Eczeemplekken, maar waardoor ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Eczeemplekken, maar waardoor ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:44

Hallo Bokkers,

Ik heb sinds eind december 2009 last van eczeemplekken in me hals en me heup, alleen aan de rechterkant van me lichaam. Hier was een verklaring voor, hormonen die door me lijf gierde door zwangerschap.
Die plekken zijn na 2 maanden vanzelf weg gegaan, had wel zalfje gekregen van de huisarts maar in de bijsluiter stond dat ik het niet tijdens zwangesrschap mocht gebruiken, en heb dit ook niet gedaan ondanks dat de arts het voorgeschreven had.
Helaas heb ik mijn kindje verloren met bijna 18 weken zwangerschap.
Maar nu sinds 2 weken heb ik die plekken weer terug. Dacht eerst aan een zwangerschap, maar de testen wezen uit dat dat niet het geval was en ben 2 weken geleden gaan menstrueren. ( ook al weet ik dat niets hoeft te betekenen en gewoon zwanger kan zijn )
Alleen worden de plekken sinds een paar dagen steeds erger en het jeukt behoorlijk.
Het begon weer rechts in me hals en zit nu ook aan de linkerkant en loopt via me nek bijna door.
Zondag begon het aan me linkerarm, net onder me oksel en sinds vandaag ook aan de rechterkant, ook net onder me oksel.
Ik hou het wel vet met vaseline, wat ook de jeuk verzacht.

Herkend iemand dit ?
Kan het zijn dat ik spontaan ergens allergies voor ben geworden ?

Aan me voedingspartoon is niks gewijzigd en heb ook niks anders gegeten of gedronken wat ik normaal nooit eet of drink.
Ook wasmiddel en verzorgingsproducten zijn niet gewijzigd.

Ik heb voor aanstaande maandag een afspraak bij me huisarts, ik kan zelf helaas niet eerder.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om de jeuk te verzachten, tot dat ik naar de huisarts kan.

Alvast bedankt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 05:59

Kou helpt bij mij altijd goed tegen de jeuk. Maar neem geen (koude) douche, want dan wordt het meestal erger! Probeer of je de plekken bloot kan houden. Als er geen kleding langs schuurt, jeukt het ook al een stuk minder.

Enne; heb je die zalf van de HA nog? Die kan je ook gebruiken. Zoiets blijft vaak langer goed dan erop staat :)

jSophiaF

Re: Eczeemplekken, maar waardoor ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 07:20

Ja die zalf heb ik nog, is ook nog dicht, maar durf dat niet te gebruiken, omdat we weer zwanger willen worden en nu niet weet of er een klein wondertje groeit in me buik.

Vriend kwam met mentholpoeder en dat helpt ook redelijk ( prikt alleen op de plekken die open zijn )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:09

Een voedsel allergie kan van de ene op de andere dag ontstaan,melk en tarwe zijn 2 stoffen die vaak voor problemen kunnen zorgen.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:21

Kan het geen schimmel zijn?? Geeft jeukklachten en kan verminderen en terugkomen afhankelijk van je weerstand...
Had ik ook en werd in eerste instantie niet herkend door de huiarts....

hotchocolat

Re: Eczeemplekken, maar waardoor ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:32

Wat voor een zalf heb je gehad?

Heb je niet iets anders dan vaseline in huis?

Het kan zijn dat je constitutoinele allergie hebt dit gaat en komt weer (mijn kinderen hebbenhet ook).

Vroeger kon je bij de appotheek Lanette zalf kopen of een creme van Bepanthen (als ik het goed schrijf) gebruiken.
Geen vaseline smeren.

http://www.dodezee.net/probleem/eczeemcons.htm

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:47

Het beste is het om het van binnen uit te behandelen,dicht smeren is niet altijd zin vol.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:07

Hoe wil je eczeem van binnenuit behandelen? Hierbij sluit ik een eventuele voedselallergie uit trouwens ;)

Mijn ervaring is dat ik het drastisch kan minderen als ik er geen zeep bij laat komen en zo kort en koud mogelijk douche. Ik zeg niet dat ik koud douche, maar zet de kraan ook niet op heerlijk heet. Als ik na het douchen een rode (eczeem) plek ontdek, smeer ik het in met Elocon. Dit is echter een vrij sterk middel.
Je kan vragen naar Vaseline Lanette Creme FNA. Dat mag je wel tijdens de zwangerschap gebruiken. Vraag het wel even na bij de HA (staat ook in de link).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:23

marleen_usar schreef:
Het beste is het om het van binnen uit te behandelen,dicht smeren is niet altijd zin vol.

Waarop baseer je "het beste"? Ik ben benieuwd naar een bron.
Voorzover ik weet baseren dermatologen hun behandeling, hun visie op de wetenschap en die probeer ik maar aan te houden en dat doet het bij mij nog steeds erg goed.

Rebel_Jits schreef:
Hoe wil je eczeem van binnenuit behandelen? Hierbij sluit ik een eventuele voedselallergie uit trouwens ;)

Mijn ervaring is dat ik het drastisch kan minderen als ik er geen zeep bij laat komen en zo kort en koud mogelijk douche. Ik zeg niet dat ik koud douche, maar zet de kraan ook niet op heerlijk heet. Als ik na het douchen een rode (eczeem) plek ontdek, smeer ik het in met Elocon. Dit is echter een vrij sterk middel.
Je kan vragen naar Vaseline Lanette Creme FNA. Dat mag je wel tijdens de zwangerschap gebruiken. Vraag het wel even na bij de HA (staat ook in de link).

Hier heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen! Oja Elocon is inderdaad een fijne zalf, sterk genoeg maar met lichte bijwerkingen. Vaseline Lanette en Cremor Cetomacrogolis zijn lekkere basiszalven :j

Tegen jeuk kan je ook een koud washandje (uit de diepvries) op de plek leggen, dat biedt ook verlichting.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 08:08

hotchocolat schreef:
Wat voor een zalf heb je gehad?

Heb je niet iets anders dan vaseline in huis?

Het kan zijn dat je constitutoinele allergie hebt dit gaat en komt weer (mijn kinderen hebbenhet ook).

Vroeger kon je bij de appotheek Lanette zalf kopen of een creme van Bepanthen (als ik het goed schrijf) gebruiken.
Geen vaseline smeren.

http://www.dodezee.net/probleem/eczeemcons.htm

Ik had Hydrocorticol gekregen, kan opzich geen kwaad mits de huid niet kapot is, wat toen wel het geval was en nu helaas ook.
Verder heb ik toen gekregen Cetomecrogol creme + 20% vaseline. Die gebruik ik nu 2 keer per dag en smeer daarnaast gewone vaseline. het verzacht wel iets maar niet voldoende.

In me hals in het nog wel te doen, maar op me linkerarm echt niet, zit precies op een plek waar ook kleding overheen gaat.
Ik ga de linken vanavond even doorlezen , iniedergeval iedereen super bedankt voor jullie tips, hoop dat ik er echt snel vanaf ben.