beste zwangerschapstest...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ukje112

beste zwangerschapstest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:58

omdat ik zometeen genootzaakt ben om weer een een test op te halen (moet van de dokter) vraag ik mij af wat de beste test is.
Clearblue heb ik al gehad, maar deze heb ik te vroeg uitgevoerd en was dus 2x negatief. Nu ben ik dus al een week overtijd en moet er nog 1 ophalen. Wat vinden jullie de beste test en waarom???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:01

Ukje112 schreef:
omdat ik zometeen genootzaakt ben om weer een een test op te halen (moet van de dokter) vraag ik mij af wat de beste test is.
Clearblue heb ik al gehad, maar deze heb ik te vroeg uitgevoerd en was dus 2x negatief. Nu ben ik dus al een week overtijd en moet er nog 1 ophalen. Wat vinden jullie de beste test en waarom???

Gewoon eigen merk Kruidvat. Ze hebben 2 voor 5 euro, hoor ik hele goede dingen over. En een gewone test, die is ook prima.

Eigenlijk is er geen beste test. Ze werken allemaal goed, alleen clearblue is niet supergevoelig dus die zou ik niet doen.
Een gewone doodnormale pakken van de Kruidvat of Etos/DA etc. Of Predictor, is ook prima.

Duke

Re: beste zwangerschapstest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:25

Maakt inderdaad niet uit. De meest goedkope gewoon nemen. Als je een week overtijd ben, en je zou zwanger zijn, dan zouden ze allemaal even goed moeten werken. Als je te vroeg test, dan zouden ze allemaal even slecht moeten werken. Dus...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:27

Ik vond toch de clearblue het fijnst. Bij mij was het HCG hormoon erg laag en met gewone testen kwam er een banketstaaf HEEEL licht streepje uit. Met de clearblue met indicator stond er gewoon zwanger en hoe lang ik zwanger was. Succes

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:28

Ik had bij beide idd ook de eigen merk van het kruidvat en die werkte prima :D

Xanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:28

Idd wat ze hierboven zeggen. Maakt niet uit welke zijn allemaal goed. Alleen als je te vroeg test geven ze allemaal negatief aan.

Ik heb zelf die van de kruidvat gehad 2 voor 5euro. Zijn prima was bij mij 2x positief :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:30

Mijn huisarts adviseerde zelfs te testen van kruidvat ipv het bij de huisarts te testen of een ander duur merk te kopen.
Werkte allemaal precies hetzelfde :)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:33

Ik heb bij die Predictor tests 2x gehad dat ie aangaf dat ik zwanger was terwijl ik dus helemaal niet zwanger was. Dus die dingen zou ik zelf niet echt aanraden. :o Clearblue vind ik zelf fijn omdat je niet hoeft te gokken of je nou wel of geen streepje ziet... er staat gewoon zwanger of niet zwanger.

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:33

Ik hoor de meeste positieve reacties over de kruidvat (2 voor 5 euro) testen.
Heb ze zelf ook thuis en hoop dat ze 'ooit' positief zullen worden ;)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:35

ik heb pas ook het eigen merk van kruidvat gehaald 2 keer positief voor maar 5 euries!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:36

Waarom heeft de HA je ter plekke niet even een test afgenomen? Kleine moeite om daar snel een plasje te doen toch?!

Ik heb met de 1e zwangerschap Clearbleu gehad en dat ging prima en bij de 2e Kruidvat merk. Die deden het ook goed. Volgens mij heeft het meer te maken met het aantal dagen dat je overtijd bent en wanneer je de test afneemt, dan dat er veel verschil in het aanbod aan tests zit.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:58

de beste test is bloedprikken!!! Is veel nauwkeuriger dan al die testen van de drogist.. beetje apart dat je HA je niet daarvoor heeft doorgestuurd....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:00

niet 1 test werkte bij mij.
Allen gaven ze negatief aan, ook die van de huisarts.
Uiteindelijk dmv echo bleek ik toen zwanger te zijn :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:37

Uit een onderzoek op tv kwam uit dat de kruitvat het beste merk was.
Clearblue met zwangerschapsindicator en hoelang je zwanger bent was het slechts. Mannen schenen daar zelfs zwanger van te zijn en vrouwen die zwanger waren, werden door de test gezien als niet zwanger.

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:39

ja hoor je kan zeker gewoon alle testen gebruiken. Zeker als je een week over tijd bent.. dan zou het nu zeker iets aan moeten geven ALS je zwanger bent

succes

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:43

kruidvat 2v5 testen zijn heel goed en de test van testpoint bij de etos is ook heel goed!
die was bij mij duidelijker dan die van de kruidvat. cleurbleu digital met zwangerschapsindicator is ook heel goed maar is helemaal niet gevoelig dus niet makkelijk als 1e test.

predictor is niet zo goed, daar wordt heel veel vals positief mee getest. zelfs mannen en kraanwater kunnen positief testen met predictor.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:26

Inderdaad de kruidvat 2 voor 5 euro. zijn super gevoelig. die van predictor zijn een tijdje terug nog op tv geweest dat ze heel slecht zijn. geven vaak vals positief aan. ook vaak positief bij mannen en kraanwater.

Clear blue zijn ook goed uit testen gekomen alleen die reageren vaak pas bij een hogere HCG gehalte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:36

C_arola schreef:
Clearblue met zwangerschapsindicator en hoelang je zwanger bent was het slechts. Mannen schenen daar zelfs zwanger van te zijn en vrouwen die zwanger waren, werden door de test gezien als niet zwanger.

KASSA heeft een keer zo'n test gedaan, meen me ook te herinneren dat kruitvat huismerk als beste uit de bus kwam.

Ïk heb zelf kruitvat huismerk eens geprobeerd en die beviel prima.
Ook de clearblue die aangeeft hoe lang je zwanger bent gebruikt maar dat vond ik een onding, erg onhandig in gebruik en bovendien geeft hij max 5 weken als zwangerschapsduur aan. Als test als je een week overtijd bent dan is de kans groot dat je al 4 weken of langer zwanger bent dus zoveel heb je ook niet aan die indicatie.
Daarnaast heb je ook nog eens 4 kruitvat testen voor de prijs van één clearblue, die koop ik dus niet weer.

Edit;
Merk Winkel Prijs Score
Huismerk Kruidvat Kruidvat € 7,49 8,5
Huismerk Etos Etos € 7,49 7,6
Mat Care Ultra www.zwangerschapstest.nu € 7,99 7,4
Predictor Algemeen verkrijgbaar € 9,99 7,0
Samenwerkende Apothekers Kring Apotheek € 7,35 6,9
Sensitest Cassette www.sensitest.nl € 1,99 6,6
Clear Blue Digital Algemeen verkrijgbaar € 10,00 6,6
Dip van Romed www.geboortewinkel.nl € 0,83 5,3
Romed Midstream www.geboortewinkel.nl € 1,50 2,1

Is wel een test van vorig jaar voorjaar, die niet heel actueel meer, de prijzen kloppen bijvoorbeeld niet meer.
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid ... test-test/
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 30-08-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

megan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:38

2 voor 5 van de Kruidvat!!

Waren bij mij super positief!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:41

anneliesdj schreef:
C_arola schreef:

KASSA heeft een keer zo'n test gedaan, meen me ook te herinneren dat kruitvat huismerk als beste uit de bus kwam.

Ïk heb zelf kruitvat huismerk eens geprobeerd en die beviel prima.
Ook de clearblue die aangeeft hoe lang je zwanger bent gebruikt maar dat vond ik een onding, erg onhandig in gebruik en bovendien geeft hij max 5 weken als zwangerschapsduur aan. Als test als je een week overtijd bent dan is de kans groot dat je al 4 weken of langer zwanger bent dus zoveel heb je ook niet aan die indicatie.
Daarnaast heb je ook nog eens 4 kruitvat testen voor de prijs van één clearblue, die koop ik dus niet weer.

Klopt, het was inderdaad Kassa, een keer gehoord van mijn schoonmoeder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:42

Zie mijn eerdere bericht, heb de test erbij gezet ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:42

ik heb ook die van kruidvat gedaan en was ook 2x positief ;) Was wel schijnzwanger maar dat maakte voor die test verder geen reet uit :+

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:47

Hier ook goede ervaring met de 2 voor 5 euro van de Kruidvat :D

De positieve streep knalde hier zo op het schermpje, dat ik bang was dat de test kapot was ;) Was dus niet, was gewoon zwanger van een tweeling :D

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:31

De goedkoopste van het kruidvat zijn één vd gevoeligste en werken dus het snelste bij (nog) een laag HCG in je urine. Ik dacht altijd clearblue maar uit ervaring weet ik nu dat dat niet zo is.