Rare plek binnenkant voet(met foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Rare plek binnenkant voet(met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 06:57

Ik heb sinds een week een rare plek op de binnenkant van mijn voet.
Het begon vorige week dinsdag met een klein blaasje,zonder rood oid eromheen, ik dacht dat 't een ontstoken haarzakje was,en heb 'm voorzichtig uitgeknepen,en er kwam wat vocht uit( een klein puntje vocht maar)
Paar dagen later kwam er een rode kring omheen, en werd 't wat donkerblauw/paarsachtig,maar 't jeukte helemaal niet, deed verder geen pijn.
Ik ben toch maar naar de huisarts gegaan, want er werd tegen me gezegt dat 't wel eens van een teek kon zijn,het werd er zo rood omheen.
Maar de huisarts dacht niet dat 't van een teek was, hij zei dat ik 't eerst maar even een week /10 dagen aan moet zien, en er wat jodium op moest doen.
Misschien kan 't ook van een grote bosmier of een ander insect zijn,maar wat ik zo raar vind is dat áls het van een bosmier zou zijn,ik helemaal geen prikje voelde, als 't me gebeten zou hebben....
Ik wacht nog maar even af, de rand eromheen word wel groter,maar als 't van een teek zou zijn, dan is 't binnenste gedeelte toch wit en dán heb je er een rode kring omheen?
Hier even een foto ervan, als iemand weet wat 't zou kúnnen zijn....
Afbeelding

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:02

ha wel eens gegoord van een spinnebeet?
ja dit kan, ik heb het vorig jaar gehad.
verder zo te zien heb je hem al afgetekend met een pen, en zie dat het rode net buiten de circel zit.
volgens mij is het wel minder aan het worden en is het niet heel dik.
toch wel nog ff in de gaten houden dat het ook zo blijft en niet verder omhoog gaat kruipen, ander ff terug naar ha

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 07:11

Ik heb wel 's gehoort van een spinnebeet,maar niet dat dat in Nederland zo vaak voorkwam,maar meer in het buitenland.

Daar waar het rood is is, is het een klein beetje opgezet ,maar de kern in 't midden is nog wat dikker...

HannahFrouk

Re: Rare plek binnenkant voet(met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:12

Ik zou er maar geen risico mee nemen en er in elk geval van uit gaan dat het een besmette beet is, in dat geval zou ik wel om een AB/kuurtje vragen.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:14

ab kuurtje dacht ik ook al aan. dit word idd meestal gedaan met zoiets.
suc 6

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:15

ik heb pas ook nog zoiets gehad, geen idee van wat voor beest, maar aangezien de plek midden op mijn kuit zat en maar groter werd, trok heel mijn kuitspier strak. Heb van de HA een flinke antibioticakuur gehad. Ik ga normaal nooit naar de HA, heb daar echt de schurft aan, maar in dit geval zou ik toch maar even langsgaan :j Ab-kuurtje en je bent zo weer de oude :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:55

Ik ben gisteren weer naar de huisarts geweest,omdat de kring steeds groter werd, en erbinnen in werd weer lichter.
Blijkt toch een beet van een teken te zijn, heb dus antibiotica gekregen voor 12 dagen.
Dus nu maar weer even afwachten ;)