Chi Nei Tsang (orgaan massage): ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Chi Nei Tsang (orgaan massage): ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 19:02

Mijn moeder heeft mij onlangs een nek/schouder/rug massage van een half uur cadeau gedaan. Vanochtend ben ik daarvoor geweest. Nu werd aan mij een aantal dingen gevraagd, zoals of ik met bepaalde klachten liep. Nu heb ik al jaren last van een terugkerend probleem: vastzittende onderrug. Dit kan variëren van stijfheid tot pijn-uitstraling richting mijn billen/benen. Ik ben hiervoor meerdere keren onder behandeling geweest bij een fysio, maar het probleem wordt er niet mee opgelost, aangezien het steeds terugkeert.

Afijn, ik mocht gaan liggen op mn buik en zij gekeken en ontdekte veel stijfheden door heel mijn rug, schouders en nek. Ook vertelde ik dat mijn fysio zei dat mijn benen ongelijk waren en dat heeft zij ook duidelijk kunnen zien. Nu zei ze dat ze het gevoel had dat er ook problemen zitten in mijn buik en of ze daar ook naar mocht kijken. Nou, ik heb het geweten. Ze heeft helemaal niet hardhandig gedrukt oid, maar ze kon een paar punten aandrukken in mijn buik, waardoor ik bijna door de grond ging. En dat door alleen twee vingers tegen mijn buik te drukken.

Nu zei ze al dat ze in een half uur niet al mijn klachten kan verhelpen (logisch) en vroeg ik dus wat zij mij zou aanbevelen. Nu had ze het over een 1-uursmassage, waarbij zij mijn hele buik (organen) zou losmaken (laten ontspannen). Hierbij zou ze langs mijn darmen gaan en andere organen en ook enkele accupunctuurpunten langslopen (als ik het allemaal goed heb onthouden). Ik heb nog niets afgesproken, ze vond ook dat ik er zelf ook over moest denken.

Nu heb ik haar site er even bij gezocht (voor de geïnteresseerden: pb) en daar wordt de orgaan massage Chi Nei Tsang genoemd. Nu kan ik hier echter weinig over vinden ( http://www.shiatsu-therapie-breda.nl/pr ... i-nei-zang ) en vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met deze techniek.

Op dit moment heb ik overigens erg spierpijn in mijn buik :o Net of ik sit-ups heb gedaan :')

take_one

Re: Chi Nei Tsang (orgaan massage): ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:04

Ik ga naar de osteophaat, die doet bijna hetzelfde, denk ik. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:09

Dat zou goed kunnen idd :j Wat zijn jou ervaringen daarmee? Heb je er veel baad bij? Merk je verschil? Zo ja, in wat precies?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:16

Heb zelf al jaren last van mijn nek en rug, voornamelijk nek.
Ga al jaren naar de fysio, en sinds een paar weken geleden ga ik dus ook naar de osteophaat.

Bij mij heeft het tot nu toe nog niks geholpen, had een jongen in opleiding, misschien komt het daar door. :=
Ben nu bij de eigenaar zelf, die heeft me gekraakt, maar die heeft me niet meer behandeld bij m'n organen dus dat moet ik nog even afwachten moet over een maand weer.

Mijn nieren zijn niet goed, overal stond ook heel erge spanning op.
Ook had ik een buiging in m'n nek. :(:)

Ik kan je dus eigenlijk nog niets positiefs vertellen, hoop wel dat dat nog komt. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:37

Oke, ik snap het :j
Ik hoop iig voor je dat het goed werkt :j

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:02

Ondanks dat ik niet hetzelfde heb gedaan zoals jij, herken ik dat van de druk punten bij de darmen wel. Echt enorme pijn door twee vingers op een bepaalde plek te leggen. Bij mij was het een dame die mijn buik ging masseren, terwijl ik heel smaakvol aan een klysma lag (diepe darm reiniging).
Na een erg korte massage en spoeling was de pijn helemaal weg.

Ze vertelde dat het een verkleving was in de darmen van voedsel wat ik moeilijk kon verteren. Afhankelijk van de plaats kan bepaald worden om welk soort voedsel het gaat.

Dit is wel iets heel anders, maargoed een massage van iemand die weet wat hij/zij doet, kan blijkbaar veel goed doen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:12

Ik keek net naar mijn buik en heb gewoon twee blauwe plekken :+ Terwijl ik gewoon heb gezien dat ze echt niet hard heeft gedrukt! Bizar, net twee hele gevoelige punten :?

Daphna, een klysma begin ik niet aan (no offence). Wat was jouw reden om het te doen als ik vragen mag (klachten)?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:26

Geen klachten, maar ik kwam terug van vakantie, en had een tijdje in de tropen gezeten. Parasieten in overvloed en ze zaten eerder al onder mijn huid, daar al in de jungle. Ik wilde dus het zekere voor het onzekere nemen.

Daarbij is ons lichaam niet gebouwd op alle chemische toevoegingen die tegenwoordig in ons eten zitten. Het eten van tegenwoordig is niet meer te vergelijken, zelfs niet met het eten van 50 jaar geleden. Dit vind ik best zorgelijk, en heb me daarom voorgenomen me een keer in de 2 jaar volledig te reinigen. Zo'n klysma doet echt veel met een mens. Vlak daarna barstte al ik van de energie, echt alsof het een bevrijding was. Het klinkt allemaal heel eng, maar het gaat heel discreet. Je prive delen blijven zeg maar prive, en niemand ziet of raakt je aan als je dat niet wil. Allemaal heel makkelijk zelf te doen, en een noodknop waneer het niet goed gaat. Ik vond het eng er naar toe te gaan, maar ben erg blij dat ik het gedaan heb.

Zit nu chi nei tsang masseuses bij mij in de buurt te zoeken :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:18

Haha, tropen en parasieten gaat heel goed samen ;) Heb daarin mijn afstuderen gedaan, dus heb er genoeg over gehoord.
Desalniettemin is een klysma gewoon niets voor mij :n Ik ben blij dat jij er baad bij hebt, maar ik zie mezelf het nog niet doen :)