Wanneer werden vrouwelijke mensenapen/mensen ongesteld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Wanneer werden vrouwelijke mensenapen/mensen ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:21

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik vraag het me serieus af. Wanneer werd de vrouwelijke mens ongesteld? Apen zijn (als ik het goed heb) niet ongesteld, maar toen de aap evolueerde in een mens, werd de vrouw toen in een keer ongesteld?

Wie kan mijn ietwat vreemde vraag beantwoorden??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:19

Naar mijn weten worden apen wel ongesteld en zijn ze dan juist vruchtbaar. Dan krijgen ze zo'n grote ronde kont.

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:23

Haha grappige vraag maarja als je er over na gaat denken....

Ik denk het wel :D
Afbeelding

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:27

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:27

Alle zoogdieren worden 'ongesteld' (ook paarden). Het wordt echter geresorbeerd inplaats van dat het eruit loopt. Ik weet niet wanneer dit is begonnen in de evolutie en zie al helemaal niet het evolutionair nut ervan eerlijk gezegt. Ben benieuwd naar het antwoord.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:29

ik ben het met jou eens Sizzle, niet echt een goede vooruitgang voor ons mensen

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:30

Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik denk het wel, hoe konden ze zich vroeger anders voortplanten? Maar hoe deden ze dat toen dan, ob bestond vast nog niet :+

@Sizzle: He waarom kan dat bij ons nou niet..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:51

Ja bij ons wordt het allemaal zo'n zooi. :D

CoronaLime

Re: Wanneer werden vrouwelijke mensenapen/mensen ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:09

Ik heb van de week nog zitten discussieren met een vriend van me over het nut van ongesteld zijn en toen kwam hij ook met het apenverhaal, dat sommige rassen wel ongesteld worden en dat ze het van elkaar af likken, verschrikkelijk. Gelukkig hebben mensen daar wat op bedacht, al klinkt dat resorberen toch een stukje beter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:56

Suzanne F. schreef:
Ja bij ons wordt het allemaal zo'n zooi. :D

Moet er echter ook niet aan denken om elke keer als je een eisprong hebt in het openbaar gaat staan plassen :')

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:09

Sizzle schreef:
Moet er echter ook niet aan denken om elke keer als je een eisprong hebt in het openbaar gaat staan plassen :')

_O-
Hopen maar dat je niet te veel mannen tegenkomt als je eventjes boodschappen gaat doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:38

Die komen wel op de geur af :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:59

Dan krijg je echt zo'n polonaise achter je aan :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:06

Ik weet het antwoord op je vraag totaal niet, maar de mens is niet uit de aap voortgekomen ;)
Mens en aap hebben voorouders met dezelfde eigenschappen (en misschien zelfs wel dezelfde voorouders), maar het is niet zo dat wij bijv uit de chimpansee zijn gekomen.

Er is op een gegeven moment een splitsing ontstaan, de ene tak werd de mens, de andere tak werd de aap en weer andere takken zijn uitgestorven. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:08

En wat was er dan voor die splitsing?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:17

Wij horen tot de Orde van de primaten (alle halfapen, apen en mensen)
Daaronder is er de familie van de Hominidae (alle mensachtige en mensen) ----> die worden gesplitst in de Gorillinae en Homininae
Wat een andere familie is zijn de Pongidae (mensapen zoals Oerang Oetans)
We zitten dus in dezelfde orde en niet in dezelfde familie en dat kan grote verschillen opleveren
De evolutionaire afsplitsing tussen de menselijke en de chimpansee-lijn wordt op basis van genetisch onderzoek op ongeveer 10miljoen jaar geleden gezet.
De eerste mensensoort is de Sahelanthropus tchadensis (ongeveer 7miljoen jaar geleden)
De eerste soort van het genus Homo is de homo rudolfensis (2,5miljoen jaar geleden) en die leunen al meer aan bij de huidige mensensoort ----> toegenomen schedelinhoud, grotere lichaamsmassa, kleinere tanden, minder zware onderkaak, reductie op klimmen gerichte morfologie,..

Dus eigenlijk zijn vanaf 10 miljoen jaar geleden de mens en de aap heel anders beginnen te evolueren ;)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:38

Sizzle schreef:
Alle zoogdieren worden 'ongesteld' (ook paarden). Het wordt echter geresorbeerd inplaats van dat het eruit loopt. Ik weet niet wanneer dit is begonnen in de evolutie en zie al helemaal niet het evolutionair nut ervan eerlijk gezegt. Ben benieuwd naar het antwoord.

Dat klopt niet hoor.. Alleen mensen en enkele apensoorten worden ongesteld.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:40

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:42

Schuur_ schreef:
Wij horen tot de Orde van de primaten (alle halfapen, apen en mensen)
Daaronder is er de familie van de Hominidae (alle mensachtige en mensen) ----> die worden gesplitst in de Gorillinae en Homininae
Wat een andere familie is zijn de Pongidae (mensapen zoals Oerang Oetans)
We zitten dus in dezelfde orde en niet in dezelfde familie en dat kan grote verschillen opleveren
De evolutionaire afsplitsing tussen de menselijke en de chimpansee-lijn wordt op basis van genetisch onderzoek op ongeveer 10miljoen jaar geleden gezet.
De eerste mensensoort is de Sahelanthropus tchadensis (ongeveer 7miljoen jaar geleden)
De eerste soort van het genus Homo is de homo rudolfensis (2,5miljoen jaar geleden) en die leunen al meer aan bij de huidige mensensoort ----> toegenomen schedelinhoud, grotere lichaamsmassa, kleinere tanden, minder zware onderkaak, reductie op klimmen gerichte morfologie,..

Dus eigenlijk zijn vanaf 10 miljoen jaar geleden de mens en de aap heel anders beginnen te evolueren ;)

Dank u :D Jij hebt je er duidelijk veel meer in verdiept dan ik ;)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:47

bevertje schreef:
Sizzle schreef:

En honden dan?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:11

Liedje schreef:
bevertje schreef:

En honden dan?

Honden zijn loops. Wanneer een hond 'bloed' komt/is ze juist in haar vruchtbare periode. Wanneer mensen ongesteld zijn wordt de bekleding van de baarmoederwand + onbevruchte eicel afgestoten. Dit is bij honden dus niet het geval.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:31

bevertje schreef:
Honden zijn loops. Wanneer een hond 'bloed' komt/is ze juist in haar vruchtbare periode. Wanneer mensen ongesteld zijn wordt de bekleding van de baarmoederwand + onbevruchte eicel afgestoten. Dit is bij honden dus niet het geval.

Maar bij apen wel. Die zijn ook juist vruchtbaar als ze ongesteld zijn. In tegenstelling tot mensen.

Het verbaast me dat er nog niemand komt met het feit dat God de mens zo heeft gemaakt. :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:33

Suzanne F. schreef:
Het verbaast me dat er nog niemand komt met het feit dat God de mens zo heeft gemaakt. :D

Dat is geen feit. :D Dat is een geloof, toch? :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:36

Liedje schreef:
Dat is geen feit. :D Dat is een geloof, toch? :j

Tja maar feit en geloof liggen vaak dicht bij elkaar. Je kan met veel feiten aankomen over de Darwin-theorie maar die geloven ze niet. Hun feit/geloof is het scheppingsverhaal.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:43

Suzanne F. schreef:
bevertje schreef:
Maar bij apen wel. Die zijn ook juist vruchtbaar als ze ongesteld zijn. In tegenstelling tot mensen.

Nee, ze zijn dan in ieder geval niet ongesteld.

Het zou best kunnen dat bepaalde apensoorten bloeden tijdens de vruchtbare periode, maar dat is dan zeker geen ongesteldheid.