Mijn gezondheid gaat voor alles?zo moeilijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Mijn gezondheid gaat voor alles?zo moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:52

Ik heb een ponyopvang voor verwaarloosde,zieke,oudere en geblesseerde pony's/paarden.
Ik heb gelukkig wel hulp,3 meiden die bijna dagelijks elke morgen voor ze naar school gaan mesten,hooi voeren,en water bijvullen als het nodig is.Ze doen dit 5 dagen in de week,ikzelf doe de woensdag en zaterdag en verder ben ik er elke dag om biks en/of slobber te voeren,klusjes doen,enz.
Nu heb ik sinds een paar mnd.erg last van mijn rug,het brand in me rug.De laatste tijd word ik s'nachts wakker v.d. pijn in me rug,heup en been,het word dus gewoon erger.
Mijn rug was 20 jaar geleden al versleten en ik heb sinds enkele jaren een hernia in me nek.
Ik zeg steeds dat ik ermee ga stoppen met de opvang,maar het is ow zo moeilijk!
Andere meiden [2 stuks] die ook wel mee helpen zeiden: nee niet stoppen,wij mesten die 2 dagen wel.
Oke das fijn maar dan moet je er wél van op aan kunnen en het blijkt dus niet zo te zijn.
Ik heb paar keer in me eentje moeten mesten,voeren,enz.en vooral nu met die nattigheid is dat zó zwaar,de kruiwagen door de blubber rijden,de natte mest.
Maar wat mij het meest stoort is dat ik dan bijna alles aan andere moet over laten,en aangezien ik overal heel precies in ben en consequent ben,durf ik dat niet aan andere over te laten.
Ook vind ik het banketstaaf om andere te laten mesten [het vervelendste werk].
Ik ben ook nog freelance verzorgster en ook dat is best zwaar.Ik vind al het werk leuk om te doen,maar moet toch ook aan mijn gezondheid denken?
Straks dan kon ik miss. wel in een rolstoel terecht?en dan?dan kan ik helemaal nix meer.
Wat moet ik nu doen?wat kán ik doen?

daNiielle_

Re: Mijn gezondheid gaat voor alles?zo moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:56

Ik denk dat je nu echt aan je eigen gezondheid moet denken.
Ga op zoek naar een nieuw tehuis voor de dieren, en mocht je dat echt niet willen dan kun je een opvolger zoeken. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:59

Een opvolger zoeken is heel moeilijk!
Ik heb eraan gedacht om de pony's idd. te herplaatsen en dan 1 paard en pony als gezelschap te houden.Nu lopen er 6 in het land en das te veel voor me.Wél ben ik al aan het kijken waar ik de pony's heen zou kunnen doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:00

Kun je niet overgaan op 1x per week uitmesten en verder opstrooien? Dan spreek je bv op zaterdag ochtend af met z'n allen en ga je er flink tegenaan. Dan kun je gewoon zelf dagelijk opstrooien en ben je iets minder afhankelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:01

Ir111 schreef:
Kun je niet overgaan op 1x per week uitmesten en verder opstrooien? Dan spreek je bv op zaterdag ochtend af met z'n allen en ga je er flink tegenaan. Dan kun je gewoon zelf dagelijk opstrooien en ben je iets minder afhankelijk.

Wat bedoel je met opstrooien? de mest over het land verspreiden?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:02

Gaat het om een weide uitmesten? Of een stal?

In de veulenstal hier staan ze op stro, wordt om de 2 dagen nieuw overheen gedaan. Na een paar weken wordt alles er met een soort mini tractor uitgehaald. :)
Dus misschien kun je eens opzoek naar zoiets, scheelt je uitmest werk en ook nog eens je rug. Hoewel het dan wel een dure oplossing wordt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:06

Je kan zoveel paarden niet aan in je eentje. Ik zou nu goede plekken voor ze gaan zoeken voordat je gedwongen wordt ze snel weg te doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:06

gohya schreef:
Ir111 schreef:

Wat bedoel je met opstrooien? de mest over het land verspreiden?

:)* Je bedoelt met uitmesten de wei uitmesten, niet de stal. :D

Dan heb je aan mijn advies niet veel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:07

Je zou inderdaad wel opzoek kunnen gaan naar mogelijkheden waardoor het minder arbeidsintensief wordt. Wellicht 1 grote stal met uitloop voor de winter maken en die 1 of 2 x per week uitmesten (kan zelfs met een kleine tractor)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:05

Het gaat om het uitmesten van het weiland,dit word dagelijks gedaan.Elke dag komen er 2 a 3 kruiwagens mest uit.
Een schuilstal staat er niet,mag er ook niet gebouwd worden.
Ik hoef zelf maar 2 dagen te mesten,maar het gaat gewoon niet meer met mijn rug en nek.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:13

Hallo,

Rot voor je zeg :(:)
Je schets voor jezelf een heel naar toekomstbeeld, waar je volgens mij echt niet op zit te wachten. En dat houdt helaas is dat je nu actie moet gaan ondernemen.
Zomaar een ideetje was door mijn hoofd gaat. Zou je stal/wei etc geschikt zijn om iemand van een dierenopleiding stage te laten lopen? Als je jezelf kan verzekeren van een stagiare dan heb jij veel tijd om eindelijk weer eens te rusten en lichamelijk bij te trekken. Dan kan je het een tijdje aankijken en in alle rust opvang gaan zoeken voor het grootste deel van de dieren.
Kan me voorstellen dat het echt heel moeilijk voor je is. Sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:30

Als ik een stagiare zou nemen,moet ik er sowieso de eerste tijd bij blijven.Maar het punt is dat een stagiare nix heeft aan 2 uurtjes per dag stage.Het is echt geen uren werk,mesten doe ik in een half uurtje.Water vullen/verschonen,hooi voeren en biks is alles bij elkaar hooguit 2 uurtjes werk.
En ik vind het zooo moeilijk om langs de kant staan toe te kijken.
Miss.moet ik toch serieus overwegen om te stoppen?Ik denk hier eigenlijk al een jaar over na om te stoppen,maar dan ben ik bij de pony's en kan het niet over me hart verkrijgen om ze weg te doen.Ik heb het dan over de pony's die hier voor vast staan,nu al ruim 3 jaar.Ik heb voor 1 pony [de leider v.d. groep] eventueel al iemand die hem adopteerd en bij haar wil stallen.
Voor 2 andere pony's is al een stalling voor,die gaan sowieso weg.Dan heb ik er nog 4 over,eentje blijft dan als gezelschap voor het paard wat ik wil houden.De andere zou als gezelschaps pony herplaatst moeten worden,ze is al 32 jaar maar kern gezond.Een X Tinker zou snel herplaatst kunnen worden,hij is wel 22 jaar maar loopt als een 6 jarige.
Ik denk dat het zo maar moet worden,herplaatsen en er 2 voor mezelf houden.Want helemaal zonder kan ik niet,en 2 paardjes leggen heel wat mest minder neer dan 6.
Ook het kiezen welke er blijft is heel moeilijk!op het paard Fyanne na dan.Dit paardje heeft zoveel ellende gehad,het meest van allemaal.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:35

Wat lijkt het me verschrikkelijk om elke dag met zoveel rugpijn rond te lopen en niet meer zelfstandig voor je dieren kunnen zorgen.

Een stagiare is denk ik helaas geen oplossing omdat je een equador erkend bedrijf moet zijn en je volgens mij geen bedrijf bent.

Zelf denk ik dat je een goed nieuw plek moet vinden voor de dieren voordat je het met je gezondheid helemaal niet trekt. Er zijn op bokt vaker topics geweest over mensen die een goed plek zoeken voor paarden met een bepaald geschiedenis/gezondheidsprobleem. Daar kwamen wel goede reacties op. Misschien dat een paardopvang een goede mogelijkheid is.

Kun je het daarnaast wel aan om voor 2 paarden te zorgen met je gezondheid? De kruiwagens zijn minder zwaar maar wegen nog steeds behoorlijk veel als je rugklachten hebt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:11

Kun je geen oproep doen op Bokt om mensen te vinden die jouw willen helpen met het mesten en verzorgen van de paarden?
Of misschien toch om de tafel met de meiden die nu al komen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:03

@C_arola
Ik denk wel dat ik het werk van 1 paard en 1 pony aankan.
Het scheelt heel veel mest en ik kan dan 2x de kruiwagen half vol doen,das een stuk lichter.
Voor de pony's zal ik wel een goede plek vinden,want dat is heel belangrijk dat ze bij de juiste mensen komen.

AnnemiekvM
Kijk er zijn er genoeg die roepen: ik wil wel helpen.Als puntje bij paaltje komt haken er vele af,kunnen dan weer niet,of zijn ziek,enz,enz.Miss. ben ik te precies maar ik wil altijd dat het werk goed en netjes gedaan word.Als je mest,mest je ook alles,ik laat geen drolletje liggen zeg maar.Soms denk ik dat ik niet zo nauw moet kijken maar ik ben nu eenmaal zo,alles moet netjes.
Maar het is niet altijd leuk werk en niet makkelijk wat betreft je eigen tijd en dagen.Ik bedoel iedereen heb toch zijn school en/of werk.
Ik vind het grootste probleem dat ik niet kan toekijken hoe iemand anders mijn werk staat te doen,het is tenslotte niet het leukste werkje,mesten.
Ik heb veel helpers gehad maar vaak ging het niet zoals ik het wilde of zoals het hoort.Dingen werden vergeten,sommige dachten vlug,vlug mesten en dan rijden maar.
Ik doe al het werk zo graag,maar het word teveel voor me lijf.
Ik doe ook voetballen om zo mijn atrose op peil te houden.
Eigenlijk mag ik helemaal nix meer v.d. H.A.niet te lang staan,niet te lang zitten,niet sporten,niet paardrijden.
Maar dan denk ik Rust,Roest,toch?
Ik denk dat er nix anders op zit dan ermee te stoppen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:25

Hey Yvonne, wat verveelend zeg! Ik ben gigantisch druk anders had ik wel willen helpen. Ik hoop dat je eruit komt en dat er een goede oplossing komt. Sterkte met je rug!

Groetjes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:30

:(:)

Inkrimpen is inderdaad de beste optie. Liever 2 dieren goed kunnen verzorgen dan stressen over 6, die je niet kan verzorgen zoals jij dat wil. Van die stress gaat je gezondheid alleen maar harder achteruit.
Ik weet niet van wie je wei is, maar is er geen mogelijkheid om een pensionklant te zoeken die in ruil voor mesten, etc. daar kan staan?

sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:15

Ik help TS zo vaak als ik kan! TS weet ook dat ik alles voor dr wil doen. Maar ook ik zit met school, stage.... Dus TS kan dan niet van mij op aan! Ik vind het verder erg jammer op te lezen :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:33

Ik ben eruit,ik herplaats nu nog 2 pony's.
Ik houd zelf het paard Fyanne [KWPN 23 jaar] en een kleine c pony [ook 23] als gezelschap.De X Quarter [22 jaar] heeft waarschijnlijk per Dec. een plekje.De D pony van 32 en de KWPNer van 20 jaar gaan naar "macholoverr".
Dan heb ik alleen voor Buck [22 jaar,X Tinker] nog een plekje nodig,maar die vind ik vast wel.
Ook mijn 3 vaste verzorgsters stoppen per 1okt.ook zij kunnen het niet meer aan,studie,werk en sport,het word ze ook teveel.Dit hoorde ik vanavond van ze.
Mijn stichting blijft bestaan voor de 2 die ik over houd.Alleen in pure noodzaak plaats ik er voor tijdelijk eentje,die later herplaatst kan worden.Een pony die verwaarloosd is kán ik niet laten staan.Die is dan welkom bij mij.

Pension klanten doe ik niet meer,loopt altijd weer fout af.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:50

Sterkte met alles.
Ik denk dat het een goede beslissing is, hoe moeilijk het ook is.