Help, handen gaan kapot.

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Anoniem

Help, handen gaan kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:51

Ik werk nu een paar weken op een paardenbedrijf en moet veel met mn handen doen en nu zijn ze zo droog en vol met eelt dat mn huid gaat inscheuren!! Mn handen zijn werkelijk kurkdroog, ik smeer momenteel met niveau bodylotion maar daar wordt het niet veel beter van. Morgen wil ik handcreme kopen maar wie heeft er nog meer tips? Het doet echt zeer!

Hananas

Re: Help, handen gaan kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:52

Al eens uiercreme of uierzalf geprobeerd? En van nivea dat blauwe metalen potje? Wel meermaals per dag smeren :)

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:53

Heb je vaseline of uiterzalf in huis? Dat er dik opsmeren wil nog wel eens helpen. Verder idd gauw handcreme kopen, bodylotion helpt geen zier.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:54

handschoenen dragen, ik ken er aantal die gewoon die van leren rijhandschoenen dragen. Hiermee voorkomen ze eelt, droge handen en vooral kloven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:55

vervelend zeg!!
kan je geen handschoenen dragen tijdens het werken?
Kunnen dikke handschoenen zijn maar je hebt ook die dunne witte plastick dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:56

Mm handschoenen zou wel een optie zijn. Bedankt alvast. Heb vaseline maar dat staat op stal beneden en ik lig al op bed :+

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:57

Smeren smeren en nog eens smeren met handcreme....of anders inderdaad vaseline, lekker vet houden!
Ik werk in de zorg en heb er vooral in de winter ook last van, ik zweer bij handcreme van purol. Purol heeft ook zalf (wit rond tinnetje) deze is erg ook erg goed en stuk vetter dan gewone handcreme. Ik vind het heerlijk spul en het ruikt lekker! Wel opletten want purol heeft ook vaseline in dezelfde tinnetjes zitten.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:59

's avonds voor je in bed kruipt een flinke laag uiercreme, eventueel een washandje rond je handen doen als je je bed niet wil vuil maken. Bij mij helpt dit heel goed :j

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:59

Purol ruikt lekker?
Ik vind het een beetje apart ruiken :))

En inderdaad smeren, smeren en nog eens smeren!
Op je werk handschoentjes gaan dragen en regelmatig smeren zodat je handen gehydrateerd blijven :j

culaccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:00

Kampferspiritus kan in ieder geval helpen tegen blaren en misschien tegen eelt, ik weet niet precies wat het doet. :) . Afgelopen zomer heb ik ook veel met mijn handen moeten werken en toen heb ik veel plezier gehad van dit goedje. Ik weet niet precies wat dit spul doet, maar het lijkt alsof het je huid verhardt, waardoor je ook geen last meer hebt van inscheuren of opengeschuurde huid.. Ik vond het in ieder geval fijn. Je kunt het elke dag voor je aan het werk gaat even op je handen doen, een klein beetje is genoeg. Wandelaars gebruiken het tegen blaren en om een wat hardere voetzool te creëren geloof ik.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:01

voor 's nachts: Lekker dik (echt overdreven dik :P ) in smeren met uierzalf/vaseline/nivea/ofzo en dan dunne handschoentjes aantrekken :j binnen twee nachtjes zijn je handen weer lekker glad en zacht :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:01

Heb je wel eerst geprobeerd om zonder smeerseltjes te ''overleven''?
Wanneer je gaat smeren denkt je huid namelijk dat die niks meer hoeft te doen, en daarmee vererger je dan het probleem.

Op schapenstage had ik ook erg veel last van droge handen maar ik heb zo min mogelijk gesmeerd.

Het is wel heel irritant!

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:02

Nivea blauwe pot, en handschoenen aan op je werk. Gewoon je rijhandschoenen, dun, veel gevoel, maar geven wel bescherming.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:03

urselin schreef:
Purol ruikt lekker?
Ik vind het een beetje apart ruiken :))

Haha ja jeugdsentiment....mijn vader had het vroeger al liggen, dus dat zal het wel zijn. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:04

Jakkes, Purol, maar het zal wel goed spul zijn ;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:05

Smeer vaseline, of een iets anders goed vets op je handen en trek van die rubber handschoentjes aan dan ga je slapen. :D Zo heeft het een hele nacht de tijd om in te trekken, mijn moeder doet dit met een bepaald merk handcreme weet alleen niet welke.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:09

IggyPop schreef:
Smeer vaseline, of een iets anders goed vets op je handen en trek van die rubber handschoentjes aan dan ga je slapen. :D Zo heeft het een hele nacht de tijd om in te trekken, mijn moeder doet dit met een bepaald merk handcreme weet alleen niet welke.

Ik zou dan eerder kiezen voor katoenen handschoentjes, rubber/latex kan de huid ook behoorlijk irriteren, zeker als je daar al gevoelig voor bent. Plus rubber laat geen vocht door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:10

Lanette creme! Werkt echt perfect! Abnormaal dik insmeren en dan handschoenen aan ( van die schoonmaak dingen(.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:41

Ooit heb ik dure scrub van mijn moeder gebruikt vanwege droge handen met wat eelt. Helpt best goed maar mijn moeder was er niet blij mee omdat die snel op ging :+
Maar leren handschoenen dragen helpt het beste en ik gebruikte creme niet graag omdat het plakkerig is :o

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:49

rijhandschoentjes dragen (ik gebruik altijd roeckls, zijn de dunste, maar wel stevig en gaan het langst mee, rijhandschoentjes verslijten vrij snel als je ze bij het 'gewone' paardenwerk ook aanhoudt), en ik moet op mijn werk de hoofdstellen etc elke dag schoonmaken met zadelzeep (stubben) , werkt ook super tegen droog vel...dus als je het tuig moet schoonmaken, het heeft ook z'n voordelen :Y)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:51

veel smeren en handschoenen dragen tijdens het rijden..
niet elke x je handen wassen.. daar worden ze ook erg droog van..
verder zou ik lanetta creme oid gebruiken, iets wat goed vet is

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:04

Bij de Tuinen kun je handmaskertjes kopen. Dat is een klein pakketje waar een zakje handcreme in zit en twee handschoentjes. Handen lekker dik insmeren en dan de handschoentjes aan. Kwartiertje wachten, handschoentjes uit en creme die niet is ingestrokken inmasseren in je handen. Mijn vriend is automonteur en heeft ook hele droge handen, voor het weekend doet hij vaak een handmaskertje en dan zijn zijn handen heerlijk zacht :D Het is van dr. v/d Hoog en kost 2 euro per setje :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:18

Vaseline helpt echt goed hoor! Je handen goed dik insmeren en lekker in laten trekken! En inderdaad handschoenen gebruiken, ook al zijn het maar rijhandschoenen dat is al voldoende!

Even niets..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:22

Tja, elegant is het niet, maar werkt fantastisch..
(zeker als je straks ook de winter nog in moet..)

Ik denk ook terug aan mijn schapestages... en later ook nog,
dat als je je handen buigt er spontaan overal bloed uit lekt, gezellig... en het jeukt als de pest...

's avonds lekker dik in de uierzalf, die in de gele blikken van bogena, niet die van de kruitvat of zo.
Insmeren niet te zuinig en handschoentjes erover.
Anders plak je aan de lakens vast.

Dunne katoenen of wollen handschoentjes of rijhandschoenen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:51

Ik dacht, eens kijken of het minder wordt aangezien het gister heel erg was, maar vanavond is het weer het geval. Ik kan mn vingers niet eens strekken of buigen, dan scheurt het in, en het doet zeer!
Ik heb penakencreme geprobeerd maar dat werkte niet. Morgen boodschappen doen en dan maar eens kijken voor handschoentjes die ik kan gebruiken. Wilde vandaag gaan vegen met mn handschoenen aan maar dat vond ik zo'n stom gezicht :P