Roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamieblont

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:02

hi!

Ik zit een beetje met een probleem :o Ik heb namelijk ontzettend last van roos.
Ik heb daar al heel lang last van maar de laatste 2/3 maanden is het wel heel erg, ik
kan niet gewoon mijn hand door mijn haar halen zonder dat die helemaal onder de roos zit. Het
jeukt ook heel erg en als ik dan krab krijg ik ook heel veel wondjes+korstjes op mijn hoofdhuid wat ook weer
gaat jeuken :+ Ik heb alle antiroos shampoos + cremespoelingen al gebruikt maar ik weet niet meer wat ik
er tegen kan doen! Dus als jullie iets weten zeg het maar!

Groetjes Jamie :D

belle_boef

Re: Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:03

Last van stress, dat veroorzaakt ook roos ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:05

eehhhmm ik heb psoriasis en ik vermoed als ik lees dat je het over wondjes en jeuk hebt jij ook.

Google het even want ik kan natuurlijk niet inschatten hoe erg het is. Beste maak je dan even een afspraak met de HA en eventueel een dermatoloog

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:07

Ik zou eens naar de huisarts gaan en vragen of hij kan kijken of het echt wel roos is en geen psoriassis bijvoorbeeld.
Bij mij begint dat ook altijd als eerste op mijn hoofd namelijk en wordt vaak eerst verward met roos. Er zijn namlijk lotions voor die je snachts op je hoofdhuid smeert, maar in principe schrijft een dermatoloog dat voor.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:07

RM94 schreef:
eehhhmm ik heb psoriasis en ik vermoed als ik lees dat je het over wondjes en jeuk hebt jij ook.

Google het even want ik kan natuurlijk niet inschatten hoe erg het is. Beste maak je dan even een afspraak met de HA en eventueel een dermatoloog

oké ik zal even kijken ;) Bedankt!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:12

Wat voor anti-roos shampoo gebruik je en hoe lang gebruik je het al?
Thuis hadden wij ook last van roos, we hadden toen zo'n groene flesje wat heel sterk rook, wij mochten het maximaal 8x (weet de precieze keren niet zo meer) gebruiken, om 2 dagen. En als je het daarna nog gebruikte kon je je hoofdhuid beschadigen. Anti roos shampoo dus niet te vaak gebruiken, zijn heel erg agressief.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:15

MoonChloe schreef:
Wat voor anti-roos shampoo gebruik je en hoe lang gebruik je het al?
Thuis hadden wij ook last van roos, we hadden toen zo'n groene flesje wat heel sterk rook, wij mochten het maximaal 8x (weet de precieze keren niet zo meer) gebruiken, om 2 dagen. En als je het daarna nog gebruikte kon je je hoofdhuid beschadigen. Anti roos shampoo dus niet te vaak gebruiken, zijn heel erg agressief.

oké ik heb iig head and shoulders heel vaak gebruikt.L'Oréal Elvive Anti-Roos Actief Selenium S heb ik ook gebruikt en eentje van Sanex ofzo maar het helpt niks :n

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:16

RM94 schreef:

nee dat heb ik denk ik niet :N er staat op google niks over hoofdhuid en ik heb nergens last alleen op mijn hoofd ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:17

Misschien even paar weken je hoofdhuid rust geven en met zachte shampoo wassen en bij drogist/apotheek een goede anti-roosshampoo halen.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:20

Voelt zich aangesproken... :')

Ik weet niet hoe erg het is? k denk dat het verstandig is om naar de HA te gaan voor advies en tips.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:22

ik heb het ook,
ik gebruik nu schampoo van paardenmelk, helpt veel beter dan die andre!
Ik heb dr nu een van kim cosmetics
helpt echt heel erg goed, sommige stinken wel maar liever dat dan roos!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:23

jamieblont schreef:
RM94 schreef:

nee dat heb ik denk ik niet :N er staat op google niks over hoofdhuid en ik heb nergens last alleen op mijn hoofd ;)

:D :D ik heb het alleen op mijn hoofd dus ja dat is ook op het hoofd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:28

Wanneer heb je voor het laatst head en shoulders gebruikt,dat is voor sommige mensen echt tuig.Mijn man heeft het ook gebruikt en z,n hele hoofdhuid ging er aan en het duurde lang voor dat het weg was.Al die wondjes en zo.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:16

jamieblont schreef:

Ik heb een hele tijd alleen last gehad op mijn hoofdhuid en verder nergens op mijn lichaam.
Pas jaren later kreeg ik ook plekken met schilfersop mijn huid

http://www.huidinfo.nl/schilfers%20op%2 ... hoofd.html

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:13

marleen_usar schreef:
Wanneer heb je voor het laatst head en shoulders gebruikt,dat is voor sommige mensen echt tuig.Mijn man heeft het ook gebruikt en z,n hele hoofdhuid ging er aan en het duurde lang voor dat het weg was.Al die wondjes en zo.

uhm drie dagen geleden ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:18

ik had het vroeger ook verschrikkelijk, en het slechtste wat je kan doen is antiroos-shampoos gebruiken.
mijn hoofdhuid werd er alleen maar verder door geïrriteerd, van jeuk tot een brandend gevoel, nog maar van het uitdrogend effect op je haar zelf gesproken

probeer een "neutrale" babyshampoo of eentje zonder al te veel parfums etc voor een gevoelige (hoofd)huid

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:34

petitparis schreef:
ik had het vroeger ook verschrikkelijk, en het slechtste wat je kan doen is antiroos-shampoos gebruiken.
mijn hoofdhuid werd er alleen maar verder door geïrriteerd, van jeuk tot een brandend gevoel, nog maar van het uitdrogend effect op je haar zelf gesproken

probeer een "neutrale" babyshampoo of eentje zonder al te veel parfums etc voor een gevoelige (hoofd)huid

idd, daarom vindt ik paardenmelk-shampoo zo fijn werken!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:16

MoonChloe schreef:
Thuis hadden wij ook last van roos, we hadden toen zo'n groene flesje wat heel sterk rook, wij mochten het maximaal 8x (weet de precieze keren niet zo meer) gebruiken, om 2 dagen. En als je het daarna nog gebruikte kon je je hoofdhuid beschadigen

Resdan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:33

Resdan is ook heel agressief. Dode Zee shampoo (van de Tuinen) is een milde shampoo en helpt tegen schilfers. Ik heb zelf een hele tijd dermalex repair gebruikt, is een hoofdlotion, kun je gewoon bij de drogist kopen. Dit smeerde ik dan voor het slapen gaan (goed inmasseren) op mijn hoofd. Bij mij is het helemaal weggegaan daarmee, en ik had net als jij ook erge last van schilfers, wondjes ed. Ik heb hiervoor ook bij HA en dermatoloog gelopen bij mij heeft dat niks opgeleverd. Behalve een heel agressief hormonenzalfje waar mijn huid nog meer kapot door ging :+ (locoid lotion).

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 09:11

SusanH schreef:
Resdan is ook heel agressief. Dode Zee shampoo (van de Tuinen) is een milde shampoo en helpt tegen schilfers. Ik heb zelf een hele tijd dermalex repair gebruikt, is een hoofdlotion, kun je gewoon bij de drogist kopen. Dit smeerde ik dan voor het slapen gaan (goed inmasseren) op mijn hoofd. Bij mij is het helemaal weggegaan daarmee, en ik had net als jij ook erge last van schilfers, wondjes ed. Ik heb hiervoor ook bij HA en dermatoloog gelopen bij mij heeft dat niks opgeleverd. Behalve een heel agressief hormonenzalfje waar mijn huid nog meer kapot door ging :+ (locoid lotion).

oké ik zal het proberen ! :D
bedankt! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:47

oh die locoid lotion heb ik ook gehad, ik krabte tot bloedens toe, ben er gewoon mee gestopt. ok ikhad geen schilfertjes meer, maar wel bloedkorsten en een open hoofdhuid, nee dank je

schilfertjes komen door een overactieve huidproductie, dus je moet je huid kalmeren en niet belasten met agressieve middeltjes. de intensie ervanis wel ok (de opperhuid dunner maken, dus het teveel aan huidschilfers "wegbranden"), maar resulteerd meestal alleen maar in een meer geïrriteerde huid die nog steeds te actief is en bijgevolg ook snel afsterft => schilfers

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:35

Creatas schreef:
MoonChloe schreef:
Thuis hadden wij ook last van roos, we hadden toen zo'n groene flesje wat heel sterk rook, wij mochten het maximaal 8x (weet de precieze keren niet zo meer) gebruiken, om 2 dagen. En als je het daarna nog gebruikte kon je je hoofdhuid beschadigen

Resdan

Jaa die!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:45

heb dit ook dus lees even mee, ik heb er vooral last van vlak na het douchen...