Paardenmelk goed voor gezondheid (exzeem)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BianC

Paardenmelk goed voor gezondheid (exzeem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 11:20

Hallo lieve bokkertjes,

Ik heb helaas te kampen met exzeemklachten, jammer genoeg ook zodanig dat ik soms volledig arbeidsongeschikt ben en ik dus in de ziektewet beland.
Nou heb ik via via van iemand gehoord dat producten van paardenmelk heel goed schijnen te werken tegen huidproblemen etc.
Zijn hier mensen met ervaring??

Deze site verkoopt de producten. www.dekrachtvan.nl

Hoor het graag als er mensen zijn met ervaringen met deze producten.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:23

Mijn vader heeft zolang ik me kan herinneren last gehad van psoreassis. Al een aantal jeren geleden heeft hij de plekken ingesmeerd met paardenmelkzalf. Op een gegeven moment was hij er gewoon vanaf. Heeft er nooit meer last van gehad.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:26

Ik heb het laatst nog ergens gelezen volgensmij, een vrouw die had heel erg exceem en huidklachten tot ze bij paardenmelk kwam, en dat hielp.
Toen is ze zelf een paarden melkerij begonnen.
Je kan het in ieder geval altijd eens gaan proberen..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:48

Exzeem, ecxeem.. Eczeem. ;)

Ik heb hier zelf ook altijd al last van gehad en heb ook vrij veel allergieën. Momenteel veel last van paardenallergie waarbij de symptomen o.a. eczeem zijn. Ik slik pillen, maar dit helpt niet goed (genoeg) meer. Ik lees even mee. :) Paardenmelk + paardenallergie lijkt op het eerste gezicht niet zo'n tactische combinatie, maar ik heb geloof ik het meest last van de haren van een paard. :')

Lisette03

Re: Paardenmelk goed voor gezondheid (exzeem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:55

ik ben ook wel benieuwd naar mensen die het geprobeerd hebben en bij wie het echt werkt. Heb nu alleen eczeem in mijn knieholtes, niet onoverkomelijk en niet in het zicht, maar manlief wordt er wakker van als ik in mijn slaap mezelf weer eens aan het openkrabben ben :(:)

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:58

mijn moeder gebruikt het ook nog niet zo lang maar ze kreeg op een gegeven moment echt hele erge exceem maar nu heeft ze er volgens mij helemaal geen last meer van!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:58

Psoriasis komt van binnenuit en alle producten die je vanbuiten erop smeert is symptoombestrijding(jeuk/ruwe huid).
Het kan verlichting geven (net als alle andere zalfjes), maar je komt er helaas nooit vanaf.

Mijn man heeft het geprobeerd (slikken/smeren/wassen) maar hij blijkt allergisch te zijn (geworden) voor paardenmelk en daardoor heeft hij meerdere plekken gekregen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:29

Ten eerste, wat vervelend dat je zoveel last van eczeem hebt, dat je in de ziektewet beland. Ik heb ook jaren eczeem gehad, ja kan nu eindelijk gehad zeggen en dat is heel fijn, want niks is zo erg als jeuk en pijn. Ik heb paardenmelkcapsules/paardenmelkzalf gebruikt en eerlijk... Ik merkte geen verschil. :n Ik vind het dus geen aanrader, maar wat bij de één niet werkt, werkt bij de ander juist. Dus ik zou het altijd proberen want ook ik had er juist wel goede verhalen over gehoord.

Bij mij is het overgegaan sinds ik samen ben gaan wonen. Mijn moeder is een echte poetsfreak en ons huis was altijd brandschoon. Ik heb toch het idee dat het bij mij daar wat mee te maken heeft gehad. Wij hebben nu 2 huisdieren, vloerbedekking en daardoor is het soms wel erg en snel stoffig. Ik heb nergens last meer van. :) Heb je wat aan de hormoonzalf die de huisarts voorschrijft? Bij mij werkte die het beste, maar snap dat je die niet te lang wilt smeren want je huid wordt er heel dun van. Maar in de ergste periodes lijkt het mij wel enorm veel verlichting geven.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:25

Brainless schreef:
Psoriasis komt van binnenuit en alle producten die je vanbuiten erop smeert is symptoombestrijding(jeuk/ruwe huid).
Het kan verlichting geven (net als alle andere zalfjes), maar je komt er helaas nooit vanaf.

Mijn man heeft het geprobeerd (slikken/smeren/wassen) maar hij blijkt allergisch te zijn (geworden) voor paardenmelk en daardoor heeft hij meerdere plekken gekregen.

Mijn vader is er toch echt helemaal vanaf gekomen door die zalf.
Is te koop bij paardenmelkerij Sand in Almelo.

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:24

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.
De hormoonzalf die ik momenteel gebruik helpt wel redelijk, maar mijn huid wordt er inderdaad heel erg dun van.
Ook ik heb veel last van allergieen dus het gaat allemaal dubbelop.
Zag net dat ik op mijn voeten en bovenarmen ook weer plekjes heb.
Denk dat ik het toch maar ga proberen want hoor wel goede dingen hier. (ook mindere, maar proberen kan altijd eens)

Tips en vooral ervaringen nog altijd heel erg welkom!!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:59

Ik ken de producten van http://www.dekrachtvan.nl zij maken gebruik van een speciaal vriesdroogsysteem waardoor de werkzame stoffen van paardenmelk bewaard blijven doordat de temperatuur van de melk nooit boven de lichaamswarmte van het paard uitkomt. Sommige paardenmelkbedrijven drogen de melk door extreme hitte waardoor veel waardevolle stoffen verloren gaan. Jammer genoeg is dit vaak niet bekend en wanneer het niet werkt ligt het aan de paardenmelk.. terwijl goedgedroogde paardenmelk misschien nog juist wel werkt!

Als je last van eczeem hebt kun je het beste de poeder gebruiken, is wat duurder dan de capsules (of de creme) maar heeft meestal een beter resultaat. En wat Brainless aangeeft, dat de plekken erger werden, dit is een heel normale reactie. Dit betekend niet per definitie dat je allergisch bent voor paarden(melk) maar dat het vanuit binnenuit gaat werken, veel mensen schrikken hiervan en stoppen direct maar het is dan juist belangrijk om een weekje door te gaan. Ik snap de reactie hoor, ik heb zelf ook eczeem op (vooral) m'n handen en na het smeren van paardenmelkcreme werd het alleen nog maar roder en ging het ontzettend jeuken... toen riep ik ook meteen "ik ben allergisch!" terwijl dit dus helemaal niet zo blijkt te zijn.

Als je nog meer wilt weten kun je altijd PB-en! Hopelijk kan paardenmelk je klachten verlichten!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:22

Ik ben sinds een paar weken aan de Equilac (capsules). Had direct al een reactie, die ging na een paar dagen weer weg. Mijn plekken gingen minder jeuken, ze waren alleen nog wat droog. Nu was ik gister aan de schoonmaak, steek een paar keer mijn handen in een emmer met sop en heb gelijk mijn hele armen weer rood :( Heb nog pillen voor 3 maanden dus hou stug vol!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:47

schoonmaakspullen zijn ook echt tuig.. mijn handen beginnen al te jeuken als ik aan de afwas dénk (en dan niet omdat ik zo graag de afwas doe :)) ) over het algemeen verwijder ik volgens mij net zoveel huidlagen als lagen vuil. Toen ik nog in de horeca werkte en veel glazen spoelde in water met zo'n bierverwijdertablet erin was m'n eczeem ook vele malen erger. Het zit verschrikkelijk, maar werken met handschoentjes is dan nog de beste optie.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:50

Mijn zusje heeft ook erg last van exceem en psoriasis. Ze werkt nu zelf op een paardenmelkerij en heeft dus de zalf en de tabletten gebruikt. TOP!
Eerst werd het even wat heftiger, maar nu is het mooi rustig.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:51

flyfly schreef:
Mijn vader heeft zolang ik me kan herinneren last gehad van psoreassis. Al een aantal jeren geleden heeft hij de plekken ingesmeerd met paardenmelkzalf. Op een gegeven moment was hij er gewoon vanaf. Heeft er nooit meer last van gehad.

Dit ga ik even onthouden, mijn moeder heeft hier ook al lang last van en niets helpt.

Zelf heb ik altijd last van droge huid wat ook neigt naar exzeem. Als ik op me werk met afwasmiddel heb gewerkt zijn me handen helemaal kapot(handschoentjes ben ik allergisch voor), dus misschien dat het ook wel iets voor mij is.

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 16:37

Wat fijn dat er zoveel reacties op komen.
Ik heb op het moment nog niets besteld omdat ik het wel vrij prijzig vind en ik niet zo goed weet welke vorm het beste voor me is.
Wel is duidelijk dat de exzeem met mijn werk te maken heeft (horeca, dus veel afwas en handen in etenswaren etc).
Ik ben nu een aantal dagen thuis omdat mijn verstandskiezen getrokken zijn en ik daar erg last van heb.. maar een paar dagen niet gewerkt en mijn handen zijn schoon.. alleen een beetje droog maar geen echte exzeem plekken.
Ik vraag me af of de paardenmelk producten dan genoeg zullen werken dat het in mijn werk ook goed wordt??

@Ijssnuiver: ik ben ook allergisch voor de gewone handschoentjes voor de afwas. Dan ben je ws allergisch voor latex, dat zit daar nml in.
Ik heb nu andere gekocht bij de Hema, zijn wel iets duurder, rond de 8euro. Maar deze bevallen mij een stuk beter, zit geen latex in en is speciaal voor mensen met gevoelige huid.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:10

Ik ken iemand en die had erg veel last van psoriasis. Zij drinkt nu elke dag een glaasje paardenmelk en heeft bijna geen symptomen van psoriasis meer!