Wie wordt er ook zo heerlijk wakker met..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Wie wordt er ook zo heerlijk wakker met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:45

.. een Philips Wake-Up Light?
Sinds ik dit apparaat heb is het heerlijk ontspannen wakker worden. Kan zelf kiezen of ik door vogels, trommels, iets Boedhistisch of iets anders vaags wakker wil worden, het volume waarop is in te stellen en ook fijn:
20 minuten voordat de 'wekker' af gaat begint er langzaamaan een lamp te branden die steeds feller wordt. Ook dit is in te stellen.
Mijn hoofd kan langzaam wennen aan het idee dat het ochtend is en op het moment dat de wekker daadwerkelijk afgaat word ik ontspannen wakker en sta ik al met 1 been in de ochtend.

Kortom: Heel wat anders dus dan de ochtend ellendig beginnen door ineens hard je bed uit gezoemd worden door een wekker die ineens afgaat met een rótgeluid en waarbij je je inééns moet realiseren dat het alweer ochtend is. En je hersens ineens beseffen dat het dus geen nacht meer is. En ik plótseling uit mijn heerlijke droom ben gehaald en door die ellendige wekker mag realiseren dat de werkelijkheid weer is begonnen. Heb daar 3 lettergrepen voor: Vre-se-lijk.

Wie deelt mijn ervaring?

jesito

Re: Wie wordt er ook zo heerlijk wakker met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:46

Geen idee, ken het niet maar het klinkt goed dus eens effe kijken wat het is. (is ineens nieuwsgierig)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:47

Ik heb geen ervaring, maar vind het wel heel interessant om te lezen dit! Is het echt zo'n verschil!?!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:48

Word je daadwerkelijk wakker van de lamp? Ik slaap namelijk op zolder (gordijnen altijd open) en word niet wakker van de zon... Is die lamp dan feller?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:48

Ik ga dit even volgen! Ik heb hem zelf (nog) niet (te duur) maar ik kan zo moeilijk uit mijn bed komen, als ik er nu om 7 uur uit moet, moet ik de wekker om kwart over 6 zetten :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:49

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat bij mij niet zou werken :+ Ik slaap namelijk het fijnst met het licht aan :')
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 02-09-10 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Ja ik heb hem al een paar jaar en vind het ideaal. Eerder werd ik altijd gestresst wakker, ruim voordat de wekker ging om maar niet wakker te schrikken van de wekker :+
Nu niet meer, ben ook een stuk sneller 'aanspreekbaar' :')

Annettu_

k wil em nu al ! Ben bijna jarig dussss :D

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:50

Het is écht zo'n verschil ja :)
Het is het langzaam wakker worden wat voor je hersens een heel stuk relaxter is.

@Damber, je kunt wakker worden van de lamp. Gebeurd mij ook wel, maar ik word vaker wakker van het echte wekgeluid.
Zonder dat je wakker wordt van de lamp, beseffen je hersens langzaam dat het tijd wordt om wakker te worden omdat de zonsopgang wordt nagebootst.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:50

hmm. Interessant, nooit van gehoord.
Ik zet mijn wekker altijd drie kwartier van te voren en laat hem dan snoozen. Kom er echt niet gelijk af als hij 1 keer gaat!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:50

MarijeR schreef:
Ja ik heb hem al een paar jaar en vind het ideaal. Eerder werd ik altijd gestresst wakker, ruim voordat de wekker ging om maar niet wakker te schrikken van de wekker :+
Nu niet meer, ben ook een stuk sneller 'aanspreekbaar' :')

Dat heb ik dus ook haha ! wekker gaat om 11 uur, Om 9:30 word ik gestressd wakker :')

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:51

MLoeser schreef:
Ik ga dit even volgen! Ik heb hem zelf (nog) niet (te duur) maar ik kan zo moeilijk uit mijn bed komen, als ik er nu om 7 uur uit moet, moet ik de wekker om kwart over 6 zetten :')

Nee hoor, je behoudt gewoon dezelfde wektijd, maar de wekker gaat automatisch zelf al 20 min van te voren beginnen met de lamp die steeds wat feller wordt.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:51

Mijn vriend heeft hem ook :j alleen dan ook met radio. Vind ik ook zo heerlijk :D
Ik heb er zelf niet zoveel last van dat ik ineens wakker wordt, maar hij had dat altijd wel. Zijn ochtendhumeur is nu stukken verbeterd :D Dus ik ben blij dat hij zo'n ding heeft :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:52

Lijkt mij vooral in de winter een uitkomst.Ga er ook eens over denken.
Hoef meestal pas rond half 8 op en dan is het nu al licht dus dan werkt hij toch niet.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:53

Precies ja. De winters zijn een drama voor mij. Heb echt een lange opstarttijd nodig 's ochtends.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:55

Ik heb er dus 1 maar van het licht worden wij echt niet wakker. En de krekeltjes werken alleen maar ritmisch waardoor we langer liggen te snoozen..

* Dus we hebben en een wake up light en een wekkerradio dan worden we wel wakker..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:56

Ik heb ook een wake-up light wekker en ben er heel erg blij mee.

Ik schrok me altijd helemaal de tandjes van mijn wekker, waardoor mijn dag altijd slecht begon als ik heel vroeg opmoest.
Mijn wekker begint al een half uur voor de wektijd licht te geven. Soms wordt ik wakker van het licht, maar meestal alleen van het geluid.
Ik heb nu een heerlijke tropische regenbui als geluid. De eerste keer dat ik daar wakker van werd dacht ik dat de douchekraan openstond :+

Theorie erachter is inderdaad de je hersenen signaleren dat het dag wordt, waardoor je ontspannen wakker wordt. In de winter is het echt ideaal, want eerst stond ik helemaal brak op en nu niet meer.

helaas blijf ik een hekel houden aan vroeg opstaan....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:57

We zouden eigenlijk in de winter gewoon veel later moeten beginnen.Schijnt helemaal niet goed te zijn om zo tegen je natuurlijke klok in te gaan!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:58

Mijn vriendin heeft hem alleen volgens haar werkt hij echt niet.
Ze word er in iedergeval niet wakker van :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:59

Denk dat het ook voor iedereen verschillend zal zijn. Voor de één werkt het wel en voor de nader niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:02

Zou het ook helpen als je s'morgens slecht je bed uit kan? Maar dan ook echt slecht. Ik heb namelijk een slaapstoornis. Zou een mooie oplossing zijn!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:02

nee niks voor mij... ik word niet wakker van licht dat aan gaat..helemaal niet als het langzaam feller word... en die geluiden..super..zal ze mee nemen in mn droom maar wakker worden doe ik niet ;) word alleen wakker van de wekker van mn telefoon, voorheen sliep ik overal doorheen :P dus helaas not me

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:03

ik vind hem ook heerlijk! ik heb hem al sinds hij nét uit is dus al een paar jaar! Ben er nog steeds superblij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:04

Miracle_ schreef:
Zou het ook helpen als je s'morgens slecht je bed uit kan? Maar dan ook echt slecht. Ik heb namelijk een slaapstoornis. Zou een mooie oplossing zijn!

:n

Mijn vriend wordt er absoluut niet wakker van die moet ik uit bed schoppen!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 21:04

Mijn broertje bv wordt nog niet wakker van een bom die onder zn kussen af gaat :P Denk dat voor zulke mensen dit misschien een beetje een te softe manier is..
Ik was de eerste keer erg bang dat ik niet wakker zou worden en te laat op mijn werk zou komen.

Het werkt super voor mensen die slecht hun bed uit kunnen komen. Ben ook zo'n voorbeeld.
Heb jaaaaren de wekker aan de andere kant van de kamer gehad, zodat ik mijn bed uit moest om de wekker uit te doen. Anders kwam ik mn bed echt niet uit.
Ben je ineens wakker, maar manier waarop was vreselijk :')