littekens/rode plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

littekens/rode plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 20:26

Als ik een wondje heb en die geneest, blijft er altijd een rode plek achter. Het is niet echt een litteken (ik zit namelijk vol met littekens, en je ziet duidelijk verschil tussen de littekens en de rode plekken waar wondjes hebben gezeten) Het zijn dan vaak gewoon kleine wondjes die zo'n plek achter laten.
Ik heb het vooral op mijn benen, en ook op mijn buik (kwam vast te zitten met de buckle van mijn riem, geloof ik :') ) Maar nu heb ik daar dus allemaal rode plekken. Ik heb geen idee hoe dat komt, want wondjes op mijn armen genezen wel goed (dat worden dus geen rode plekken.)
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit komt? Want ik vind het nogal vervelend : / littekens vind ik niet erg, maar die rode plekken....

Carmen

Re: littekens/rode plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:45

Gaan ze uiteindelijk wel weg? Of blijven ze net als littekens voor ''eeuwig''.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 20:47

Carmen schreef:
Gaan ze uiteindelijk wel weg? Of blijven ze net als littekens voor ''eeuwig''.

tot nu toe zijn ze nog niet weg getrokken, nee. Maar het is pas sinds een paar maanden dat 't blijft staan. (half jaar ofzo?) Maar meestal zijn de wondjes dan allang weer helemaal weg, helemaal bij kleine wondjes.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:07

Ik heb op mijn arm van een brandwond nu ook echt een rode (ronde) plek zitten. Zit ook een soort "gat" in, maar ik denk dat dat wel vervaagd en wegtrekt als een litteken. Litteken op mijn knie (ehm 4 littekens) van operaties (verbrijzeld) waren in het begin ook echt rode vlekken (ofja strepen) en zijn nu vrijwel helemaal wit geworden.

Denk wel dat deze dus weer wegtrekken en wit worden (dus littekens) :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:13

Quir schreef:
Ik heb op mijn arm van een brandwond nu ook echt een rode (ronde) plek zitten. Zit ook een soort "gat" in, maar ik denk dat dat wel vervaagd en wegtrekt als een litteken. Litteken op mijn knie (ehm 4 littekens) van operaties (verbrijzeld) waren in het begin ook echt rode vlekken (ofja strepen) en zijn nu vrijwel helemaal wit geworden.

Denk wel dat deze dus weer wegtrekken en wit worden (dus littekens) :D

Ja maar ik heb zo veel van die kleine wondjes gehad, en die trokken allemaal gewoon weg. Waarom zouden dit dan littekens worden? Want het genezen ging wel gewoon normaal enzo.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:21

Is het niet een nieuw velletje wat er zo rood uitziet? Na een korstje vormt zich een nieuw velletje, en dat oogt altijd een beetje roze.
Dat trekt na verloop van tijd volgens mij helemaal weg, en dan zie je er niets meer van

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:03

je zo het in kunnen smeren met bio-oil dat is voor littekens en huidstriemen, bij mij helpt het goed, ik gebruik di evan kruidvat eigen merk!