Vorige week zaterdag ben ik buiten op het gras (ongelijke grond) flink door mijn enkel gegaan (naar buiten geklapt) Het werd vrijwel direct dik en vrij pijnlijk, maar even doorgebeten want ik hoefde nog maar een uurtje te werken. Eenmaal thuis werd de pijn steeds erger, en nadat ik bijna de hele nacht niet had geslapen zijn we zondagmorgen naar een vervangend arts geweest, de vermoedde een scheurtje in mijn enkelband, maar het kon ook gewoon een kneuzinkje zijn dus naar huis gestuurd met "even hoog leggen, en maandag/dinsdag maar naar de eigen huisarts!" Nou zijn we dus naar de eigen huisarts geweest, en die hield het eigenlijk maar gewoon op een kneuzinkje.. Maar nu begint het dus steeds pijnlijker te worden! na 4 dagen is de meeste zwelling wel afgenomen, daarvoor in de plaats krijg ik nu naast die 'bult' aan de buitenkant van je enkel (aan de achterkant, richting achillespees) een groen/gele plek, en eronder een rode/paarsige plek, ook de pijn word niet minder ondanks dat ik er al 4 dagen niet op loop, morgen gaat ze er weer naar kijken.. Zijn er bokkers die ervaring met gescheurde enkelbanden hebben? Ik heb sowieso zwakke enkelbanden, want ik ben er al zovaak doorheen gegaan.