Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
raya00 schreef:och meis toch...
wat Daphna al zegt: geen gekke dingen in je hoofd halen.
Er is altijd iets te vinden wat de moeite waard is, iets dat je helpt om door te gaan. Als dit er nu misschien niet is, dan vast wel in de toekomst. Houd vol! Ga ervoor! Je hebt een heel leven voor je, zoveel keuzes te maken, zoveel dingen mee te maken! Er komt écht weer een lichtpuntje.
Als je dit in je eentje niet kunt vinden zijn er mensen die je kunnen helpen. Het is écht geen schande om die hulp te zoeken.
Daphna schreef:Je komt behoorlijk overstuur over. Haal geen gekke dingen in je hooft, als je door deze periode heen komt zal het een stuk beter met je gaan. Even vol houden.
Wel een erg vervelende situatie, maar je bent nog jong en je kan veel meer met je leven doen dan dat je denkt, ook zonder uitgaan, hobby's en dieren op dit moment. Denk goed na wat je wel wilt in het leven, en ga daarvoor. Op die manier krijg je meer energie en ga sterker in je schoenen staan en kom je uit je depressie. Geef jezelf een schop onder je kont, want waar een wil is is een weg, met depressief thuis zitten kom je er niet.
Als je het niet alleen kan, is er genoeg hulp. Er zijn meer mensen die jou willen helpen dan je denkt. Praat met mensen die je vertrouwd, je hebt een mentor/begeleider op school, waarschijnlijk een psycholoog, de huisarts, en ze kunnen je een beetje de goede richting op helpen.
Ik hoop dat je er uit komt met jezelf en je omgeving. Je kan me pben!
MelisXFeikje schreef:dat is het juist, ik weet niet meer wat ik wil, ik had altijd zoveel hoop en altijd doorzetten maar het is gewoon nu in een keer niets meer, ook mijn ongesteldheid doet vreemd door de stress, overgeven , ziek , eten, ik heb 1 goede vriendin maar die is altijd bezig met dr paard, school begint dinsdag en ik wil daar niet gelijk aankomen als een probleem geval.. voor de eerste keer op MBO,
alle dingen die ik wou in het leven zijn weg, geen mogenlijk heden meer, ik bn gewoon verdwaald
Daphna schreef:MelisXFeikje schreef:dat is het juist, ik weet niet meer wat ik wil, ik had altijd zoveel hoop en altijd doorzetten maar het is gewoon nu in een keer niets meer, ook mijn ongesteldheid doet vreemd door de stress, overgeven , ziek , eten, ik heb 1 goede vriendin maar die is altijd bezig met dr paard, school begint dinsdag en ik wil daar niet gelijk aankomen als een probleem geval.. voor de eerste keer op MBO,
alle dingen die ik wou in het leven zijn weg, geen mogenlijk heden meer, ik bn gewoon verdwaald
Je ziet het verkeerd, er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen. Je bent nu verdwaald maar je geeft ook duidelijk aan dat dit niet is wat je wil. Verbreed je horizon, en doe wat je wel kan. Ik ken je niet goed, ik verzin dus nu maar iets, maar is vrijwilligerswerk in een dierenasiel niet iets voor je? Honden daar vinden het geweldig aandacht en training te krijgen, en jij helpt daarmee hen een mogelijkheid op een toekomst. Ik zag in je profiel dat je vaak aanwezig was bij wedstrijden, helpen bij de organisatie? Gebruik de kennis die je hebt, en zie in plaats van je beperkingen de mogelijkheden. Er is genoeg te doen voor jou, er is alleen een grote grijze wolk waardoor je het even niet ziet zitten. Door actief bezig te zijn, leer je ook weer nieuwe mensen kennen.
) maar dan nog, so fiets wat, je hebt ze nog niet alle 16 miljoen ontmoet en er zit vast wel iemand bij voor jou.
MelisXFeikje schreef:ik weet niet waar ik moet zijn..