jeuk na douchen

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Lotje02

jeuk na douchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 09:54

Al een paar jaar heb ik rond deze tijd van het jaar (september/oktober) na het douchen ontzettend jeuk aan mijn benen. Het duurt een halfuurtje en dan gaat het over. Het is ook echt alleen op mijn onderbenen. Ik wordt dan echt gek van de jeuk en aangezien ik elke dag douche is het best vervelend.
Mijn zusje heeft hier ook last van (ook alleen haar onderbenen) We hebben al vanalles geprobeerd, warm douchen, koud douchen, ijskoud douchen, proberen de benen niet zo nat te laten worden (was geen succes ;) ) wel scheren, niet scheren, epileren, harsen, 100 verschillende douchegels gebruikt, niks gebruiken, 50 verschillende bodylotions, babyolie, niks opsmeren....en niks lijkt te helpen. Rond november verdwijnt het ook weer vanzelf.

Hebben hier nog meer mensen last van? En heeft iemand de gouden tip?

Ayla

Re: jeuk na douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:56

is het geen ecxeem ofzo ??
ik ken het niet , heb er zelf ook geen last van..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:56

eerste dat me binnenkomt:
douch je met regenwater? het kan te maken hebben dan met de samenstelling van het water dat deze tijd anders is ofzo

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:09

Nou, dat heb ik dus ook! Vorige jaren gehad, en het viel me vorige week, na de volleybaltraining voor het eerst weer op! Ik dacht dat het misschien aan de douche daar lag, maar later had ik het thuis ook! Ik heb dan vooral jeuk aan m'n onderrug en op m'n buik, en soms aan m'n benen. Er is niets aan te zien, ik douche ook niet warmer of kouder dan anders, geen andere zeep of wat dan ook, en ik heb ook helemaal geen gevoelige huid verder (in tegenstelling tot mijn zusje en vader, die nergens last van hebben..)
In de zomer heb ik er nooit last van, rond deze tijd begint het bij mij, maar ik weet niet zo goed hoe lang de periode is dat ik er last van heb. Ben wel erg benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft, nog nooit bij stil gestaan dat anderen dit misschien ook hebben. ;)

It's easier to leave than to be left behind

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:15

Ik heb het ook! Weet ook niet waar het door komt... Scheren doet nu helemaaaal pijn dus dat doe ik maar gewoon even niet....

Dag lieve Amadeus....
22-05-2005 - 28-08-2017

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:17

Ik heb het ook gehad, bij mij hield het op toen ik minder warm en korter ging douchen (als in 5-10 minuten). als ik dat niet doe worden zo vlekkerig rood en jeuken ze als een gek.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:22

Ik heb het ook maar ik denk dat het komt omdat je in de zomer iets bruiner (in mijn geval veel bruiner) bent geworden en dan neemt de zon af en kom je niet zovaak meer met blote benen, armen buiten en dan gaat de huid zich vernieuwen dus de dode huid moet eraf en de nieuwe voor in de plaats. Ik denk dat dat het is, ik weet het niet zeker. Ik weet alleen wel dat het ontzettend jeukt je wordt er gek van maar na een half uurtje is het idd weg. Probeer eens een paar dagen met un sisalhandschoen onder de douche je benen te masseren, bij mij heeft het een beetje geholpen.

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear

[KS-MK] Mooi veulen verwacht in april 2020

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:59

Pff ik hoop ook op de gouden tip. Ik heb het over mijn hele lichaam sinds een week of 2... jeuk en mijn huid voelt ruw. Ik kan ook smeren wat ik wil maar het helpt niets.

28-09-2007: Always in my head, rust zacht Flair.
Nothing compares too you...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:02

Komt het ook niet door een bepaald schoonmaak middel?
Of als je je afdroogt: waarmee droog jij je benen af?
Want wasmiddel wil ook erg irriteren.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:18

@ EngeltjeS: Bij mij is er niets anders dan anders. Ik heb geen ander schoonmaakmiddel gebruikt, en ook voor wasmiddel ben ik nooit gevoelig geweest (maar ben ook niet van merk veranderd in de laatste maanden).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:19

insmeren met vochtinbrengende creme?

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:12

Loiz schreef:
insmeren met vochtinbrengende creme?

Ik heb al zoveel cremes en olie en andere smeeseltjes geprobeerd. Net als verschillende soorten douchegel, zeep, shampoo......Het helpt allemaal niks.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:12

ben je niet allergisch voor het schoonmaakmiddel waar de douche mee schoongemaakt word?

Horse Power Chiquita Mifemme Perfect Present Souvenir †

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:16

Ik heb het ook rond deze tijd! Bij mij komt het omdat me huid droger word en dat gaat trekken waardoor je dus jeuk krijgt! Meestal na het afdrogen is het ergst.

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt!!

Jusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:19

Ooh ik ken het ook, knettergek word ik er van als ik net gedoucht heb. Ik denk ook altijd dat het door het vernieuwen van de huidcellen komt nadat je bruin bent geweest in de zomer, maar geen idee of dat ook echt waar is :') Laatste week gelukkig al wat minder last van. Maar soms word je echt helemaal gek he..

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:19

Ik had het gisteren weer heel erg, zodra ik dan onder de douche stap voel ik het al trekken/jeuken.
@ TS: jij zegt dat het na een half uurtje over is, maar bij mij blijft het echt langere tijd jeuken, heb er soms 's nachts nog last van.
Ik denk ook wel dat het met droogheid van de huid te maken zou kunnen hebben, want ik merk soms ook wel bij het afdrogen dat er soms huidschilfertjes loslaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:23

Heb het ook! Ik gebruik als de r in de maand is altijd douchegel zonder zeep (bij neutral) en smeer na het douchen met vaseline body lotion (intensive rescue). Dat helpt goed.

Hocus Pocus Branco

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:26

Kan het komen doordat je rond deze tijd je handdoeken weer binnen droogt of in de droger gooit met een zachtdoekje ofzo, ipv dat je ze in de tuin hangt?
Zomaar een hersenspinseltje hoor.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:29

Ik heb altijd jeuk aan m'n benen. Vooral als ik dan in bed lig 's avonds, ook na het douche.
En het jeukt het hele jaar door. Wordt er gek van! En niets helpt!

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:06

bij mij hielp het om minder lang & minder warm te douchen.

--

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:38

minder warm douchen is ook bij de oplossing

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:43

Ik had het ook op mijn buik vooral in de lies ... De chiropractor vertelde dat het komt door soort verzeuring in de spieren die er door je huid uit komt. na de behandelingen eigenlijk nooit meer last van gehad.

Weet niet hoe het zat met mijn onderbenen daar heb ik het ook gehad. Ik dacht zelf dat het miss kwam door de skinny jeans of strakke laarzen. maar het kan miss ook wel van binnen uit komen...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:44

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:45

Dat heb ik dus ook, Maar als ik het afdroog is het weg!

<3

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:04

Ik heb het altijd. Dus dan zal het wel geen waterallergie zijn in mijn geval. Wordt er soms echt gek van. Jeuken tot het bloedt gewoon ^)

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)