wie kan me helpen, ik snap er niets van. woon sinds paar weken in het buitengebied. het stikt er van de muggen.
ik hou me ramen en deuren dicht, maar elke dag zitter er weer een stuk of 11 muggen. waar komen deze vandaan? zit er misschien een nest, want ik heb geen idee hoe ze binnen komen. en wat kan ik er tegen doen?
heb je water (vooral stilstaand) bij je huis in de buurt? Dan komen ze daar vanaf.
Fenrir
Geplaatst: 23-08-10 09:19
Muggen komen niet uit een "nest" maar leggen hun eieren in (stilstaand) water, waarin de larven uitkomen en later veranderen in muggen. Heb je een poel of vijver bij je huis? Dan komen ze waarschijnlijk daar vandaan.
Muggen zijn maar klein, die glippen zo ergens tussendoor. Kelder? Zolder? Kleine raampjes?
BKS
Geplaatst: 23-08-10 10:01
Ha ha ha, die muggen zitten gewoon op jouw warme gevel of deur te wachten tot die open gaat om binnen te komen hoor! Wij wonen ook buiten en eerste seizoen was het niet te doen hier. Nu alles in de horren en elke dag op muggenjacht met de electrische muggenmepper.........
ja ik ga idd voordat ik ga pitten op jacht, maar dan word ik snacht wakker, en vannacht zaten er ineens elf... heb wel zon ouderwetse sleutel, met een groot sleutelgat misschien dat ze daardoor heen komen. weet het ook niet..
heeft iemand ervaring met zon ding wat je in t stopcontact moet doen. wat een geluid afgeeft? dacht anders haal ik die vanavond wel.