jeuk aan lippen en binnenkant mond/keel, allergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

jeuk aan lippen en binnenkant mond/keel, allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 11:25

Ik eet al jaren appels en noten, van walnoten/amandelen/pijnboompitten tot vanalles maar nu ik er steeds meer op let is dat wanneer ik ze eet heel erge jeuk krijg aan me lippen (meer bij de appels dan bij nootjes, maar bij de nootjes ook zéker!)
me lippen gaan dan prikken en jeuken en dit gebeurd hetzelfde in me keel en mond, het is niet dat het een onwijs erge reactie is en het duurt ook niet heeeel lang maar ik merk het wel heel duidelijk en het is dus best irritant!
is dit een allergische reactie of..? en kan het kwaad dat ik het dan alsnog al die jaren heb gegeten, en wat kan ik hier het beste mee doen? bezoekje ha om een test aan te vragen oid?
ik weet niet of het erbij hoort maar ik heb ook last van hooikoorts!

zijn er toevallig meer mensen die dit hebben en wat doen jullie ertegen of eten jullie geen appels ed meer?
Laatst bijgewerkt door rensje101 op 01-09-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

welshje68

Re: jeuk aan lippen en binnenkant mond/keel, allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:29

dat is inderdaad een allerchische reactie. Heb ik ook. Zodra ik een appel eet of een andere vrucht met pitten (zgn steenvruchten) is het raak.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 11:31

hee welshje,
wat doe je hier zelf aan? eet jij nu geen appels ed meer ofwel? en heb je ook een test gedaan bij de ha ofniet?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:03

Dit is idd een allergie, heb ik ook :j.
Ik eet die fruitsoorten gewoon niet meer..
Ik heb het bijvoorbeeld bij appels, peren en pruimen. Maar bij bananen en druiven weer niet. Heel raar :) .

(Ik kreeg daarbij ook nog allemaal rode vlekken in me gezicht).

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:45

Deze reactie heb ik ook bij appels!
Het helpt om ze van tevoren in stukjes te snijden, zodat je niet met je hele lippen er omheen moet en nog af moet bijten..