zal het pfeiffer zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

zal het pfeiffer zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 18:31

Hoi,

ik wilde het volgende toch even met jullie delen:

Sinds het verkeersongeluk dat we met mijn paardje Vincent hebben gehad ben ik echt heel erg moe (15 december' 09). Tuurlijk kwam het in het begin natuurlijk ook omdat ik het een plaatsje moest gaan geven en dat kost natuurlijk tijd en energie. Ik ben toen ook een half jaar lang maar halve dagen naar school gegaan zodat ik me minder in hoefde te spannen, buiten school doe ik verder niks voor school. Volgend jaar ga ik weer gewoon hele dagen naar school toe.
Maar mijn probleem is dat dat ik sinds het ongeluk van Vincent mezelf zo moe en lusteloos voel. Ben tijdje terug naar de HA geweest en die dacht dat het was omdat ik het nog een plekje moest geven en dat ook als ik er bewust niet mee bezig was ik er in mn hoofd toch mee bezig was met wat er allemaal gebeurt is.
Ondertussen heb ik het alwel een plekje kunnen geven, ik denk er nog wel regelmatig aan terug aan daar horen natuurlijk ook tranen bij, maar al niet meer zo veel als eerst.
Ik heb een gezond levenspatroon sport elke dag, eet groente en fruit etc.
Het is ook zo dat als ik om half 9 naar bed ga ik dan ookal meteen kan slapen dat heb ik ook gedaan in periode dat ik maar halve dagen naar school ging vroeg naar bed. Maar als ik weer wakker word ben ik nogsteeds moe..

Mijn vraag is dus: Waar komt mijn vermoeidheid vandaan?

unika

Re: zal het pfeiffer zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:53

Is moe je enige klacht? of is het ook veel hoofdpijn, en duizelig als je bijv. opstaat?

oftopic: Net even in je profiel gekeken hoe oud je was, en je hebt ontzettend gaaf paard!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:12

Heb ook duizeligheid als ik opsta.

Dankje, ben dr ook heel blij mee! :D

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:46

Ik heb dat ook een tijdje gehad.. Bij mij werd gezegt dat ik een te lage bloeddruk had. misschien eens een tijdje wat meer zout eten. Bijv. zoute dropjes, en meer zout op je eten? Misschien dat dat helpt? Of even langs de HA even opmeten?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:25

Pfeiffer is een virus, als je het echt het idee hebt dat het sinds je ongeluk zo is, dan is Pfeiffer niet een heel logische verklaring. Maar goed, nooit iets uitsluiten, je kunt het beste langs je huisarts gaan. Die laat dan waarschijnlijk je bloed onderzoeken, meet je bloeddruk op, dat soort zaken. Als daar niets uitkomt, zou het inderdaad toch kunnen komen door (onbewuste) psychische gevolgen van het ongeluk. Tegen die tijd kun je misschien toch eens proberen naar een psycholoog te gaan om te kijken of dat je verder helpt?

Btw: je hebt inderdaad een héél gaaf paard! :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:06

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal de komende tijd wat meer zout op mn eten doen kijken of dat scheeld. Ik ben ook naar de psycholoog geweest maar ik werd er alleen maar moeier en verdrietiger van ik had het idee dat ze me niet begreep en zag er ook keer op keer tegenop om daar weer heen te moeten. Ik voelde me ook echt niet fijn om dan in zo'n kamertje te moeten zitten..

Hanmar: Bedankt voor je compliment over mijn paardje! :D

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:09

Hoevaak ben je daar geweest? Wel vervelend dat het zo op je af komt. misschien had het je ook wel goed gedaan. :+: maar probeer het maar eens. Misschien dat het helpt.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:12

Ik ben er 2x geweest daarna zag ik er echt zo tegenop daar heb ik toen ook zo'n ruzie over gehad met mijn moeder. Ik wilde gewoon echt niet meer. Ik praat er ook neit over met familie/vrienden gewoon omdat ik bang ben dat ze me niet begrijpen ofzo. Ik denk dat ik er in mn achterhoofd gewoon nog teveel mee bezig ben.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:14

Ik denk dat je dat of echt moet verwerken, of wat minder mee bezig zijn. De kans is wel natuurlijk dat je alles opkropt en alles in 1 keer los komt. PB, waarom je er liep? Ik zal je daarna ook even een pb sturen.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:20

Ik denk niet dat het pfeiffer is, heb het zelf nog niet zo lang geleden gehad en het is een virus die je oploopt door iets te drinken uit iemands glas die ook pfeiffer heeft of iemand zoent die pfeiffer heeft. Denk niet dat je het kunt krijgen door emotionele dingen. Verder zijn de verschijnselen op het begin trillerig zijn en keelpijn (keelontsteking) hebben.

ik begrijp dat je er in je achterhoofd nog heel erg mee bezig bent, persoonlijk denk ik wel dat je vermoeidheid iets psychisch is omdat je er nog zo veel mee bezig bent.

Sterkte met verwerken!