ik weet het niet meer, deppresief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

ik weet het niet meer, deppresief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:55

Hallo mensen,..

Het gaat helemaal niet goed met me, ik weet het niet meer ik krijg rare ideen en ben ontzettend eenzaam. Ik ben het huis uit omdat mijn vaders vriendin me niet mag, hij heeft voor haar gekozen,
dus ik ben alles kwijt, paardne honden etc. het huisje waar ik geboren ben.
Mijn vader behandeld me niet meer als zn dochter.
Ik zit nu bij mijn meoder in een rijtjes huis, het is uit met mijn amerikaanse vriend want ik val echt niet op nederlanders, ik ben gweoon alles kwijt, straks begint school en dan leef ik voor school,
Ik heb gewoon geen reden meer om door te gaan, als ik er met mn moeder over praat word ze kwaad.
Ik weet het gewoon niet meer, i kwil het niet meer.
mischien zit ik ook in een verkeerde fase van de leeftijd, maar ik kan het geowon niet meer,
uitgaan vind ik niets aan, hobby's ook niet behalve mn paardjes, ik mag geen huisdieren,
mn paardjes zijn weg, ik ben ontzettend eenzaam.. wat moet ik nou.. ik wil het gewoon niet meer...

ik ben het helemaal kwijt en ik weet niet wat ik moet doen..

Daphna

Re: ik weet het niet meer, deppresief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:50

Je komt behoorlijk overstuur over. Haal geen gekke dingen in je hooft, als je door deze periode heen komt zal het een stuk beter met je gaan. Even vol houden.

Wel een erg vervelende situatie, maar je bent nog jong en je kan veel meer met je leven doen dan dat je denkt, ook zonder uitgaan, hobby's en dieren op dit moment. Denk goed na wat je wel wilt in het leven, en ga daarvoor. Op die manier krijg je meer energie en ga sterker in je schoenen staan en kom je uit je depressie. Geef jezelf een schop onder je kont, want waar een wil is is een weg, met depressief thuis zitten kom je er niet.

Als je het niet alleen kan, is er genoeg hulp. Er zijn meer mensen die jou willen helpen dan je denkt. Praat met mensen die je vertrouwd, je hebt een mentor/begeleider op school, waarschijnlijk een psycholoog, de huisarts, en ze kunnen je een beetje de goede richting op helpen.

Ik hoop dat je er uit komt met jezelf en je omgeving. Je kan me pben!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:14

och meis toch...
wat Daphna al zegt: geen gekke dingen in je hoofd halen.

Er is altijd iets te vinden wat de moeite waard is, iets dat je helpt om door te gaan. Als dit er nu misschien niet is, dan vast wel in de toekomst. Houd vol! Ga ervoor! Je hebt een heel leven voor je, zoveel keuzes te maken, zoveel dingen mee te maken! Er komt écht weer een lichtpuntje.
Als je dit in je eentje niet kunt vinden zijn er mensen die je kunnen helpen. Het is écht geen schande om die hulp te zoeken.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 01:17

raya00 schreef:
och meis toch...
wat Daphna al zegt: geen gekke dingen in je hoofd halen.

Er is altijd iets te vinden wat de moeite waard is, iets dat je helpt om door te gaan. Als dit er nu misschien niet is, dan vast wel in de toekomst. Houd vol! Ga ervoor! Je hebt een heel leven voor je, zoveel keuzes te maken, zoveel dingen mee te maken! Er komt écht weer een lichtpuntje.
Als je dit in je eentje niet kunt vinden zijn er mensen die je kunnen helpen. Het is écht geen schande om die hulp te zoeken.

ik weet niet waar ik moet zijn..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 01:19

Daphna schreef:
Je komt behoorlijk overstuur over. Haal geen gekke dingen in je hooft, als je door deze periode heen komt zal het een stuk beter met je gaan. Even vol houden.

Wel een erg vervelende situatie, maar je bent nog jong en je kan veel meer met je leven doen dan dat je denkt, ook zonder uitgaan, hobby's en dieren op dit moment. Denk goed na wat je wel wilt in het leven, en ga daarvoor. Op die manier krijg je meer energie en ga sterker in je schoenen staan en kom je uit je depressie. Geef jezelf een schop onder je kont, want waar een wil is is een weg, met depressief thuis zitten kom je er niet.

Als je het niet alleen kan, is er genoeg hulp. Er zijn meer mensen die jou willen helpen dan je denkt. Praat met mensen die je vertrouwd, je hebt een mentor/begeleider op school, waarschijnlijk een psycholoog, de huisarts, en ze kunnen je een beetje de goede richting op helpen.

Ik hoop dat je er uit komt met jezelf en je omgeving. Je kan me pben!

dat is het juist, ik weet niet meer wat ik wil, ik had altijd zoveel hoop en altijd doorzetten maar het is gewoon nu in een keer niets meer, ook mijn ongesteldheid doet vreemd door de stress, overgeven , ziek , eten, ik heb 1 goede vriendin maar die is altijd bezig met dr paard, school begint dinsdag en ik wil daar niet gelijk aankomen als een probleem geval.. voor de eerste keer op MBO,
alle dingen die ik wou in het leven zijn weg, geen mogenlijk heden meer, ik bn gewoon verdwaald

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:44

MelisXFeikje schreef:
dat is het juist, ik weet niet meer wat ik wil, ik had altijd zoveel hoop en altijd doorzetten maar het is gewoon nu in een keer niets meer, ook mijn ongesteldheid doet vreemd door de stress, overgeven , ziek , eten, ik heb 1 goede vriendin maar die is altijd bezig met dr paard, school begint dinsdag en ik wil daar niet gelijk aankomen als een probleem geval.. voor de eerste keer op MBO,
alle dingen die ik wou in het leven zijn weg, geen mogenlijk heden meer, ik bn gewoon verdwaald

Je ziet het verkeerd, er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen. Je bent nu verdwaald maar je geeft ook duidelijk aan dat dit niet is wat je wil. Verbreed je horizon, en doe wat je wel kan. Ik ken je niet goed, ik verzin dus nu maar iets, maar is vrijwilligerswerk in een dierenasiel niet iets voor je? Honden daar vinden het geweldig aandacht en training te krijgen, en jij helpt daarmee hen een mogelijkheid op een toekomst. Ik zag in je profiel dat je vaak aanwezig was bij wedstrijden, helpen bij de organisatie? Gebruik de kennis die je hebt, en zie in plaats van je beperkingen de mogelijkheden. Er is genoeg te doen voor jou, er is alleen een grote grijze wolk waardoor je het even niet ziet zitten. Door actief bezig te zijn, leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 01:59

Daphna schreef:
MelisXFeikje schreef:

Je ziet het verkeerd, er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen. Je bent nu verdwaald maar je geeft ook duidelijk aan dat dit niet is wat je wil. Verbreed je horizon, en doe wat je wel kan. Ik ken je niet goed, ik verzin dus nu maar iets, maar is vrijwilligerswerk in een dierenasiel niet iets voor je? Honden daar vinden het geweldig aandacht en training te krijgen, en jij helpt daarmee hen een mogelijkheid op een toekomst. Ik zag in je profiel dat je vaak aanwezig was bij wedstrijden, helpen bij de organisatie? Gebruik de kennis die je hebt, en zie in plaats van je beperkingen de mogelijkheden. Er is genoeg te doen voor jou, er is alleen een grote grijze wolk waardoor je het even niet ziet zitten. Door actief bezig te zijn, leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

ik heb net een advertentie geplaatst voor n verzorgpaard in de buurt..
het asiel hier in de buurt gaat maar van 9 tot 12 uur , en dat zijn mijn schooltijden,
ik wil graag weer n hond,, in ieder geval een dier, dat brengt gewoon zoveel troost.
wedstrijden wil ik niet meer komen, dat doet pijn. vanwege mn vader..
daar ben ik nog niet overheen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 01:37

gaat steed slechter, nu heb ik ook nog van die moment op de dag datik in paniek ben en alleen maar huil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:44

Met 'ik kan het niet' en 'ik vind dit en dat niks aan' kom je nergens.
Niet stom bedoeld hoor, maar neem een nieuwe hobby ofzo. Er is zooooveel wat je kan doen, er is toch wel iets dat je leuk vind? Ga iets doen, ga naar buiten, de stad in, maak nieuwe vrienden. Dat het uit is met je vriend is poedersuiker, maar zeker niet het einde van de wereld en er gaat vast weer een nieuwe vriend komen! Er wonen meer dan 16 miljoen mensen in Nederland, ze zijn niet allemaal Nederlands (aangezien je zegt dat je daar niet op valt :+ ) maar dan nog, so fiets wat, je hebt ze nog niet alle 16 miljoen ontmoet en er zit vast wel iemand bij voor jou.

Ga niet bij de pakken neer zitten, daar heb je niks aan. Ga naar een manege, ga met je vriendin mee naar haar paard? Ga iig iets doen want als er iets is waar je 'down' van word dan is het wel de hele dag alleen in je kamertje zitten. Je bent 16, je hebt nog een heel leven voor je. :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 05:07

Het is heel vervelend nu je niet meer bij je vader woont en daarvoor heb je een heleboel in moeten leveren. Maar ik ga ervan uit de sfeer bij je moeder aanzienlijk beter is als voorheen. Ja je mist je dieren en je hebt je paarden op moeten geven. Maar je zou wel stappen kunnen ondernemen richting het verkrijgen van een verzorgpaard. Er zijn veel mensen die een bijrijder voor meerdere dagen zoeken en zelfs de gehele verzorging op zich willen nemen. Dit voor korte of langere tijd. Ga hiernaar op zoek dan krijg je weer een leuk doel in je leven.
Uitgaan vind niet iedereen even leuk maar ga op een groepsport dan kom je vanzelf met anderen in aanraking en wie weet bouw je van daaruit een leuke vriendenkring op.
Kom op geef jezelf de zogenaamde schop onder de kont en neem je eigen leven in de hand. Niets komt aanwaaien daar moet je zelf achteraan gaan.
Succes en ga ervoor.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:15

En op zaterdags helpen in een dierenasiel?
Zijn er misschien mensen in de buurt die je kunt helpen door bijvoorbeeld de hond uit te laten?
Met vriendinnen afspreken?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:20

MelisXFeikje schreef:
ik weet niet waar ik moet zijn..

Kom je er zelf niet uit kun je het op school met je mentor bespreken. Een school heeft vaak ook 'schoolpsychologen' waar je terecht kunt. Die mensen zíjn daar juist voor, ook als je op een nieuwe school komt. Anders even dapper zijn en naar de huisarts of het RIAGG stappen.

Heb zelf toen ik jou leeftijd had ook een heel moeilijke periode meegemaakt waarin ik ook op z'n zachtst gezegd behoorlijk verdwaald was. Als je je hart wil luchten of denkt dat ik je kan helpen: mijn PB staat open!

Heel goed dat je een advertentie voor een verzorgpaardje geplaatst hebt! Iets waar je zelf troost kan vinden en je gedachten verzetten is altijd goed.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 20:34

Mn school begint morgen, ik zal n s kijken wat ze voor me kunnen doen. bedankt voor de lieve berichtjes allemaal, ze gaan me zeker helpen. de advertentie is weggehaald omdat ie aan nogal veel eisen moet voldoen, tjah..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:29

Als je echt depressief bent zou ik er hulp bij zoeken ik heb dit te lang geweigerd en kwam daardoor alleen maar verder in een dal.