Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Klinkt niet (alleen) als ADHD maar ook meer iets in het autistisch spectrum.
School kan ook aansturen om hem psychologisch te laten testen (wel in overleg met de ouders natuurlijk) helemaal als hij moeilijk gedrag vertoont op school.
, en ik denk dat dat wel eens heel slecht zou kunnen vallen bij je vriend en de familie van het kindje. joyce83 schreef:Heeft je vriend geen problemen met hem, valt het hem op dat er ander gedrag is, maakt hij zich zorgen over school? (hoe zijn de punten?).
Misschien dat je het over een andere boeg kunt gooien? dat je het idee hebt dat je niet precies weet hoe je hem het beste aan kunt pakken en dat je graag begeleiding wilt hebben (indien je dan bij psycholoog komt kunnen deze eventueel ook meer zien). Eventueel naar je vriend aangeven dat er misschien nog wat verwerkingsproblemen mee spelen van het verlies van zijn moeder.
Een onderzoek laten doen is niet voor iedereen om een stempel te krijgen. Maar meer om te weten hoe je met het kind om kan gaan en ervoor kan zorgen dat hij niet gaat vastlopen.
NonaWen schreef:Het klinkt op een aantal vlakken precies als mijn broertje hij heeft een lichte vorm van pdd-nos en met name richting sociaal.
Ik zou bij de school aankloppen, die kunnen jou helpen en laat je niet afschepen maar dring er op aan dat jullie denken dat er iets mis is en er meer inzicht in wilt krijgen. Ga desnoods met een zorg instelling praten die jullie ook meer inzicht geeft in hoe HIJ denkt.
Je irriteert je dóód zo te lezen aan hem, wat ik volkomen snap. Want tsjah, hij kan toch gewoon normaal doen? Begrijpt hij het nou niet, of doet ie gewoon alsof?
Zoek hulp, zo leer je hem ook veel beter begrijpen en kun je je irritaties voor een heel groot deel op zij zetten.
joyce83 schreef:Is er een reden waarom je vriend het niet doorgezet heeft? Misschien toch aangeven dat jij het gevoel hebt dat je zelf niet goed met hem kan omgaan en toch graag eens een gesprek wilt met een psycholoog?