Tips tegen jeukende en brandende ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Tips tegen jeukende en brandende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 08:12

Iemand de tip tegen jeukende ogen?
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en schijnbaar komen die met dit herfstige weer tevoorschijn.
Op zich is het niesen en snotteren wel in de hand te houden met medicijnen, maar mijn ogen :roll:
Ik gebruik al oogdruppels die ik van de huisarts heb gekregen, maar toch is het nog steeds hopeloos.
Ik wordt 's nachts gewoon wakker omdat ik in mijn ogen aan het wrijven ben.
En dan weet je wel hoe je dan 's ochtends wakker wordt: helemaal dichtgeplakt en rood.

Sjira

Re: Tips tegen jeukende en brandende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:24

ik ben ook allergisch voor huisstofmijt. Heb ook nog eens lenzen dus dat was altijd een groot drama! ben nu bezig met een immunotherapie waardoor de klachten een stuk minder zijn geworden en waarschijnlijk helemaal weggaan. Het is een soort van huisstofmijtsubstantie die je elke dag in de vorm van druppels inneemt. De bedoeling is dat je lichaam gaat wennen aan de huisstofmijt en dus niet meer zo heftig reageert. Na een half jaar merkte ik al een groot verschil en na een jaar geen last meer van mijn ogen! Ik gebruik het nu 2 jaar (moet 3 tot 5 jaar) en mijn klachten zijn zo minimaal dat ik nog maar af en toe de neusspray moet gebruiken. De pilletjes hoef ik al niet meer te gebruiken (jeee want werd daar altijd zo moe van!). De immunotherapie heb ik gekregen via de kno-arts en het heet Staloral. Zoek maar even op internet, ik ben iig tevreden :) Ik geloof niet dat er verder iets is waar je oogklachten minder van worden (naast elke avond neusspray en Xyzal).. Succes!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:33

Hoi TS, jeetje dit klinkt herkenbaar, ik heb precies hetzelfde. Loop ook al jaren aan de oogdruppels, zalf, neusspray, medicijnen. Heb ook een tijdje in het oogziekenhuis gelopen, omdat mijn ogen zo vaak ontstoken waren. Daar kreeg ik de diagnose dat ik er nooit vanaf zou komen, maar je kunt het wel onderdrukken. Dus ik heb oogdruppels en zalf, maar nog steeds word ik wel eens s'ochtends wakker met dichtgeplakt en dik en rode ogen. Heb er mee leren leven, maar het is wel lastig ja.
Zelfs aan de prednison druppels en zalf gezeten, daar werd het wel iets beter van. Maar ja dat is ook zo aggressief spul.
Soms dan denk ik dat het komt, omdat ik dicht bij de randstad woon. (luchtvervuiling enz) Waar woon jij?
Inderdaad nu met de overgang van zomer naar herfst zet het weer op. En ook altijd de overgang van winter naar lente.
Wat doe jij er allemaal aan?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:24

Ik woon in de Betuwe, maar volgens mij komt het echt door het weer, maar ook door de wind, die in huis alle stofmijtjes uit de hoeken en kieren blaast.
Volgens mij is het belangrijkste om niet aan je ogen te komen.
Verder slikt ik Xyzal en gebruik ik oogdruppels.

Maar ik ga het ook nog op een andere manier aanpakken; ik heb hier een afspraak gemaakt:
http://www.allergiepraktijk.com/

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:36

Wat goed, ben benieuwd of het resultaat boekt.
Ik slik Fexofenadine voor de allergie en teardrops oogdruppels om mijn ogen schoon te houden. En dan Budesonide neusspray. En dan heb ik nog een oogzalf voor als mijn ogen ontsteken.

Ik heb juist het idee dat het komt doordat de verwarming weer aangaat en het weer kouder wordt. Je moet idd niet (hoe verleidelijk het ook is) niet in je ogen wrijven.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:53

Ollie23 schreef:
Ik heb juist het idee dat het komt doordat de verwarming weer aangaat en het weer kouder wordt. Je moet idd niet (hoe verleidelijk het ook is) niet in je ogen wrijven.

Komt niet door verwarming. huisstofmijt houdt van een hoge luchtvochtigheid. daarom zitten ze graag in matrassen. vocht en warmte. ze raden bij een hoge luchtvochtigheid juist aan om de verwarming aan te zetten.
het is ook goed om regelmatig het huis te luchten/door te laten waaien.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:57

Hele fijne oogdruppels zijn,
Ogentroost van Weleda.

Maar de oogdruppels van A.vogel zijn ook erg prettig.
Deze kunnen je misschien afhelpen van de irritatie in je ogen.

Bij komend voordeel dat ze allebei niet zo veel kosten.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:58

een ooggel een kunsstraan.

bij bv optiek kun je lacrimal kopen zit verder niets in

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:38

Tieme schreef:
Ollie23 schreef:

Komt niet door verwarming. huisstofmijt houdt van een hoge luchtvochtigheid. daarom zitten ze graag in matrassen. vocht en warmte. ze raden bij een hoge luchtvochtigheid juist aan om de verwarming aan te zetten.
het is ook goed om regelmatig het huis te luchten/door te laten waaien.

Dat huis luchten doe ik sowieso altijd wel. In het oogziekenhuis werd mij verteld dat het altijd wel aanwezig zal zijn, maar soms in mindere of meerdere mate. Bij de seizoens overgang heb ik er altijd extra last van.