Wijsheidstanden laten trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

Wijsheidstanden laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 02:03

Ik vond er niet meteen een topic over, dus open ik het zelf maar :)

In oktober moet ik mijn wijsheidstanden laten trekken, dat wordt dus een weekje leven op ijs, pap & soep.
Maar ik ben al helemaal aan het stressen over wat er allemaal gaat gebeuren, hoeveel pijn het doet en al die andere dingen.

Dus, wat gebeurt er allemaal met je? Hoe wordt je in slaap gedaan (toch geen prik ik je arm hé :o) ?

Het gaat om de 4 wijsheidstanden, 2 ervan mogen er eigenlijk nu al uit en de 2 anderen moeten nog uitkomen, dus daar wachten ze nog even mee..
Alvast bedankt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 02:46

je kon er waarschijnlijk niets over vinden omdat we ze verstandskiezen noemen :) Grappig trouwens, wijsheidskiezen :))

Zoek maar op verstandskiezen, ik weet zeker dat je het een en ander kunt vinden :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 06:12

Een echte tandarts zal lachen om jullie woorden voor deze kiezen.

Het is onze kies die het verste in ons gebit zit....

VER-STANDS-KIES. Een kies in de meest verre stand in onze mond....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 06:24

Bij mij waren ze ook alle vier tegelijk verwijderd.
Stelt echt niet zo veel voor.
Word je wakker krijg je ijs tegen de verdikking.
Je krijgt pijnstillers mee (heb ik niet eens gebruikt).
De wonden worden gehecht (merk je niks van als je slaapt).
Je zal er niet veel last van hebben dus nog geen zorgen maken, is echt niet nodig.
succes

WillemYntJee

Re: Wijsheidstanden laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:23

Meestal wordt dat niet onder narcose gedaan maar gewoon met een plaatselijke verdoving.
T hangt een beetje van de wonden af of ze gehecht moeten worden en daarna moet t gewoon helen en t kan de eerste dagen behoorlijk pijn doen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:08

Ik mocht niet onder narcose hoor :) gewoon plaatselijke verdoving :)

Bij mij moesten ze weggesneden worden, alle 4 := gelukkig in twee keer.

Ik kreeg een prik (valt best mee! Heb een hekel aan naalden, maar een prik in je mond daar voel je bijna niks van). En daarna alvast een pijnstiller voor achteraf. Nu moesten ze het bij mij wegsnijden dus achteraf was het bij mij meer opgezwollen en pijnlijk dan anders. Mijn broertje heeft ze moeten laten trekken (moet nog 1 kant), maar bij hem viel het erg mee qua dikte en pijn :)

Ik had oplosbare hechtingen, dus die hoefden er niet meer uit.

Ik vond het iig erg meevallen :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:49

volgens mij doen ze je ook alleen onder narcose als ze ze alle 4 tergelijk doen.
ik ben ook onder narcose geweest, ik heb daarna ongeveer een week allen vloeibaar gegeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:07

VDB schreef:
Een echte tandarts zal lachen om jullie woorden voor deze kiezen.

Het is onze kies die het verste in ons gebit zit....

VER-STANDS-KIES. Een kies in de meest verre stand in onze mond....

Ja dat zeggen we, maar hoe verklaar je 'wisdom teeth' dan? Ik denk wel degelijk dat zed op het verstand doelen, maar dat we het later allemaal maar wat logischer gingen uitleggen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:29

Gebeurd idd onder plaatselijke verdoving. Je krijgt alles gewoon mee, behalve dat je dus geen pijn voelt.
Heb 1 van die van mij vorig jaar laten trekken. De andere 3 staan nog op de wachtlijst om ooit te gebeuren :=
Weet nog dat ik later aan de beurt was dan gepland omdat bij mn meisje voor me ze dr kiezen er gewoon niet uit kregen. Gelukkig vertelde mn moeder dit pas achteraf. haha.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:41

Ik moet op controle naar de tandarts maar ben een beetje bang omdat 1 verstandkies is doorgekomen.
Heb 10 jaar geleden al eentje weg moeten laten snijden en een extra voortand (in het gehemelte, alleen op rontgenfoto te zien) en toen heb ik zo'n 20 spuiten gehad.. En was al bang voor naalden.. Liever geen tweede keer haha

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:46

Ik heb ook alle 4 mijn verstandskiezen in een keer laten trekken. Ik werd verdoofd dmv een soort 'gasmasker' ( kom even niet op een ander woord),dus wel gehele narcose. Ze vertelden mij dat het extra zuurstof was en dat ik diep in moest ademen, na paar seconden was ik weg.
Voor de rest heb ik er eigenlijk geen last van gehad. Beetje dik en eerste paar dagen at het niet zo makkelijk, maar echt pijn heb ik niet gehad.

Ik heb het wel in Belgie laten doen,, maar lijkt me niet dat er groot verschil is met Nederland.

Succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door _Nicky_1 op 21-08-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:50

Lokale verdoving en inderdaad pijnstillers mee. Er is nu ook een zalfje wat ze kunnen gebruiken om de plekjes te verdoven waar die naald in moet, dan voel je daar ook niks van. Verder kreeg ik advies om walkman (lang geleden) mee te nemen en lekker muziek te luisteren als afleiding tijdens het gefruts in mijn mond.

Hele week vloeibaar was het niet bij mij (is in 2x gedaan), maar iets van dagje/2 dagen.
Zorg wel dat je de wondjes goed schoonmaakt ivm mogelijk ontsteken. Wat voor mij daarvoor goed werkte was spoelen met kamillethee. Dit kan je ook de paar dagen voor het trekken doen, dan is je tandvlees minder gevoelig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:00

Als je niet gehecht bent mag je absoluut NIET spoelen hoor!! Dan hou je de wond namelijk zacht en dus open ;)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:05

brrrr.....
ik heb ze alle 4 nog.
de onderste zijn al flink gegroeid maar het tandvlees blijft er gewoon overheen.

maar durf niet.

veel succes

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:12

ik heb ze ook laten trekken dit jaar.
Onder volledige narcose. Stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar ik was wel heel bang :D
En dan wordt je wakker en hebt ijs rond je kaken hangen :) Iedereen lachte mij uit..
Maar blijkbaar heeft het enkel zin om te koelen op de dag van de operatie, de dag erna maakt het niet meer uit.
Ik heb een week mijn mond niet helemaal kunnen opendoen.
Nu ben ik heel blij dat ze er uit zijn :) nooit meer last van wijsheidstanden ..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:37

Ik heb paar weken terug de 2 aan de linkerkant laten trekken (na dus 4jr doodsbang er voor te zijn geweest)... ik kwam láchend de behandelkamer uit! Heb vóór de spuiten gevraagd om voor-verdoving met xylocaïnespray. en 5 min later was het klaar...
Heb na de behandeling nog 1x pijnstillers gepakt om de pijn (welke?) voor te zijn, maar daarna niks meer, wel thuis gelijk goed gekoeld met ijs. S'avonds al weer lekker wat boterhammetjes gegeten ook, enige vervelende vind ik dat gat wat je moet uitspuiten van etensresten (eerste poos met zoutoplossing, inmiddels gewoon met water).

Woensdag ga ik voor de rechterkant, die zal wel iets lastiger worden (hij zei nl 'ik begin met de makkelijkste'), maar daar heb ik nu eigenlijk geen schrik meer voor en als het dan tegenvalt doe ik er niks meer aan :Y) ..

Moet ik wel erbij zeggen dat alles bij mij helemaal door is, er is niet geboord, niet gehecht.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 07:39

Ik heb pas geleden mijn 2 verstandskiezen boven laten trekken. Ik was ontzettend bang en had dus zolang gewacht dat de linkerkies in mijn wang was gaan ingroeien. Ik had geen plaats in mijn mond voor mijn verstandskiezen en de enige kant die die kies opkon was mijn wang in. Erg boze tandarts die ze er toen meteen heeft uitgehaald. Wel onder plaatselijke verdoving, alleen de rechter die volkomen gezond was zat erg goed vast en die voelde ik wel met eruit trekken. Maar terwijl ik wou vragen om extra verdoving was hij er al uit. Van de gaten heb ik een paar dagen last gehad, maar na weken met een fikse ontsteking in je mond rond te lopen viel dat nog best mee. Ik had geen hechtingen dus mocht ook niet spoelen, stiekem toch een paar keer gedaan om de vieze smaak weg te krijgen. Nu ben ik een maand of 4 verder en ik heb nog steeds gaten in mijn bovenkaak. Ze groeien wel langzaam dicht, maar zitten er nog steeds.