Al een maand "ongesteld"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Al een maand "ongesteld"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:29

Beste Bokkers,

Ben hiervoor al bij de dokter geweest, maar vroeg me af of jullie misschien advies hebben?

Ik heb 7 weken geleden een blaasontsteking gehad, daar heb ik zeker 3 weken last van gehad. Medicijnen die niet aansloegen, weer zwaardere antibiotica. Urine op kweek etc. Uiteindelijk schoot ik er helemaal niks op, bleef last houden.. Eigenwijs geweest, niet meer terug geweest bij de dokter, en uiteindelijk is de pijn redelijk weggegaan. Blijf alleen last houden van beetje druk op mijn buik...

Sinds 4 weken ben ik ongesteld. Het begon al dat ik 2 weken voor mijn stopweek ongesteld werd. Niks aan de hand zul je denken, kan gebeuren. Helaas bleef het aanhouden. Heb na 2 weken contact opgenomen met de dokter, assistente drong erop aan dat ik langs zou komen, omdat het niet normaal was..

Ben dus vorige week bij de dokter geweest, heb nog geen 5 minuten binnen gezeten en kreeg van de dokter te horen dat schijnbaar normaal is om weleens door je pil heen ongesteld te worden. Niks om me zorgen over te maken....

We zijn nu inmiddels ruim een week verder, ben weer bij de dokter geweest, en deze keer zag hij in dat het niet normaal is..Ik ben al 4 weken af en aan ongesteld. Ene keer zomaar een klein beetje, andere keer is het echt de rode zee...Dan is het weer een dag weg, komt het weer even opzetten en gaat het weer over. Het wisselt echt per dag.. Gisteren was ik overdag niet ongesteld, 's avonds ga ik weg, ga nog een keer plassen en het was weer zover...Vanmorgen weer nergens last van...

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van...Ik moet terugkomen als ik in mijn stopweek zit, de dokter wil toch gaan onderzoeken wat er precies aan de hand is...En de rampscenario's spelen zich inmiddels al af in mijn hoofd.......

Wie o wie heeft dit ook weleens meegemaakt?

Annemariet

Re: Al een maand "ongesteld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:33

De pil en antibiotica gaan over het algemeen niet goed samen. Meestal wordt de pil minder betrouwbaar. Misschien dat het daaraan ligt?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:40

Het bloed komt niet uit je blaas? Als ik een blaasontsteking had dan had ik weleens last van bloedverlies.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:44

Is de mogelijkheid op een soa al uitgesloten?

Antibiotica en pil is idd geen goede combi als je daarbij onveilige sex hebt.

Ook kan de pil te licht zijn waardoor het je cyclus niet goed genoeg regeld

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:50

Dit klinkt me zoooo bekend in de oren.
Ik he exct hetzelfde gehad. Ben ook vaak bij de HA geweest toen omdat ik gek werd van de ongesteldheden af en aan en zo onregelmatig als wat. Ook steeds het idee dat ik blaasontsteking had. Al met al heb ik (pas) na een jaar mijn grote mond open getrokken en geeist dat ik naar de gynacoloog werd doorgestuurd (had wel een lieve HA hoor, maar voelde zelf dat het niet goed was). Naar de gynacoloog en binnen 2 weken lag ik op de operatie-tafel......Pab 3B (cellen die aan het delen zijn naar baarmoederhalskanker). Als ze er optijd bij zijn is er niets aan de hand, dus ik wil je ook absoluut niet bang maken. Maaar ik zeg wel tegen iedereen die met dit verhaal komt (want dat zijn er best veel), laat een uitstrijkje maken. Dan kan je dat iig uitsluiten en evt soa's etc.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:52

ik wilde hetzelfde zeggen als quintusgl. Laat een uitstrijkje maken!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 11:07

@ annemariet,
Dit heb ik aan de dokter nagevraagd, maar ik slik deze pil al jaren en heb er nog nooit eerder problemen mee gehad. Het is eigenlijk van het een op het andere moment begonnen...

@pluklief,
Ik weet niet zeker waar het bloed vandaan komt. Als ik ongesteld ben, een tampon gebruikt en naar het toilet ga, komt er geen bloed mee, dus dan neem ik aan dat het niet uit mijn blaas mee komt...

@ CM_
Ik ben een tijdje terug getest en toen was ik helemaal "schoon" om het zo maar even te zeggen. Wel heb ik in die periode een keertje onveilig contact gehad met iemand, die aangaf ook getest te zijn...Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.. Ook zijn mijn vriend en ik in de tijd dat we samen zijn maar een paar keer verder gegaan, en alle keren veilig i.v.m. antibiotica..Ook gelooft de dokter niet dat de pil te licht is..

@quintusgl,
Ik wil in ieder geval bij de GGD een afspraak maken om een test te laten doen, ondanks dat die ene persoon zei dat hij niks had... Ben alleen wel echt bang dat er iets mis is, m'n lichaam laat me gewoon in de steek en ben dat echt niet gewend.. Ik voel constant m'n buik, die is echt van slag. Ik heb ook niet zo'n pijn dat ik er pijnstillers voor slik, maar normaal voelt het niet..

Is het aan te raden hiervoor nu al meteen naar de dokter te bellen zodat het een en ander uitgesloten kan worden? Want ik krijg steeds meer stress op deze manier...Ben erg bang dat er iets mis is...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:18

Ja Amanda, bel je huisarts maar op en eis een uitstrijkje. Al is het maar om je gerust te stellen.
Mijn huisarts liet er destijds geen gras over groeien, inwendig onderzoek, zag er niet goed uit. Hij heeft direct de gynaecoloog gebeld en gezorgd dat ik daar de volgende dag terecht kon. (huisarts wilde me daar het liefst de zelfde dag nog hebben)

Ik heb zelf te lang gewacht met naar de dokter gaan... hoe eerder ze er bij zijn ALS er wat mis is, hoe beter het is.

Het is echt niet raar om voor jezelf geruststelling te vragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:21

Heb hetzelfde gehad, maar dan 'spontaan' en niet na ziekte.
Bij mij lag het dus wel aan de pil (welke ik al jaren zonder problemen slikte!!)
Ben nu een soort pil of 4 verder en het gaat nu helemaal goed!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:26

Vervelend.
Ik heb het zelf ook meegemaakt en wilde er toevallig vandaag nog een topic over openen.
Bij mij bleef het 3 maanden aanhouden met soms een dag ertussen waar ik nergens last van had, maar altijd tampons op zak want je weet maar nooit.
Er is een kweek afgenomen en mijn baarmoeder werd schoon gemaakt. Uit de kweek kwam niets ze dachten misschien aan een vleesboom. Dit was het dus niet.
Ik was toen aan de nuvaring en ben hier op advies van de huisarts mee gestopt. Ik heb contact gehad met nuvaring en deze kende dit niet als een bijzaak van de nuvaring.
Nog steeds in en uit bij de huisarts maar er werd niets gevonden.
Op advies ben ik toen aan de mirena gegaan in de hoop dat het over zou gaan. Dit was niet het geval en het bleef aanhouden.
Dit is alweer 2 jaar geleden, in september stopte het plotseling weer.
Sindsdien heb ik ontzettend veel last van mijn menstruatie, hevige pijnen die ik daarvoor niet heb gehad.
Nuvaring heeft me nog eens terug gebeld en vonden het ook heel raar.
Mijn nieuwe huisarts denkt dat mijn hormonen flink in de war waren en ik ben gestopt met de pil voor een tijd.
Mijn menstruatie blijft onregelmatig, met hevige pijnen en is langer dan daarvoor.
Ik vind het vreemd, maar naast dat heb ik er gewoon erg veel last van.
In die tijd heb ik nog pijnstillers, ik meen ibuprofen, moeten slikken omdat het bloeden zou verminderen, maar ook dit werkte niet.

Ik kan je helaas niet helpen. Wacht het af als er niets uit de kweek komt. De huisarts kan verder ook vrij weinig doen.
Hebben ze je baarmoeder helemaal nagekeken?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:27

De antibiotica voor blaasontstekingen zorgen niet voor een mindere werking van de pil hoor.
Ik zou ook eens langs de dokter gaan, misschien heeft het wel niks te maken met die blaasontsteking, maar een maand ongesteld is niet zoals het hoort lijkt me :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:29

Ik ben ook een maand lang ongesteld geweest. Ik heb nu daarvoor de NuvaRing gekregen.
Vrijdag krijg ik antibiotica mee, maar mijn NuvaRing blijft gewoon betrouwbaar doordat de NuvaRing hormonen afgeeft aan m'n baarmoeder en niet eerst naar m'n maag.
Misschien is dat iets voor je?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 11:42

@ Marchador,
Vorig jaar heb ik dan nog een echo gehad om te kijken of dat spiraaltje goed zat. Dat bleek tot 3x toe niet het geval te zijn, dus van dat idee ben ik toen meteen afgestapt...

Merkte ook dat de dokter niet op zijn gemak was. Hij heeft me heel duidelijk verteld, dat ik in mijn stopweek terug moet komen. Ook als de klachten afnemen of geheel verdwenen zijn...Dat stelt me echt niet gerust..Ik wacht het nu nog eventjes af tot aan mijn stopweek en als het dan nog steeds afwachten is ga ik een uitstrijkje eisen.

Moet wel zeggen dat ik daar heel erg tegenop zie, met het zetten van het spiraaltje heb ik gigantisch pijn gehad...En na wat vervelende ervaringen vind ik een vreemde tussen mijn benen totaal niet geslaagd..

Mee dat ik dit aan het typen ben begint mijn buikpijn weer...Alsof er midden in mijn buik een baksteen gelegd is die iedere keer opgetild word en opnieuw op mijn buik word gelegd....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:24

Als het je gerust stelt.
Het uitstrijkje doet echt geen zeer. Ik lag met mijn handen voor mijn ogen en helemaal gespannen, maar het viel reuze mee. Het kan wel een raar gevoel zijn zo in je baarmoeder, maar pijn deed het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:41

Even een theorie...

De antibiotica vermindert de werking van de pil. Dat zou je doorbraakbloeding kunnen voorkomen. Vervolgens doet je lichaam hard je best om ongesteld te worden, maar je slikt de pil gewoon door en dat houdt 't écht ongesteld worden (en daar ook weer mee ophouden) misschien tegen?

In dat geval zou gewoon nu een stopweek inlassen, ongesteld zijn, en over een week weer beginnen met de pil waarschijnlijk het probleem oplossen.

Ik heb eens iets soortgelijks gehad. Niet na het slikken van antibiotica, maar was gewoon een dag vergeten geloof ik. Lichaam wilde ongesteld worden, maar werd daarin min of meer geremd door de pil. Zodra ik stopte met de pil werd ik écht ongesteld en dat hield gewoon na een aantal dagen weer op.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:42

Ben eens 2,5 maanden ongesteld geweest dat was echt en hell!
sterkte er mee dit is geen pretje

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:36

Ik heb er nu ook al geruim 2 weken last van. Een tijdje geleden had ik het ook, maar toen zij de huisarts, dat ik of een stopweek moest instellen, of 2 pillen per dag moest slikken. Ik heb toen een stopweek ingesteld, en toen was het over. Maar nu heb ik er dus ook al weer bijna twee weken last van. Ik ga morgen ook de huisarts bellen hierover en vragen wat ik moet doen. Want voel me ook slap en moe hierdoor. Slik wel ijzerpillen, die kunnen je helpen tegen het vele bloedverlies. In ieder geval veel sterkte gewenst. Ik weet hoe het voelt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:05

Ik heb inmiddels al een stopweek gehad. Ik ben al begonnen aan mijn nieuwe strip. Ook tijdens mijn stopweek bleef ik maar een beetje ongesteld, dus ene keer wel, andere keer niet...

Voor nu ben ik het weer even niet, dus moeten vriendlief en ik het moment maar even goed benutten nu het kan :+.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:43

Ik zou eens kijken welke antibiotica je hebt (of hebt gehad), en of deze uberhaupt invloed heeft op de werking van je pil. Want er worden mooie theorieen bedacht, maar de standaard antibiotica voor blaastontsteking beinvloedt niet de werking van de pil :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 14:58

Mloes schreef:
Ik zou eens kijken welke antibiotica je hebt (of hebt gehad), en of deze uberhaupt invloed heeft op de werking van je pil. Want er worden mooie theorieen bedacht, maar de standaard antibiotica voor blaastontsteking beinvloedt niet de werking van de pil :)

Daar heb ik al naar gekeken, de eerste antibiotica die ik heb gehad was gewoon veilig icm de pil. De tweede antibiotica die ik heb gehad, die was ook zwaarder, zorgde ervoor dat mijn pil niet meer 100% werkte. Alleen heb ik deze maar kort geslikt en was het gedonder daarvoor eigenlijk al een beetje begonnen...

Inmiddels ben ik nog steeds niet opnieuw ongesteld geworden, ben alleen bang dat dat vanavond wel het geval zal zijn. Verder ben ik zo beroerd als het maar zijn kan, dus schiet allemaal niet op hier......

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:03

Amanda_T schreef:
Mee dat ik dit aan het typen ben begint mijn buikpijn weer...Alsof er midden in mijn buik een baksteen gelegd is die iedere keer opgetild word en opnieuw op mijn buik word gelegd....

Dit gevoel heb ik nu ook al een aantal dagen, ben nu ongeveer 4 of 5 weken ongesteld weer..
Ben het altijd 2 maanden wel 1 maand niet ongeveer..
Ben vorige week naar de dokter geweest die verwees me door naar de Gyn, althans dat wou ze doen..
Ik wou hier nog even mee wachten, omdat ik door een vervelend voorval niet hou van vreemde mensen tussen mijn benen..
Ik moet nu de nuva ring 3 maanden uitproberen.. Heb deze er dinsdag ingestopt.. En het bloed word al wat troebeler/bruiner.. Dus denk dat de menstruatie zo gaat stoppen binnen een week ongeveer..
Ik hoop dat dit de juiste oplossing is..

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:10

Hoi
Ik ben al wat ouder en weet niet of het daar mee te maken had maar ik had het zelfde als jij.
ik ben toen gestopt met de pil en het was over.
Een uitstrijkje heb ik laten doen gelukkig lag het daar niet aan.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:28

Hier ga ik even meelezen, Heb alleen niks toe te voegen..
Alleen wel eventjes een berichtje zodat ik dit topic kan terug vinden ;)
Had er namelijk pas ook al last van, gelukkig nu een weekje niet!! :o

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:49

Ik ben tot op heden niet opnieuw ongesteld geworden...Ben halverwege mijn strip. In mijn stopweek nog even terug naar mijn dokter toe, dit om even te onderzoeken waar het toch precies vandaan kwam...

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:10

jemig, lang ongesteld had ik ook een tijdje. maar zo erg als jij het hebt niet!