Ik heb even advies nodig. Ik heb zojuist een paard op mijn grote teen gehad. Ze stond er vol op en draaide toen weg. De pijn valt gelukkig wel mee en hij is maar een klein beetje dik. Als ik er op klop dan voelt hij gevoelloos aan en mijn andere teen niet. En als ik er zachtjes met mijn nagel in prik doet het juist wel zeer. Alleen nu is het geval dat ik precies hetzelfde 2 jaar geleden heb gehad met mijn andere grote teen. (Dat was toevallig de moeder van deze dus het zit in de familie denk). Toen had ik er ook relatief weinig last van en was het dezelfde pijn als nu. Ik ben er toen uiteraard niet mee naar de dokter geweest, omdat het niet echt pijn deed. 2 maanden later kreeg ik er wel last van en nu 2 jaar later doet het nog steeds in de zoveel tijd pijn. Ook kan ik die teen bijna niet meer buigen, dus ik denk dat er misschien toch een spier ofzo beschadigd is geweest. Maarja daar kunnen ze nu toch niks meer aan doen. Maar de vraag is nu dus, zal ik toch maar wel even langs de dokter gaan en is er toevallig iemand die hetzelfde heeft meegemaakt.
Je kan er dus nog op lopen? In dat geval zou ik arnica gaan smeren en slikken(anders morgen even kopen miss.) Verder koelen en gewoon kijken hoe het gaat.
sandra1986
Geplaatst: 22-08-10 18:20
je kunt ze altijd even bellen voor advies. verder weet alleen jij, hoe het voelt.
als je het niet vertrouwd, altijd even bellen.. zegt zij die overal mee doorloopt, beetje bang voor dokters
Ilova
Geplaatst: 22-08-10 18:22
Vorig jaar is m'n verzorgfries ook eens flink op m'n teen gaan staan maar toen viel de schade goed mee en is m'n nagel gewoon uitgegroeid. Maar aangezien je verhaal van 2 jaar geleden zou ik toch even langs de dokter gaan. sandra1986, ik geef ook gewoon advies hoor, zelf ben ik ook een beetje bang voor dokters
KimL86
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 18:22
Dankje voor jullie reacties. De pijn valt reuze mee. Alleen dat was dus met mijn andere teen ook en daar kreeg ik na een paar maanden last van. Ik zie nu net dat mijn voet zelf ook wat verdikt is, alleen ze heeft alleen maar op mijn teen gestaan.
Thats_Me
Geplaatst: 22-08-10 18:23
Gewoon even de huisartsenpost bellen en het uitleggen. Dan kunnen zij inschatten of het wel of niet nodig is. Ik denk dat het niet verkeerd is er even naar te laten kijken.
Ik zou inderdaad toch maar even langsgaan. Na meer dan 10 jaar paardensport staat de score voor mij op 4 gebroken tenen en een gebroken middenvoetsbeen.
Ik heb het allemaal genegeerd, omdat ik dacht van nahhh gekneusd (ik piep niet zo snel), komt wel goed. Dik en blauw natuurlijk, maar kon nog best rondhobbelen. Nu staan alle tenen scheef en mijn middenvoetsbeen heeft een extra knobbel aangegroeid bot erop, dat alleen verwijderd kan worden als ik mijn voet opnieuw laat breken.
Zo, genoeg horror gehoord? Lekker naar de dokter dus!
soms duidt verdacht weinig pijn eerder op een breuk/barst dan op niets aan de hand;) verstuikingen, ligamenten en kneuzingen doen meer pijn meestal. een grote teen is wel vrij belangrijk om goed te kunnen lopen, maar ze kunnen het toch niet gipsen of wat dan ook als er inderdaad een breuk zou inzitten... uiteindelijk moet je het laten genezen en dan weer soepel maken... als het een kneuzing is, is de behandeling uiteindelijk hetzelfde.
wat saarie zegt ivm breuken die niet recht op mekaar staan, is natuurlijk ook helemaal juist, dus om dat te laten controleren zou je misschien wel best naar de dokter gaan!
mijn pony heeft vorige maand ook flink op me voet gestaan, als ik er nu op druk voelte het nog steeds als een blauwe plek, dus ik zeg goed insmeren mer arnicazalf! superspul!
Ik zou wel even langs gaan om te laten kijken. Zelf heb ik eens een paard om mijn blote voet (naja op ballerina's na) op mijn wreef gehad had er eerst veel last van maar al snel minder. Nooit mee heen geweest maar nu 3 jaar later nog last van, dus zou even laten kijken kan geen kwaad helemaal niet omdat het gevoelloos voelt lijkt me niet goed.
Ik ben toch maar niet gegaan, want ik had er gisteren echt helemaal geen last meer van. Inloopspreekuur hebben we niet, dus ik moet een afsrpaak maken. En ik zit ook een beetje met mijn werk, ik ben vorige week ook al ziek geweest. Als ik er toch nog last van krijg dan ga ik donderdag, want dan ben ik vrij.