ik zou graag willen weten of ik me ergens kan laten testen op autsime.
ik ben ook al op ADHD en een vorm van hoogbegaafdheid getest als kind dus dit kan er dan ook nog wel bij

de laatste tijd zit ik erg in de knoop en loop ik vast in een aantal dingen. dingen die ik herken van een vriend van mij waarvan we weten dat ie licht autistisch is. ik wil me laten testen om een antwoord te krijgen.
aan de ene kant zou een antwoord "ja je bent autistisch" een hele hoop verklaren, maarja het is nou niet echt iets om blij mee te zijn. maar het geeft wel weer de mogelijkheid om gericht ( extra) hulp te zoeken.
aan de andere kant, als het negatief is dan zou het betekenen dat ik die aandoening niet heb en dat is altijd fijn, maarja dat betekend dan weer dat alle rommel in m'n hoofd gewoon van mij komt en niet van een verkeerd aangelegd draadje daarbinnen

*zucht* ik heb op dit moment al psychiatrische hulp, maar ik ben niet klaar om hem te vertellen dat ik hier mee loop. ik wil eigenlijk eerst weten of ik het ergens kan laten testen en dan met de resultaten daarvan, eventueel, naar m'n psych gaan.
maar goed, kent iemand een instelling ( liefst in de buurt van woerden/utrecht) om je vakkundig te laten testen op autisme?
en weten jullie dan ook hoe dat werkt met de verzekering enzo?