Gekneusd Been en verrekte kniebanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gekneusd Been en verrekte kniebanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:28

Hallo Bokkers,

Vorig week vrijdag ben ik heel hard van mijn pony afgevallen waarbij ze op mijn knie/been getrapt is. Ehbo heeft er toen ik op de grond lag al naar gekeken en er was gelukkig niks gebroken zover ze daar konden zien. Opgestapt en weer verder gereden en de volgende dag ook nog finale gereden.
Het deed toch wel heel erg zeer dus eenmaal weer thuis ben ik maandag naar de Huisarts gegaan. Die constateerde dat ik mijn been flink gekneusd had en mijn kniebanden verrekt. 2 weken niet sporten en als het daarna nog niks verbeterd was moest ik terugkomen.

Ik heb er nog steeds wel veel last van maar kan inmiddels weer redelijk lopen dus dat is al weer iets. Maar nu hoorde ik dat je er nog maanden last van kan houden en dan met name de zwelling (ik heb mijn knie en been dik)

Hebben er hier ook mensen ervaring mee ? En zo ja hoelang duurde het bij jullie voor de zwelling afnam ?
Want als het werkelijk maanden kan duren voor het echt weer helemaal dun is dan kan ik mijn rijlaarzen wel vast wegbrengen om ze te verbreden :=

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:31

Dat ligt er natuurlijk heel erg aan welke kniebanden je hebt verrekt en hoe erg ze zijn verrekt (ingescheurd?).
Het kan inderdaad soms wel even duren voordat de zwelling afneemt. Koelen en onbelast bewegen willen wel eens helpen.
Maar als je er last van blijft houden zou ik zeker vragen of ze je knie verder gaan onderzoeken. Een EHBO-er en HA kunnen niet in je knie kijken natuurlijk.

Oja, zwelling en pijn zijn wel een signaal van je lichaam dat je het even rustiger aan moet doen. Neem je knieklachten wel serieus, als je te snel weer teveel gaat doen duurt het herstel alleen maar langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:36

Geen idee hoe die heet maar het gaat om de band die aan de binnenkant van je knie loopt. Ingescheurd dacht de HA niet zo te voelen maar 100 % zeker weten ze dat natuurlijk ook niet.
Ik zit inmiddels een weekje thuis en doe niet echt veel.

Als ik er last van blijf houden ga ik zeker even terug ja!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:38

Ik heb mijn kniebanden behoorlijk verrekt gehad. Mocht alles zolang de pijn niet erger werd. Heb hem wel iets overbelast toen en dus ook best lang last van gehad(jaar of 1.5 2) Mijn arts zei dat het normaal een jaar zou kunnen zijn dat je er last van hebt. Maar wat Figaro ook zegt, luister echt naar je lichaam. Het is nu bijna 3 jaar geleden en heel soms als ik echt mijn knieen intensief gebruik voel ik mijn linkerknie nog.

Anoniem

Re: Gekneusd Been en verrekte kniebanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:28

Dat is nog wel een behoorlijke tijd dan!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:35

klopt, maar ik was behoorlijk eigenwijs. De dag erna heb ik gewoon nog een paarkeer geskiet. En dinsdag(was donderdag gebeurt) zat ik weer te paard,zonder beugels maar toch wel weer belasting. Het is ook niet goed verbonden of gespalkt geweest ofzo, was in Oostenrijk gebeurt. Ook geen krukken gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:36

Ik ben de dag erna ook eigenwijs doorgelopen.. Moest en zou de finale rijden en paard nog voorbrengen. Maar houd er nu dan wel rust mee :j

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:41

ik heb mijn binneste kniebanden dus ingescheurd gehad. in dit geval mocht ik dus anderhalf 2 weken bijna nit lopen. mijn knie kwam in een spalk zodat ik m ookniet kon bewegen. na 2 weken moest ik voor controle en ook een afspraak maken bij fysio. ik heb heel wat keertjes fysio gehad, en het gaat nu wel beter, maar helemaal goed komt het niet weer.
mijn rechterknie heb ik ook verrekt gehad, in dit geval moest ik idd gewoon door blijven bewegen, dan is het t snelst weer over, maar idd wel goed luisteren naar je lichaam, anders duurt het alleen maar langer.