wortelkanaalbehandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiimSharon

wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:47

Ik heb een half jaar / jaar gelden een paar gaatjes gehad in een paar tanden vlakbij mijn zenuwen.
Nu ging ik laatst weer voor controle met een goed gevoel want ik had al lang nergens last van gehad.
Nu blijkt dat ik bij mijn achterste kies een klein bultje heb zitten, ik dacht al oh jeeh.
Toen kwam er een tandarts bij en zei dat ik een wortelkanaalbehandeling moest , hier was ik niet blij mee.
Hij zei dat door dat kleine bultje pus uit kwam dat ik daardoor geen pijn had.
Maar dat achter een tijd mijn tand er uit gaat vallen en het toch pijn gaat doen.
Maar ik heb er echt helemaal geen last van en wil ook liever niet een wortelkanaalbehandeling liever zo laat mogelijk.
En ik weet ook niet of het pijn doet?

Princess_

Re: wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:49

ik heb er toen niets van gevoeld. En ben een enorme schijtlijster bij de TA! Gewoon goed laten verdoven ;)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:52

ik heb er niets van gevoeld,
naja,alleen de verdoving dan..
succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:55

Joh wortelkanaal behandeling stelt niet zoveel voor. Ik heb er in vrijwel al mijn kiezen gehad (wortelkanaal en zenuwbehandelingen). Alleen de eerste met verdoving, omdat ik zo gods gruwelijk ziek werd van de verdoving. Daarna alle behandelingen zonder verdoving en is heel goed te doen. :j

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:00

Haha oke maar dat is het een beetje bij mij, ik haat spuiten. Toen ik 12 jaar was al 5 jaar gelede ofzo ben ik bijna de kamer uit gerend voor een spuit . En in mijn mond vind ik al helemaaaal niks. Maar ik blijf het raar vinden dat ik geen last heb en dan toch na de tandarts moet voor behandeling.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:07

Als er al een bultje zit waar pus uit komt is de kies hoogstwaarschijnlijk al dood en zal je dus niet eens een verdoving nodig hebben voor een wortelkanaalbehandeling!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:11

Toen ik voor een wortelkanaalbehandeling moest stond ik ook zeker niet te springen. Dat doet niemand ;) En bij mij is pijn ook geen aanleiding geweest, gewoon geconstateerd bij een controle. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat als hij zegt dat het nodig is dan is dat zo ;)

Heb je wel eens gaatjes gehad trouwens? Die doen meestal ook geen pijn en toch is het ook beter om die te laten vullen. Probeer je dus over dat ´ik heb geen pijn, dus niks aan de hand´ te zetten. Op den duur zal het je nog meer ellende achteraf kunnen besparen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:14

de eerste keer wortelkanaalbehandeling viel me ook 100% mee, ik was direct van de pijn af (ik had wel veel last). Dus ik dacht eitje...
maar toen moest ik nog een keer terugkomen, en nog een keer, en nog een keer... uiteindelijk is de tandarts ongeveer 6 uur!! met die ene kies bezig geweest (met bijbehorende rekening...) :(
ik vind het dus niet meer leuk. volgende keer wacht ik wel, of laat ik de kies trekken, ben je helemaal in een keer van het gezeur af.
(zeg ik nu stoer, maar als het er op aankomt weet ik niet wat ik doe hoor)