Afgelopen maandag heb ik een aardig schuinopwaartse stoot gekregen van mijn paard (die van het stro aan het eten was).
Tijdens de stoot hebben mijn tanden zo een leuke wond opengemaakt aan de onderkant binnen mijn mond.(voorkant bij de ondertanden om precieser te wezen)
Nu is het op zich snel gedicht maar het laatste beetje is er na 4 dagen nog steeds en er zijn momenten dat ik er aan begin te irriteren ook een beetje onder het eten. Voornamelijk bij het tandenpoetsen.
Enig idee wat ik hier aan kan doen eventueel wat het sneller zal genezen?
Pasamba
Geplaatst: 02-09-10 09:06
Ik denk niet dat je iets kan doen waardoor het sneller geneesd. Gewoon met rust laten. Wondjes in de mond genezen meestal wel snel.
Vaak genezen wonden in je mond heel snel. Probeer het goed schoon te houden. Als het echt nog open is, kan je spoelen met een glas lauw/warm water met een halve theelepen zout. Wel even het zout goed laten oplossen. Het is smerig, maar werkt wel enorm goed.
klein aantal centimeters breed mag ik hopen, anders heb je gewoon een gat in je gezicht
Als het een vrij diepe wond is, duurt het ook wel langer voor het genezen is
Akecheta
Geplaatst: 02-09-10 19:46
mmmm balen zeg. Als het goed is geneest het vanzelf binnen een week ofzo en dan zal het nog wel even gevoelig blijven. Als het echt heel zeer gaat doen, je lip wordt dik of je krijgt er een kloppend gevoel in zou ik even naar de huisarts gaan. Sterkte ermee!