Plotselinge pijn in de bovenrug bij eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Plotselinge pijn in de bovenrug bij eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:10

Eigenlijk heb ik het al zolang ik me kan herinneren.. Ik zit te eten, ik slik en plotseling een vrij
hevige pijn in mijn bovenrug. Het houdt misschien één minuut aan en verdwijnt dan langzaam weer.
De pijn is niet op één plek precies, maar vooral tussen mijn schouderbladen en zo straalt het uit.
Vaak ben ik erna ook even misselijk, maar dat ebt meestal snel weg. Tijdens de pijn span ik heel mijn
bovenrug aan, dat helpt nog enigszins, ik moet dan echt even stoppen waar ik mee bezig ben.

Herkent iemand dit misschien? Of eet ik gewoon te snel.. :7
Ik heb namelijk nog nooit iemand gesproken die het ook heeft.. Ik heb verder geen pijn in mijn
keel of iets, ik verslik me ook niet, het zit echt in mijn rug, soms is het alsof het vastzit ín mijn
rug en dus niet in mijn keel. Ik heb verder ook nooit maagklachten of rugklachten (behalve als ik
gelijk plat op mijn rug liggen, maar hier hebben volgens mij meer mensen last van), soms een stijve
nek, maar dat heeft iedereen wel eens.. Fijn is anders.

Ik heb het denk ik één keer in de twee dagen..

Bloempotje

Re: Plotselinge pijn in de bovenrug bij eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:19

Dit herken ik wel :j . Heb dan idd het idee alsof het in me rug vastzit, op dezelfde plek als jij beschrijft enzo. Wat het is?? Geen idee, heb er gelukkig ook nauwelijks last van ! *afkloppen*

Kan je er verder dus niet mee helpen.. Alleen mededelen dat je niet de enigste bent haha :P .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:21

Kan misschien door stress komen?!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:23

klinkt als een scheurtje in je middenrif. :j

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:49

Volgens mij word je er niet blij van als je een scheurtje in je middenrif hebt Lynske... ;)

Ik heb het ook wel eens, maar meer op de borst, met steek naar de rug. Vooral met harde dingen eten, zoals een hard frietje oid (oke klinkt raar), voelt alsof het dan een beetje vastzit ofzo.

Maar als je er echt last van hebt toch even langs HA gaan misschien?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 23:09

Toch herkenning! Scheurtje in het middenrif klinkt wel ernstig (?), dit is niet dagelijks/altijd
aanwezig. Ik heb even zitten googelen, en daar lees ik dat daar ook brandend maagzuur bij hoort,
daar heb ik echter nooit last van.
Misschien toch dat er iets vast komt te zitten.. Maar dat zou je dan toch in je keel voelen lijkt me?

Iig bedankt voor de reacties. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 00:00

Hm, nu ik er bij nadenk.. Ik heb het ook weleens bij drinken,
vooral als ik snel drink, grote slokken neem. Misschien dat ik toch te snel eet/drink..
Ik zal het komend weekend eens gaan bijhouden hoe vaak ik het echt pijnlijk heb.

Stress zou ook nog kunnen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:04

Brandend maagzuur hoef je op zich niet eens te voelen. Mijn HA kan duidelijk zien dat ik last heb van maagzuur en ook m'n vroegere tandarts attendeerde me hier vaak op. Maar ik heb nooit ergens last van, waarschijnlijk juist omdat ik het al zo lang en constant heb. :')

Verder kan ik je helaas niet helpen... :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 00:08

Ahh oké, want bij brandend maagzuur dacht ik aan..
Opkomend maagzuur? Maar dat is het dus niet?
De tandarts heeft me er verder nooit op gewezen, voor zover ik weet. :)

Misschien dat ik inderdaad even langs de HA ga, van dit topic krijg ik
al spontaan pijn in mijn rug, haha. :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:43

Ik heb zo'n rot gevoel als ik iets van alcohol drink.
Meestal met bier,dan is het net alsof er een strakke band over mn borst getrokken word.Dus tussen mn schouders maar dan aan de voorkant!
Dan trek ik even een paar tellen van de pijn met mn schouders naar elkaar toe.Ik denk dat ik voor een bepaalde stof in drank overgevoelig ben,alleen na een paar slokjes is het weer weg(best raar)

Maar stress kan ook gekke dingen met je doen.Misschien kauw je onbewust niet goed genoeg en eet je dus te snel?!
Je slokdarm heeft dan misschien te weinig knijpreflex om het eten naar beneden te duwen waardoor er zo'n ophopings gevoel ontstaat en dat doet zeer!(ik heb het wel eens met brood)

Maar volgens mij hoef je je geen grote zorgen te maken hoor.Probeer eens met kleinere hapjes te eten en neem je tijd.Drink tussendoor dan glijd het beter af.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:01

Ja, ik maak me verder ook geen grote zorgen, maar ik was wel benieuwd
of mensen het kennen en misschien de oorzaak weten. :)