En daar zit je dan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

En daar zit je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:08

In Zweden, op de wc met je laptop op schoot...

Ik heb sinds vanmorgen weer n blaasontsteking. Nou heb ik die wel vaker, en ik weet dat ik het eventjes kan onderdrukken door veel te drinken maar uiteindelijk heb ik antibiotica nodig.

Dus ik ben naar de receptie van het park gelopen om te vragen waar ik medische hulp kan krijgen. Die stuurden me door naar de speodeisende hulp van het ziekenhuis. Die gaven ons een telefoonnummer, maar zo'n korte die je niet kunt bellen vanaf een buitenlandse telefoon. Dus wij n ander nummer gekregen, krijg je n bandje in het Zweeds. Gevraagd, nee we werden met 10 minuten terug gebeld. In de tussentijd terug gereden naar de camping. We worden niet terug gebeld, dus aan de jongen bij de receptie gevraagd of hij kon helpen. Blijkt dat je je nummer in moet voeren. Dus gedaan, blijkt dat ze internationale nummers niet terug bellen. Uiteindelijk het nummer van de receptie ingevoerd en die terug laten bellen. Krijg ik zo'n muts:
'ja je moet altijd minimaal 24 uur wachten'.
Ik : 'Dat kan, maar ik weet dat het niet over gaat, en ik weet ook dat ik vanavond niet meer kan lopen van de pijn'.
Zij: 'ja maar weet je ook dat je altijd zelf je blaasontsteking veroorzaakt? Want als je een nummer 2 hebt gedaan en je veegt verkeerd af, dan verplaats je de bacteriën'
Ik: 'ja, dat weet ik, maar ik wil nu graag de antibiotica'
Zij: 'Ja maar drink je wel genoeg?'
Ik: 'Ja ik drink genoeg'
Zij: 'Hoeveel dan?'
Ik: '2,5 tot 3 liter per dag'
Zij: 'Ja maar dat is ook niet genoeg, je moet 3 tot 4 liter per dag drinken'
Ik: 'In Nederland adviseren ze wat anders, in Ierland vonden ze ook dat ik veel drink'
Zij: 'ja maar je moet echt meer drinken. Ja, dan heb je hier nu een telefoonnummer en als je dan vanavond nog meer pijn hebt, als het ondragelijk is, dan moet je maar bellen'.

Wat HEB ik hier nou aan. Blijkbaar moet ik doodgaan van de pijn voordat ik geholpen word. Mensen, ik ken mijn eigen lichaam toch wel? Ik heb dit vaker, ik weet hoe het werkt, doe niet zo moeilijk.

Van pure elende ben ik maar op de wc gaan zitten met mijn laptop...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-08-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:11

kan je niet vragen waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is en daar dan gewoon heengaan?? naar de eerste hulp?

enne, sterkte met de blaasontsteking :(:) hopelijk krijg je snel wat antibiotica ;)
Laatst bijgewerkt door Rintah op 27-08-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:12

Wat een gedoe zeg! Kan je nu niet direct dat nummer bellen voor de antibiotica?
Weet je trouwens ook hoe het komt dat je zo vaak een blaasontsteking hebt?

Beterschap in ieder geval, ik weet dat blaasontstekingen verdomd pijnlijk en vervelend zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:14

Nou, als Zweden voorop loopt in de medische wereld wekt dit een hoop vertrouwen. :+

Tegenwoordig moet je eerst half dood zijn, tell me about it.

In ieder geval vind ik ook dat je als de donder naar een ziekenhuis moet gaan naar de poli en desnodos stennis moet trappen of de boel moet aandikken. dit is toch zot.. :(

Hou je taai, lijkt me niks. :(:)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:14

Nou ja zeg. :(
Ik ziu dat nummer gewoon nu bellen voor je straks niet meer kan lopen, wat je zegt, je kent je eigen lijf het beste.
Sterkte.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:15

Ik ben al naar t ziekenhuis geweest, daar sturen ze me weg.

Het doet ondertussen zo veel pijn dat ik in mijn handen zit te bijten als ik moet plassen om het maar niet uit te gillen, maar nee, niet erg genoeg.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:15

Bah wat vervelend zeg!
Sterkte ermee! :(:)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:16

Fijn joh, de hulp in een ander land :(:)

Beterschap !

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:17

Jeetje wat een ellende zeg :\
Sterkte met je blaasontsteking en hopen dat ze je zo snel mogelijk willen helpen :(:) :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:17

lijkt mij geen goede zaak dit 'even aan te zien'
Voor je het weet heb je een nierbekkenontsteking.
Even bloed laten afnemen en wat urine om te kijken welke bacterie er zit(meestal de E.coli),en aan de antibiotica!

detour

Re: En daar zit je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:18

Terug naar dat ziekenhuis en weiger weg te gaan. Dit kan toch niet??? Waar is de medische sector voor? Om mensen te helpen? Studeren ze jaren voor om je vervolgens de deur te wijzen?!????

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:22

ik brak in april mn heup moest gaan lopen naar spoedeisende hulp :+ en toen ik daar aankwam "neemt u maar plaats" :+
ik ken het dus... Sterkte ik hoop dat je snel geholpen word ;(

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:23

Heel vervelend! Heb zelf ook welleens blaasontsteking gehad, volgens mij niet zo ernstig als jij maar dan voel je je knap klote.

Wat ik mooi zou doen in jouw geval is reisverzekering bellen, die regelen het wel voor je meestal.

Sterkte in ieder geval!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:25

Ik vind het nog niet eens zo verschrikkelijk dat ze me bij de spoedeisende hulp niet konden helpen, ik snap dat dit niet spoedeisend is. Maar dat die miep aan de telefoon een heel verhaal begint over hoe ik het moet voorkomen (kreeg ook nog n hele preek over citroenwater drinken en veel vitamine C)... Daar héb ik niets aan. En ik vind het nogal cru dat ik dood moet gaan van de pijn voordat ik geholpen kan worden. Morgen rijden we door naar een andere plaats, 200km verderop, ik wil zo snel mogelijk met de antibiotica beginnen zodat k morgen in de auto niet de hele tijd hoef...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:30

Is er geen telefoonnummer van een huisarts? Normaal hebben ze dat toch wel bij de receptie, en dan via de huisarts antibiotica vragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:30

chocobroodje schreef:
Is er geen telefoonnummer van een huisarts? Normaal hebben ze dat toch wel bij de receptie, en dan via de huisarts antibiotica vragen.

Dat heb ik dus gedaan, en toen kreeg ik die miep...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:32

meis, ga terug, hoe ver zit je er van af? Trap stennis, ik meen het. Als je herrie trapt nemen ze je echt serieus. Echt, ik weet waar ik het over heb. Laat niet over je heen lopen.. Morgen.. 200 km.. Kom op hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:33

Is er geen ander ziekenhuis in de buurt? En even offtopic want ik ben toch wel erg nieuwsgierig. Eerst woonde je toch in Ierland? Woon je nu ook in Zweden of ben je er op vakantie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:34

detour schreef:
meis, ga terug, hoe ver zit je er van af? Trap stennis, ik meen het. Als je herrie trapt nemen ze je echt serieus. Echt, ik weet waar ik het over heb. Laat niet over je heen lopen.. Morgen.. 200 km.. Kom op hoor..

Ik zit er n kwartiertje rijden vanaf, maar wel met mijn ouders. Mijn vader is pissig omdat k de enig wc bezet houd (als hij erop wil moettie t zeggen). Maar k ga hoe dan ook vanavond.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:34

_Chanel_ schreef:
Is er geen ander ziekenhuis in de buurt? En even offtopic want ik ben toch wel erg nieuwsgierig. Eerst woonde je toch in Ierland? Woon je nu ook in Zweden of ben je er op vakantie?

hahaha ik woonde in Ierland ja, van eind September 2009 tot eind April 2010. Nu ben k gewoon op vakantie in Zweden :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:35

Ik zou dat mens over d'r balie trekken voor die antibiotica. Je moet echt nodig medicijnen hebben nu.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:36

Goed zo. Stampij alom. Zijn die mensen nou besodemieterd! Voor hetzelfde geld is er meer aan de hand. je hebt hulp nodig. daar zijn die gasten voor, en die muts aan de telefoon? Links laten liggen, kost energie, kun je nu wel beter gebruiken. Meis, zsm terug en laat je door niemand opzij zetten. dan moeten ze je er maar uit sleuren mbv dwangbuizen. Zijn zij nou gek geworden..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:36

Ierland..VG, is totaal ander systeem daar maar uit mijn ervaring zijn ze daar stuk behulpzamer. ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:37

kun je je vader niet laten bellen miscchien luisteren ze daar beter naar?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:40

detour schreef:
Ierland..VG, is totaal ander systeem daar maar uit mijn ervaring zijn ze daar stuk behulpzamer. ;)

Daar liep ik mijn dokters office binnen, betaalde €50 (particulier), mijn urine werd getest, mijn temperatuur werd genomen, mijn bloeddruk werd genomen, eventjes voelen aan de niertjes en hup, aan de antibiotica, geen gezeik.