindelijke uitslag toch meevalt.. Wat een rotsituatie! :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:46

Wat balen ts.
Maar mensen om je heen weten waarschijnlijk zelf niet hoe ze ermee om moeten gaan of at ze moeten zeggen.
Het is vaak niet dat het ze niet deert.
Ik hoop dat de uitslag toch goed is of niet te ernstig, succes.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:48

Nog even inhakend op het stukje dat je niet serieus genomen worden.
Dat herken ik goed. Mijn vriend was de enige die begrip toonde en wist hoeveel buikpijn ik te voorduren had/heb! De rest denkt dat je je aansteld en dat je maar wat meer vezels moet eten en dat dan de kous af is.
Pas toen ik in juli met spoed opgenomen ben na een gastro-enteritis hadden ze zoiets van goh misschien is haar buik wel echt heel gevoelig en gaat er echt iets niet goed.... GROM!!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:18

Citaat:
Hij zelf zei heel eerlijk dat het Crohn kan wezen of darmkanker.

Vind het eerlijk gezegt nogal vreemd dat hij je dat verteld zonder de uitslag van de kweek. Nu maakt hij jou mischien wel onnodig bang voor de uitslag en zit je mischien wel dagen lang in spanning. Vind dat echt heel erg raar. Ook vreemt dat het er zo aan toe ging in het ziekenhuis. Zelf heb ik ook die ervaring. Niet met colonscopie maar toevallig wel op de mdl afdeling. Het is net een fabriek waar je op de lopende band word gezet. Meid heel veel sterkte! :(:) ik hoop dat het heel erg mee valt en zal voor je duimen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:45

Jemig, het zou je maar gezegd worden. Ik hoop heel erg voor je dat na onderzoek van de weggenomen stukjes, je beter nieuws gaat krijgen. Tot die tijd heel veel sterkte toegewenst :(:)

rust zacht lief zusje van me, 2011

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:41

Bah, dan zit je flink in de zenuwen natuurlijk. Ik vind het wel heel sterk van je dat je met de dag leeft. :(:)
Ik wens je echt heel veel sterkte, en ik hoop dat je toch nog genoeg afleiding kunt vinden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:57

TS hoe gaat het nu met je?????

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 20:44

Dinsdag zijn alle perikelen mij teveel geworden. In combinatie met de pijn ben ik knock out gegaan op stal. 112 gebeld en er is een ambulance gekomen.
Door de klap op me kop loop ik nu met een hersenschudding.
Ik weet er allemaal weinig meer vanaf, wat er gebeurd is zegmaar.
Ik ben veel te ver over mijn grens heen gegaan en ik kan ondanks wat er dinsdag gebeurd is nog niet stilzitten. Ik wil en moet door.
Verder voel ik me erg down...

Pluto ❤️

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:51

Heel erg rot voor je TS! Nu ook nog een herschudding :(:) Je lijf heeft je nu een heel sterke boodschap gegeven. Rusten rusten rusten, want je lijf en je koppie kunnen het nu echt even niet meer aan.
Kan je een gesprek met de huisarts aangaan, heb je iemand bij wie je je verhaal kwijt kan? Misschien kan de huisarts je een middel geven waardoor je net even wat meer tot rust komt.

Ik heb zelf 3 hersenschuddingen in mijn leven gehad en ik wil je toch waarschuwen. Als je nu niet je rust gaat nemen, heb je kans dat je nog heeeeel erg lang last blijft houden van allemaal vage klachten: moeheid, hoofdpijn, niet scherp kunnen kijken, misselijkheid etc.
Ga jezelf verplichten, hoe moeilijk dat nu is, om rust te nemen. Ook al stuiter je nog zo in je hoofd van alle gedachtes die je hebt: ga op de bank of in bed en echt een paar uur extra slapen overdag (en lukt slapen niet, dan desnoods maar wakker liggen... maar gun je lijf in ieder geval rust).
Ik wens je heel heel veel sterkte toe.

Mocht je het nodig hebben: mijn pb staat open voor je!

rust zacht lief zusje van me, 2011

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:52

Hup naar bed jij!! Niet op het internet zitten!! Had ook al op je topic op crohnsite gelezen maar wist niet of je het zou waarderen als ik deze post hier neer zou zetten. Stoppen nu, luisteren naar je lichaam en aan de bel trekken als je het niet vertrouwd he!!!

Loop jij trouwens ook in het Rijnstate?