Ik heb het altijd KOUD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Ik heb het altijd KOUD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:34

Beste Medebokkers,

Ik heb een vervelend probleem, ik heb het namelijk altijd koud..
Hier op kantoor is het 20 graden en ik heb een hemd, trui, jas en bodywarmer aan
en heb het echt koud tot op m'n botten..

Ik vroeg me dus af of iemand weet hoe dit komt of wat ik eraan kan doen?
Zelf dacht ik aan een slechte doorbloeding..
Ik eet trouwens weinig groenten en fruit maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft?

Groetjes

Mi_Amore

Re: Ik heb het altijd KOUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:37

dat kan er zeker mee te maken hebben, je krijgt waarschijnlijk te weinig vitamines binnen :j

Ik eet nochtans meer dan genoeg groenten en fruit en heb het ook heel vaak koud, maar dat is met een trui of 2 wel opgelost :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:37

Ruilen? :') Ik heb het namelijk altijd heet.

Het kan bij je horen (vrouwen eigen), het kan ook iets ernstigers zijn, bijv je schildklier. Ik zou wel even naar de HA gaan als het echt extreem is (en dat lijkt zo te zijn).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:38

Rook je?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:38

Bij de tuinen verkopen ze een thee die je doorbloeding bevordert dus misschien is dat wat voor jou?

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:39

meld me! ik heb het ook altijd koud.. en ik moet zeggen ik eet ook heel weinig groente en fruit misschien dat het toch daaraan ligt. maar mijn vriend die eet nooit groente en fruit en die heeft het haast nooit koud! laten we maar hopen dat iemand met een goede tip komt ;)

Corelli

Heb je ondergewicht? :)

NoaSky

He een lotgenoot, ik heb het ook echt ALTIJD koud.

Sta hier ook om bekend trouwens.... Eet genoeg groente en fruit (rook trouwens wel en weeg inderdaad zeker niet teveel, hoezo?)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:41

Hier nog zo'n kouwkleum!
Winters zijn voor mij echt een straf!Het liefste hou ik gewoon winterslaap en word weer wakker als het 25graden is hahaha
Vooral mijn voeten zijn vaak ijsklompen,vind mijn man altijd "zo leuk" als ik ze tussen zijn dijen duw snachts om op te warmen }>

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:42

Eet je wel genoeg? (afgezien van de groente en fruit).

loulou87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:45

Hier nog zo'n kouwkleum!! Ik zit me nu al aftevragen kan ik mijn winterkleding al weer aan?? Want heb het zo koud!! voeten zijn helemaal blauwig! Brrrr...

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:49

Ik heb mn winterkleren al aan..
Ik eet zeker genoeg, maar ben wel vrij dun..
Ben 1m76 en rond de 62 kg..
Even een voorbeeld wat ik op een standaard dag eet:
S morgens 2 boterhammen met (veel te veel) chocopaste
Rond 10 u een koekje
S middags nog 3 a 4 boterhammen met chocopasta of een half stokbrood martino
S avonds verschilt het natuurlijk, maar gisteren heb ik bv 2 spare-ribs met frietjes gegeten..
Ik rijd ong 2 u paard per dag..
Dus denk dat ik dan toch wel genoeg eet?

Ik rook trouwens niet.. En ik kan ook niet goed tegen echte hitte :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:50

Ik denk eigenlijk dat er niets mis met je is. De overgang in temperaturen is deze week zo snel gegaan. Het is nu ook gewoon écht koud en dat neem je ook mee naar binnen. Daar moet je langzaam aan wennen dus met paar dagen gaat het vast al wat beter.

Daarbij hebben vrouwen het over het algemeen veel kouder dan mannen. Niet leuk als je op kantoor zit tussen alleen maar mannen. Ik zit ook regelmatig in trui, bodywarmer, vest oid terwijl hun in een t-shirtje zitten te werken en het niet koud hebben.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:58

Again, probeer de thee van de tuinen eens!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:01

Heel erg herkenbaar! Ik heb het ook altijd koud, maar met name snachts.. vannacht ook de halve nacht wakker gelegen bibberend van de kou maar wel met 3 dekens.. M'n voeten waren net ijsklompjes. :=

Ik heb al eens een voedingssuplement gebruikt dat goed zou zijn voor de bloedsomloop maar zonder succes! Overigens ben ik ook 1.76 en weeg ongv 65 kilo. Ik heb het nu ook alweer koud, zodra ik ga bewegen wordt ik uiteindelijk wel warm maar na een tijdje stilzitten verander ik weer in een ijsklompje. En om nou de hele tijd rond te springen.. :P

Ik ben wel vegetariër misschien dat ik vitaminegebrek heb ofzo, ik weet niet of jij vega bent?

Ik volg dit even..
Laatst bijgewerkt door Marloez op 30-08-10 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:01

Dat klinkt erg ongezond, TS := Zo kom je allerlei dingen te kort. Frruit? Zuivel?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 14:05

DromenLies, dat ga ik zeker proberen!
We hebben thuis ook een sauna, dat zou ook de doorbloeding moeten bevorderen, geloof ik? Maar ik vind dat veel te heet, maarja, als het helpt.. :)
Phormicola, ik drink iedere ochtend 2 glazen melk..
Maar ik eet idd zelden tot nooit groenten en fruit.. Ik lust wat dat betreft weinig..
Het rare is dat toen ik een bloedtest liet afnemen al mijn vitaminenwaarden wel op peil waren, terwijl ik technisch gezien nooit
geen vitaminen binnen krijg?
Ik dacht zelf al aan een vitaminensupplement..
Heb een tijd lang zo'n supplement genomen maar had niet het gevoel dat ik me er beter van ging voelen..
Heb ook een tijdje geprobeerd gezonder te eten, dus 2 stukken fruit per dag, in de plaats van chocokoekjes yoghurtjes enzo
maar toen werd ik heel duizelig en flauw en toen ben ik daar mee gestopt..
gr

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:05

haha hier hetzelfde,
zodra ik thuis kom gaat de jas uit en zit ik onder een dikke fleece deken,
krijg ook altijd de vraag van mensen die op visite komen of ik ziek ben :(:)
het schijnt bij mij te liggen aan dat mijn bloed vrij dik is en langzaam stroomt,
heb ook een extreem lage bloeddruk als ik dan vraag aan mijn huisarts of ik daar wat aan kan doen zegt ie dood leuk,
ach meid wees blij beter te laag dan te hoog... :+

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:07

De ene mens kan daar nu eenmaal beter tegen dan de andere.... ik heb het zelf ook heel snel te koud (het is hier 20graden binnen momenteel, en heb een tshirt met lange mouwen, dikke fleece trui en lange dikke sportbroek aan, én heb het koud), maar ook heel snel te warm! 23/24° is voor mij echt ideaal. Ik ben zot op de winter (zeker die ijskoude zonnige dagen), maar die kom ik ook maar door met heel wat laagjes in mijn kleding :+

En voor alle duidelijkheid: ik eet heel gezond, heb geen ondergewicht (bmi van 24 zelfs), rook niet, normale bloeddruk,...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:07

Hier nog 1! De overgang van zomer naar winter is echt een ramp voor mij. Als het eenmaal koud is kan ik er wel redelijk tegen. Ik weet wel dat ik ondergewicht heb, maar dat heb ik altijd al gehad. Verder eet ik veel, sport ik redelijk veel, probeer ik gezond te eten, wat niet echt lukt. Rook ik niet, alleen bij mij thuis rookt iedereen dus wel. In de lente en zomer wanneer de temp gewoon rond de 19 graden is, heb ik het niet koud en loop ik gewoon in t-shirtje.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:11

Ik heb het ook bijna altijd koud vooral met deze temperaturen.
Ik wil niet te snel iets extra's aantrekken want dan zit ik in de winter met 2 shirts en 2 truien aan op de bank en dat vind ik ook niks.
Ook ik eet vrij weinig fruit en groente toevallig.

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:12

Ja en nog 1 er bij. Ik heb het ook bijna altijd koud. Ben er een keer mee naar de dokter geweest en die heeft mij toen gezegt dat je koudbloedige mensen hebt en warmbloedige mensen. Er is verder niks aan te doen. Gewoon mee leren leven, werd er gezegt. Bij mij op kantoor is het ook 20 graden en ik heb een hemd trui en fleece vest aan. En als het winter wordt nou dan heb ik een thermo tshirt aan.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:36

Jeetje nog meer mensen die het altijd koud hebben ik dacht echt dat het aan mij lag :o
Mijn vriend zegt altijd dat ik niet wijs ben (heeft hij ook wel een klein beetje gelijk in)
Ik eet normaal dus groente en fruit ben ietsie te zwaar, 3 kilo, maar nog niet ernstig.
Maar zou graag al mijn elektrische deken aan doen s´nachts.
Ik heb het wel aan mijn schildklier en heb er medicijnen voor maar minimaal.
Ik ga eens van de tip gebruik maken van de thee van de tuinen.
Je weet maar nooit :=

Want ik heb in de winter, winter tenen en handen en dat terwijl ik op een paardenstal werk _O-

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:41

Ik gok dat jij een lage bloeddruk hebt. Klopt dat?

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:42

Ik dacht dat in de enige was :+

V.d week liep ik al met mijn shirt met lange mouwen, trui, sjaal om en winterjas aan!

Ik eet normaal, elke dag groeten en fruit, ben 1.64 en 51 kg.