Ik ben heel onregelmatig ongesteld, dit heb ik eigenlijk al vanaf het begin. (ongeveer 12 jaar richting 12, zat in de eerste van het middelbaar)
Ben rond mijn 15e met de pil begonnen (meer richting de 16 jaar) microginon 30, na een jaar werkte dit nog niet, slikte wel elke dag (af en toe wel eens vergeten, maar denk dat iedereen dat wel eens heeft). Ik was heel onregelmatig, dan 2 weken ongesteld, een maand niet, 2 maanden wel ongesteld en dan weer 3 weken niet ongesteld etc. Ook hevige bloedingen, veel bloedverlies, geen buikpijn dat heb ik maar een paar keer gehad (krampen)
Rond mijn 16e ben ik begonnen met de microginon 50, dit is dus een zwaardere pil met meer hormonen en zou moeten helpen tegen mijn hevige en lange en dan nog eens onregelmatige bloedingen.. Niet dus, weer kwam ik van een koude kermis thuis, alsnog was ik vaker wel dan niet ongesteld, en verloor nog steeds erg veel bloed.
Uiteindelijk samen met de huisarts besproken om de prikpil te gaan proberen, (17 jaar) heb deze nu bijna een jaar (om de 3 maanden) en ben nog steeds heel erg onregelmatig.
Schema van nu :
Eerste maand na de prikpil niet ongesteld (4 tot 5 weken niet)
Na die 4 of 5 weken ben ik ongesteld tot dat ik mijn nieuwe prikpil krijg, dat is dus ongeveer 2 maanden !! Af en toe een dag pauze.. Het bloedverlies blijfs gewoon veel en ben op sommige dagen ook erg moe en lusteloos, nu heb ik ook al weer 3 dagen zeurende hoofdpijn, kan er los van liggen maar zou kunnen dat dit komt door de vermoeidheid..
(Ben nu trouwens wakker omdat ik straksjes kranten moet rondbrengen)
Nu ga ik morgen nog maar eens bellen naar de huisarts, ik zit zelf te denken aan het mirena spiraaltje, maar ben een beetje bang voor de pijn.. Maar het zou wel de menstruatie aanzienlijk verminderen.
Maar heb ook de nuvaring aanbevolen gekregen van een vriendin deze zei dat dit ook hielp tegen de menstruatie..
Dus wie kan mij helpen, wat moet ik nu doen, en valt hier wel iets aan te doen ??

Maar dat is zo voorbij hoor, duurt vaak nog geen 3 minuten. Je huisarts kan je gewoon een doorverwijzing geven, huisartsen vinden vaak dat ze dit soorten dingen best zelf kunnen fixen. Ik zou echt vragen voor een doorverwijzing, lijkt mij toch wel belangrijk om te weten waar het mis gaat. 
) omdat er juist heeel weinig hormonen mee gepaard gaan. Je brengt die ring in, en omdat hij direct aan het vaginale slijmvlies de hormonen afgeeft hoeft er maar heel weinig hormoon vrij te komen.