Knieproblemen - Ervaringen gezocht ViaSana Kliniek in Mill

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Knieproblemen - Ervaringen gezocht ViaSana Kliniek in Mill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:41

Hallo! :wave:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen;

Ik heb al heel lang problemen met mijn rechterknie %) Het komt er eigenlijk op neer dat bij plotselinge/snelle bewegingen mijn knieschijf 'uit de kom' schiet.
De eerste keer dat dit gebeurd is, was tijdens de gymles in de eerste klas van de middelbare school. Inmiddels dus al bijna 8 jaar geleden.
In die tijd is er eigenlijk nooit echt onderzoek gedaan of een scan gemaakt. Verder dan de huisarts ben ik er nog nooit mee geweest.
Steeds kreeg ik het advies om te koelen met icepacks en rust te houden. Hier werd het ook steeds wel beter van, maar toch komt het keer op keer terug.
Nu gebeurt het de laatste tijd steeds vaker en heeft het o.a. ook mijn vakantie verpest, en ben ik het eigenlijk gewoon zat.
Ik wil graag dat er nu echt serieus onderzoek wordt gedaan :)

Ik wil liever niet meer naar een regulier ziekenhuis, o.a. in verband met de lange wachtlijsten.
Via internet ben ik uitgekomen bij de ViaSana Kliniek in Mill.

Zijn hier misschien mensen die ervaringen hebben met deze kliniek? :)
Alvast bedankt!

Groetjes Sanneke
Laatst bijgewerkt door RoWi op 30-08-10 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:43

Mijn vader wordt in deze kliniek behandeld aan zijn schouderproblemen. Echt super! Zeer deskundige orthopeden, vriendelijk personeel, voor alles wordt gezorgd en aan alles wordt gedacht. Deskundigheid is ook zeer groot - mijn vader is een geval apart, zoiets had de arts nog nooit gezien, maar hij is wel aan het behandelen en het werkt.

Oh en beterschap natuurlijk met je knie! Dit soort klachten is niet fijn.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:55

Dankjewel voor je reactie!
Dat klinkt allemaal erg goed. Fijn dat je vader hier behandeld kan worden en dat het ook echt werkt!
Ik hoop dat ze voor mij ook iets kunnen doen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:59

Ik blijf even meelezen, omdat ik zelf ook met een nogal gecompliceerd orthopedisch probleem zit. Maar mijn grote vraag is, krijg je dit gewoon vergoed?

Deau

Re: Knieproblemen - Ervaringen gezocht ViaSana Kliniek in Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:07

Mijn moeder is vorige week ook voor het eerst naar deze kliniek geweest. Ze was hierheen voor een second opinion. Ze heeft veel last van haar rechtervoet. Nu is ze hier ook aan geopereerd, fysiotherapeuten, aangepaste schoenen etc, maar niets lijkt te verbeteren. Bij de ViaSana kliniek is er eigelijk uitgekomen dat ze waarschijndelijk reuma heeft. Er wordt nu donderdag in een regulier ziekenhuis botscan's van haar voeten gemaakt.

Naar mijn idee is ze positief over de kliniek. Als deze kliniek dan nu ook eindelijk kan vertellen wat ze heeft is ze zeker blij!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:11

Mijn vader krijgt zijn behandeling bij Via Sana op dezelfde manier vergoed als wanneer hij bij het ziekenhuis behandeld zou worden. Hij is in eerste instantie naar Via Sana gegaan omdat de wachtlijsten daar veel en veel korter waren dan in de ziekenhuizen om ons heen, maar hij wil echt niks anders meer ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 19:13

Op de website is al veel te lezen over of het vergoed wordt of niet.
Ze zeggen daar inderdaad dat het vergoeden hetzelfde gaat als bij reguliere ziekenhuizen.
Ook zie je de namen van alle zorgverzekeraars waar ze in ieder geval afspraken mee hebben gemaakt.

Het precieze 'probleem' waar voor je komt, maakt uiteindelijk uit of het 100% of gedeeltelijk vergoed wordt of niet :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:03

Ik wil dit ook graag even volgen, heb ook erg veel problemen met mijn knie (linker, dus TS wil je ruilen? :D ) alleen is die verbrijzeld geweest. MRI scan gehad en alles, maar het is niet erg genoeg om echt iets aan te doen. "Je knie is toch al kapot". Maar vooral de winter is rampzalig voor mij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:14

Het zal wel door mijn vermoeidheid gisteren komen, maar ik kon het op de site echt niet vinden :o Sorry, maar bedankt voor het antwoord!

Als ik het zo bekijk klinkt het wel goed, en zo'n eerste afspraak kan je (als ik het goed zag) zo maken. Ik wacht even af wat ze in Duitsland verder gaan doen, maar ik hou deze kliniek zeker in mijn achterhoofd!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:23

Sorry hoor, maar hier moet je mee naar het ziekenhuis! Ik heb dit met mijn schouder, niemand geloofde me neeuh kon allemaal niet hoor. Ja, todat ik met mijn schouder uit de kom naar het ziekenhuis ging, hun raar kijken van doet dat niet pijn? Tja ze geloofde me pas echt toen ik m'n arm zonder veel problemen terug kon duwen.
Ik heb een gesprek gehad met de chirurg en afgesproken dat als het niet beter ging voor na mijn 25 dat ze gaan opereren. Een operatie is namelijk ook echt niet alles! Ga er alsjeblieft mee naar het ziekenhuis, probeer je knie uit de kom te houden en ga daar voor een behandelplan. Ik heb trouwens bijna nergens last meer van met sporten.