Gelnagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bermudaa

Gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 14:39

Ik heb nog nooit bij een nagelstudio nepnagels laten zetten, maar nu wil ik toch een keer mezelf laten verwennen en het gewoon doen!

Ik werk in de horeca en rijd ongeveer 2x in de week paard, dus ik hoop dat ze goedblijven. :+

Ik weet verder helemaal niets af van deze dingen.. ik heb zelf korte nagels en ze breken zelf altijd af! dus ik wil gewoon mooie lange nagels, is dat gewoon mogelijk met gelnagels? Je moet om de maand ongeveer terug gaan naar de studio, wat wordt er dan precies gedaan? moet je ze helemaal overnieuw laten zetten? of hoelang kun je eigenlijk met die gelnagels?

Zijn jullie ervaringen gewoon goed met gelnagels?

Bedankt alvast!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:45

Ik vond ze rond uit verschrikkelijk. :o
Maar ik ga dagelijks met paarden bezig en ben nou niet het voorzichtige type zullen we maar zeggen. Ik had ze er na 4 dagen er al alle 10 vanaf.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:48

Ik zou in jouw geval voor acryl kiezen, dat is veel harder. Verder blijven ze 2 tot 6 weken zitten, het kan dus ook 2 weken zijn. Dan kom je terug en worden ze bijgewerkt. Ongeveer 95 procent wordt eraf gevijlt (van de dikte gezien, niet de lengte) en zo zijn ze dus zo dun als een tip (de kunst nagel die er wordt opgeplakt en daar wordt overheen geacrylt/gelt). Dan wordt er opnieuw opgezet en ga je weer met mooie vingers de deur uit.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:02

Ik heb zelf gelnagels. Ik had ze ook al toen ik in de horeca werkte en ik moet zeggen dat ze altijd prima bleven plakken. Wel groeien mijn nagels enorm hard waardoor ik ze zeker elke 3 weken een keer bij moet laten werken omdat ze te ver (en lelijk) uitgroeien.

Ik heb bewust niet voor acrylnagels gekozen om mee te beginnen omdat deze veel harder zijn en daardoor niet zo "natuurlijk" aanvoelen. Na aan de lengte gewend te zijn heb ik ze wel eens geprobeerd, maar ik vind de flexibiliteit van de gelnagels toch prettiger. Ook doet het echt pijn als een acrylnagel eraf springt.

Als je nagels te ver zijn gegroeit of je gelnagels los gaan laten dan ga je terug om bij te laten werken. Hierbij word zoals bovenstaand de oude gel eraf geveild, je nagels weer bijgevijld in de lengte en vervolgens nieuwe gel op je nagels gezet.

Veel plezier ermee :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:08

Ik raad gel aan :j Beter voor je nagels. Is ook flexibeler dus je kan ze stoten. Als nagels er snel afgaan ligt dat of aan de eigen nagel of ze zijn niet goed gezet.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:11

Princess_ schreef:
Ik raad gel aan :j Beter voor je nagels. Is ook flexibeler dus je kan ze stoten. Als nagels er snel afgaan ligt dat of aan de eigen nagel of ze zijn niet goed gezet.

Of je bent zo lomp als een kalf. *D

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:12

Ik heb zelf 2 keer acrylnagels gehad maar deze lieten bij mij dus spontaan na een week los. Ik wil nu ook gel proberen om te kijken of deze beter blijven zitten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:20

Mijn moeder heeft ze een tijdje gehad, en die heeft zo'n set om het zelf te maken, ideaal dus! Ik ga het binnenkort ook een keer proberen. :D

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:24

Als je zelf nagels hebt zou ik die gewoon laten verstevigen, is een stuk goedkoper en toch zien ze er super uit :) heb je echt hele korte nagels zou ik kiezen voor gel.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:29

a.s dinsdagochtend ga ik ze laten zetten... Spannend!! :D :D

Heeft iemand misschien een foto van hun gelnagels?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:35

Ik heb ook een heletyd gelnagels gehad. Na een tijdje vond ik het niet grappig meer, om de 2 weken bijlaten maken. Vond het oeerrrrlelyk als ze rond de helft van je nagels zaten, zegmaar.. En ik was er ook altijd minimaal 3 á 4 kwijt (ik rij dan wel 5dagen inde week, en hebben de paarden thuisstaan, dus rondom ook veel werk). }:0

Ik vind het wel echt heel mooi en verzorgd staan, dus hopelijk blijven ze bij jou langer mooi/ beter zitten!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:41

Ik heb ze ook een keer geprobeerd.
De gelnagels.. Zag er super mooi uit maar ik kon er niet aan wennen. Toen ze er eenmaal af waren, waren mijn nagels helemaal zacht.. Dat gevoel vergeet ik nooit meer, krijg er nu nog kriebels van!
Terwijl ik toch echt wel sterkte nagels heb!!
Alleen daarom zou ik het voor mijzelf nooit meer doen.
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 26-08-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:42

Ik heb nu acrylnagels, ze zitten er al meer dan 5 weken op.
Heb ze wel al 1x op laten vullen.

Heb thuis ook alle spullen voor acryl en gelnagels maar vind het zelf
teveel werk ;).

Mijn moeder werkt ook in de horeca maar bij haar blijven ze
perfect zitten.
Ikzelf heb er ook altijd mee paard gereden, met zowel gel als acryl.

Ik zou ze alleen voor de eerste keer niet te lang laten, want dan is het
vaak nog wat onwennig.

Veel plezier ermee :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:47

Ik zou acryl kiezen.
Ik had ze ook, abnormaal lang, maar wel mooi en comfortable. Want ze breken echt niet snel af, en ik reed er elke dag mee op m'n paard.
Binnenkort ga ik ze weer laten zetten :D veel mooier dan van die afgekloven dingen :=