Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sizzle schreef:Alle zoogdieren worden 'ongesteld' (ook paarden). Het wordt echter geresorbeerd inplaats van dat het eruit loopt. Ik weet niet wanneer dit is begonnen in de evolutie en zie al helemaal niet het evolutionair nut ervan eerlijk gezegt. Ben benieuwd naar het antwoord.
Schuur_ schreef:Wij horen tot de Orde van de primaten (alle halfapen, apen en mensen)
Daaronder is er de familie van de Hominidae (alle mensachtige en mensen) ----> die worden gesplitst in de Gorillinae en Homininae
Wat een andere familie is zijn de Pongidae (mensapen zoals Oerang Oetans)
We zitten dus in dezelfde orde en niet in dezelfde familie en dat kan grote verschillen opleveren
De evolutionaire afsplitsing tussen de menselijke en de chimpansee-lijn wordt op basis van genetisch onderzoek op ongeveer 10miljoen jaar geleden gezet.
De eerste mensensoort is de Sahelanthropus tchadensis (ongeveer 7miljoen jaar geleden)
De eerste soort van het genus Homo is de homo rudolfensis (2,5miljoen jaar geleden) en die leunen al meer aan bij de huidige mensensoort ----> toegenomen schedelinhoud, grotere lichaamsmassa, kleinere tanden, minder zware onderkaak, reductie op klimmen gerichte morfologie,..
Dus eigenlijk zijn vanaf 10 miljoen jaar geleden de mens en de aap heel anders beginnen te evolueren
Jij hebt je er duidelijk veel meer in verdiept dan ik
bevertje schreef:Sizzle schreef:Alle zoogdieren worden 'ongesteld' (ook paarden). Het wordt echter geresorbeerd inplaats van dat het eruit loopt. Ik weet niet wanneer dit is begonnen in de evolutie en zie al helemaal niet het evolutionair nut ervan eerlijk gezegt. Ben benieuwd naar het antwoord.
Dat klopt niet hoor.. Alleen mensen en enkele apensoorten worden ongesteld.
Liedje schreef:bevertje schreef:
Dat klopt niet hoor.. Alleen mensen en enkele apensoorten worden ongesteld.
En honden dan?
bevertje schreef:Honden zijn loops. Wanneer een hond 'bloed' komt/is ze juist in haar vruchtbare periode. Wanneer mensen ongesteld zijn wordt de bekleding van de baarmoederwand + onbevruchte eicel afgestoten. Dit is bij honden dus niet het geval.
Suzanne F. schreef:bevertje schreef:Maar bij apen wel. Die zijn ook juist vruchtbaar als ze ongesteld zijn. In tegenstelling tot mensen.
Het verbaast me dat er nog niemand komt met het feit dat God de mens zo heeft gemaakt.