Extreem gevoelige huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Extreem gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:45

Wie heeft hier nog meer zo'n extreem gevoelige huid?
Mijn huid reageert dus overgevoelig op weer, make-up, shampoo's (en andere "cremetjes/smeerseltjes/etc") en stress. Heel erg vervelend, want ik heb dan ook bijna constant eczeem, in de winter extreem droge handen die letterlijk open barsten (tot bloedens toe), ik kan geen make-up dragen en lang niet iedere soort shampoo gebruiken. Na het dragen van mascara is de huid rondom mijn ogen minimaal drie dagen lang ruw en rood (ik gebruik(te) altijd hypo-allergene mascara, voor gevoelige huid etc). Van vele shampoos en haarproducten gaat mijn hoofdhuid jeuken en ook stress veroorzaakt ontzettende jeuk en lelijke plekken op de meest vreemde plaatsen (binnenkant armen en knieholtes, maar ook plotseling op mijn scheenbeen of polsen). Voor de eczeem gebruik ik al jaren verschillende soorten zalven (door dokter voorgeschreven), maar al die chemicalien en zooi die er in zit is heel slecht voor mijn huid (na langdurig gebruik wordt de huid op die plekken dunner en er ontstaan "litteken-vlekken" (waar mijn huid dus blijvend lichter is)). Het werkt wel super goed, maar zodra ik stop met smeren komt het dubbel zo hard weer terug.

We dachten eerst aan allergie, maar er kwam niets uit de twee bloed testen die ik gedaan heb. De volgende stap is een echt uitgebreide allergie test, maar daarna geef ik echt de hoop op. :\

Ik vind dit ontzettend vervelend, vooral van mijn knieholtes en armholtes, omdat deze vooral in de zomer constant in het zicht zijn. Het klinkt heel ranzig, maar ik krab mijn knieholtes op erge dagen tot bloedens toe open, want dan pas is de jeuk weg... :\
Korte broeken en rokjes / korte jurkjes zijn dus een ramp, omdat ik het echt vies vind hoe mijn knieholtes / benen er uit zien.

Wie heeft nog meer zo'n ontzettend vervelende eigenwijze huid? :+ Hebben jullie tips voor het gebruiken van hypo-hypo-hypo allergenen mascara's, shampoo's of andere fijne spulletjes?
We gaan nu de winterperiode weer in dus ik vrees alweer voor mijn nu zo zachte handjes...

Ik ben echt ten einde raad. :')

Miiej

Re: Extreem gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:11

Alleen mijn hoofdhuid is redelijk gevoelig.
Als ik dagcreme opsmeer gaat het branden wordt het rood.
Heb echt van alles geprobeert, clinic, collisstar, nivea, huismerk etc.
Ik gebruik nu de producten de apotheek la roce posay.
Ik schrijf het geloof ik niet goed, maar daar zit geen parfum alcohol etc in.
En het werkt echt super:D.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:53

Bedankt! Ik ga er eens naar zoeken. :) Dat gebruik je voor je gezicht neem ik aan?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:03

ik dacht dat mijn gezicht/huid gevoelig was, jeetje! :oo
lijkt me wel enorm vervelend, succes met het zoeken naar een oplossing! :(:) :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:08

Wat ontzettend vervelend! Ik heb een heel goed zalfje tegen eczeem, ik zal zo even de naam opzoeken en hier neerzetten. Het is niet meteen na 1x smeren over, maar als je het een paar dagen volhoudt is het bij mij zo goed als weg :)

Edit: Ik heb deze zalf :)
http://www.newpharma.be/upload/img/mede ... nl-500.jpg
Laatst bijgewerkt door lindatje op 31-08-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:13

mijn man heeft ook eczeem en reageert overgevoelig op vanalles en nog wat.
het Remederm gamma van Louis Widmer gaat bij hem wel prima.
mijn kinderen hebben alledrie een erg gevoelige huid (met dank aan de genen van papa :Y) ) en reageerden vaak slecht op gewone babyproducten (zwitsal, galenco, mustela), maar van remederm hebben ze nooit last.
het hele gezin gebruikt intussen niks anders meer :D
niet goedkoop, maar erg goed.
http://www.louis-widmer.nl/005lwd_020205_nl.htm

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:24

Mijn gezicht is ook enorm gevoelig, ik hoef maar een dagje in de kou en regen te lopen, en hij is (zoals nu dus) helemaal uitgedroogd, schilverig, rood, strak en gebarsten :=
En zéer dat het doet ;(

Ik smeer me helemaal suf met die traditionele nivea crème uit zo'n metalen blikje, die helpt als enige een klein beetje :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:15

Voor mijn gezicht ben ik super tevreden over The Body Shop (Vitamin E Gentle Facial Wash, en Vitamin E Moisture Creme).
En voor mijn handen kan ik ook bij de Body Shop wezen, en wel voor de Hemp creme. :Y)
Werkt beide super fijn.

lindatje en fojoe, ontzettend bedankt! Ik ga er eens naar kijken!