even me ei kwijt (rugklachten)

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kelcy

even me ei kwijt (rugklachten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 18:21

hallo allemaal!

ik waarschuw vast even dat het waarschijnlijk een lang stuk word om te lezen maar de gene die de moeite nemen.... BEDANKT!!

ik ben niet zo van heel me leven op internet zetten maar ook ik heb af en toe de behoefte om alles van me af te schrijven..

het begon vorig jaar oktober..... heel erg veel rugpijn!! onder in me rug!
nu ben ik wel bekekent met rug problemen (scoliose een dubbele)
dus ik terug naar me behandelend arts.... en die kijkt me aan toen ik daar stond.... "het ligt niet aan je scoliose"
pfff das vast fijn dacht ik...
maar na wat geduw en getrek (en gehuil vna de pijn) moest ik foto's gaan maken.

prima... zo gezegt zo gedaan en terug naar die arts.. (hier gaat bijna een maand overheen)
niets te zien op de foto....
dan maar een MRI!
dus gedaan... 2 weken wachten... en 2 weken wachten op een uitslag...
weer niets...
weer een MRI! maar met contrast vloeistof... 4 weken later uitslag... weer niets...
maar er zat een zwaar over de bekkenkam.... dus nieuwe MRI... maar ook daar kwam niets uit...
nu gaan we een botscan maken.... had ik nooit gedaan dus in de hoop dat er wat uit kwam... na 4 weken uitslag... ook niets...

ik werd er een beetje moedeloos van.... ik liep moeilijk had heel erg veel pijn... maar toch niets kunnen vinden.

toen werd ik naar de fysio gestuurd... in het ziekenhuis.... ik moest netjes recht gaan zitten op een bal!!! dus ik vraag of het ook een paard mag zijn (in mijn ogen een lopende bal) dat mocht....

en dit raport zou doorgezonden worden naar mijn arts... waar ik 2 weken later op uitslag moest.... raport is nooit aangekomen bij mijn arts maar was het er ook niet mee eens dat op een bal/pard zitten mij ging helpen.

dus werd er een proef corset aangemeten!! (ik heb al van me 12 tot me 19de in een corset gezeten)
dus je kan je voorstellen hoe blij ik was (not)

maar goed ik zou het 3 weken aan moeten... en dan 3 weken uit....
prima!
dus ik laten maken maar na 1 week bleek al dat het ding voor geen meter paste! en ik er blauwe plekken van kreeg.
dus ging ik er mee terug... "dat is normaal mevrouw u moet even op de tanden bijten"
ja me hoela!!! dan is me rug minder maar me schouder naar de *piep*

dus na 1,5 maand terug naar de arts en uitgelegt....
in die 1,5 maand ben ik zelf naar een onafhankelijke fysio geweest...
die deed met trillingen mijn zenuwen ed weer op gang brengen want hij dacht dat het daar in zat!

en wat gebeurde er?! het ging stukken beter dus ik was ontzettend blij!!
maar wat blijkt... na enige tijd ging me lichaam zich verzetten... en werd het velen malen slehter als het was....
dus mee gestopt.
eenmaal terug bij de arts...wist hij het ook niet meer... waarop ik zei... kan het geen reuma zijn??
dat kon nog dus bloed prikken en 2 weken wachten maar zonder resultaat...

ik hoopte bijna dat het reuma was!!! dat ik wist wat het was!!
maar helaas...

terug.... nu wilde hij me sturen naar de pijnbestrijding!
ik ben van mening dat je geen pijn kunt bestrijden als jen iet weet waar het zit maar dat tot daar aan toe...

ik ben erheen geweest..... en die man kijkt me aan en zegt... "het ligt aan je scolliose!!"
na 10 maanden te horen hebben gehad dat het daar NIET aan zou liggen??.... ligt het er nu ineens WEL aan!! :S ;(

hij kon ook niets doen... niets blijvends en zonder risico's

nu moet ik de 29ste weer terug naar me arts... met de melding dat hij dus zegt dat het wle aan me scoliose ligt.....

wat nu nog?!
me werk begint moetlijk te doen (wekt in een winkel werk nu 25 uur van de 36)
mij arbo arts werkt me ompleet tegen door me ziek te houden (niet meer mogen werken als 25 uur terwijl ik wel wil want of ik nu thuis ben of op me werk pijn doet het toch)

ik zie het niet meer zitten |( |(

bedankt voor het lezen....
ik ben niet goed in typen of wat dan ook heb dislexie (ofzoiets)
hopelijk kunnen jullie er wijs uit!

Kelcy *8 april 1992 † 27 juli 2009

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:56

Wat een knullige arts! Zelfs een mini scoliose is al genoeg voor intense rugpijnen. Echt, ik zou een klacht indienen! Jij bent hier wel de dupe van :(:)

Qua pijn; probeer je al pijnstillers? Probeer anders iets sterkers op momenten dat je hard moet werken.
Misschien is het fijn om op rustmomenten een warmte- of koudepack in je rug te hebben. Dat is iets wat je even moet uitproberen. Voor mij helpt warmte goed, anderen hebben liever kou. Je kan ook een kruik of zak diepvrieserwten gebruiken om het te testen. Dan kan je erna altijd nog iets speciaals kopen.

Bodybuilding, baby! 8-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:03

Heel veel sterkte helaas weet ik wat je door maakt. Ik loop sinds februari 2009 met hevige rugklachten. Was zelf naar de fyio gegaan en heb 6 weken gewacht voor ik naar de huisarts ging (staat 6 weken voor lage rugklachten) Maar ik kreeg uitval verschijnselen in mijn linker been. Volgens de huisarts was het stress dus moest nog maar even rustig aan doen. Wederom 6 weken gewacht, terug naar de huisarts met het verzoek dat ik verwezen wilde worden naar de neuroloog. Dat was niet nodig ik moest manuele therapie maar proberen. Kom ik bij die therapeut (waar ik diezelfde dag mocht komen na het horen van de klachten) Zei hij na uitgebreid onderzoek ik ga niet behandelen ik wil eerst dat er uitgesloten wordt dat het geen hernia is. Uiteindelijk heeft hij kunnen regelen dat ik verwezen werd. De neuroloog zei na onderzoek dit moet een hernia zijn, als je al zo lang met die klachten loopt. Door de MRI, komt er niets uit :( Uiteindelijk verwezen naar de pijnpoli. Vorig jaar juli hebben ze eerst een onstekingsremmende injectie gezet, helaas knapte dit niet op. Vervolgens hebben ze in september een facetdenervatie gedaan en in november een SI denervatie. In tussentijd nog een aantal ontstekingsremmende injecties. Februari dit jaar hebben ze een discusleasie gedaan en over 14 dagen gaan ze opnieuw een facetdenervatie doen maar nu pakken ze het drastisch aan en gaan ze werken op verschillende niveau's. Ze vinden me te jong voor zulke ingrepen maar je bent niet te jong om dag in dag uit met rugklachten te lopen.

Ik wil je veel sterkte wensen, hopelijk komt er iets uit wat te behandelen valt. Het schijnt wel dat zenuwweefsel pijnsignalen af kan blijven geven ook al is inmiddels een probleem alweer verholpen. Ik ben overigens getest op lyme omdat je ook zenuwpijn kunt krijgen van ontstekingen die dan een zenuw kunnen irriteren. Maar goed bij mij is er echt sprake van zenuwpijn, weet niet wat voor pijn ze het bij jou op gooien?

Overigens doet pijnstillers helemaal niets, ik heb al zoveel gehad, PCM, PCM/codeine, Diclofenac, Ibuprofen, Diazepam, Tramadol het helpt stuk voor stuk niet.

brendalevita

Re: even me ei kwijt (rugklachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:12

Heel herkenbaar helaas,wil niet eens meer naar een dokter of fysio bla bla bla medicatie werkt 0 en ik heb er wat gehad,bij mij kan het ook niet aan mijn erge sollilose liggen terwijl ze tegen mijn moeder nu 60 zeiden,mevrouw als u 10 jaar jonger was hadden we u geopereerd eraan.
Heel veel sterkte ik rijdt nog steeds paard en daarin tegen loop ik soms 3 week niet,maar stilzitten wordt het ook niet beter op en ik kan mijn bekken heel erg goed losmaken op het paard wat ook zijn voordeel heeft!

Voor drukkers armbanden riemen en erg veel meer http://www.fokado.nl binnenkort ook frontriemen met drukkers!!!!!!word aan gewerkt

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 19:18

Pijnstillers heb ik ook werken idd niets :( tramadol heel de bende heb ik gehad!

Het warmte kou verschil heb ik veel last van! Met mooi warm weer heb ik minder last als deze dagen!
Daarom dachten we aan reuma

Maar helaas!
Een knullige arts is het idd maar hij behandelt me al vanaf me 6de ben nu 25 ! Bijna 26

Kelcy *8 april 1992 † 27 juli 2009

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:26

[MW] Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Er zijn al verschillende soorten goede tips gegeven, zelf heb ik morgen een afspraak bij een osteopaat. Iemand anders gaf de tip voor een holistisch arts en Annash had het over bodystress release, dat klonk heel erg aannemelijk.

Misschien heb je iets aan het topic.

"Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:06

Hier nog 1 met rugklachten...heb al ruim drie jaar af en toe last van mijn linkerbil. Dit ging iedere keer na 2 of 3 dagen weg. Tot twee weken geleden...kreeg toen ook een tintelde voet en kon in mijn bed geen kant meer op van de pijn heb echt liggen huilen dus ben naar de huisarts gegaan. Die constateerde een beklemde zenuw dus doorgestuurd naar de fysio. Deze vertelde me dat die klemzittende zenuw ergens in een wervel halverwege mijn rug zit...zal best allemaal. Tijdens de behandeling kwam ze er achter dat heel mijn rug vast zit, spieren enz. Ook mijn ademhaling is niet goed. Waarschijnlijk stress en spanning. Vermoedelijk zijn er een aantal dingen die ik niet goed heb verwerkt waardoor dit nu tot uiting komt.

Voor mij dus voorlopig niet paardrijden, halve dagen werken en zoveel mogelijk liggen, staan of lopen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie