Menstruatie heel onregelmatig.. HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Menstruatie heel onregelmatig.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 01:22

Hmm, niet iets wat je graag op een openbaar forum zet, maar goed alle tips zijn welkom :)

Ik ben heel onregelmatig ongesteld, dit heb ik eigenlijk al vanaf het begin. (ongeveer 12 jaar richting 12, zat in de eerste van het middelbaar)
Ben rond mijn 15e met de pil begonnen (meer richting de 16 jaar) microginon 30, na een jaar werkte dit nog niet, slikte wel elke dag (af en toe wel eens vergeten, maar denk dat iedereen dat wel eens heeft). Ik was heel onregelmatig, dan 2 weken ongesteld, een maand niet, 2 maanden wel ongesteld en dan weer 3 weken niet ongesteld etc. Ook hevige bloedingen, veel bloedverlies, geen buikpijn dat heb ik maar een paar keer gehad (krampen)
Rond mijn 16e ben ik begonnen met de microginon 50, dit is dus een zwaardere pil met meer hormonen en zou moeten helpen tegen mijn hevige en lange en dan nog eens onregelmatige bloedingen.. Niet dus, weer kwam ik van een koude kermis thuis, alsnog was ik vaker wel dan niet ongesteld, en verloor nog steeds erg veel bloed.
Uiteindelijk samen met de huisarts besproken om de prikpil te gaan proberen, (17 jaar) heb deze nu bijna een jaar (om de 3 maanden) en ben nog steeds heel erg onregelmatig.

Schema van nu :

Eerste maand na de prikpil niet ongesteld (4 tot 5 weken niet)
Na die 4 of 5 weken ben ik ongesteld tot dat ik mijn nieuwe prikpil krijg, dat is dus ongeveer 2 maanden !! Af en toe een dag pauze.. Het bloedverlies blijfs gewoon veel en ben op sommige dagen ook erg moe en lusteloos, nu heb ik ook al weer 3 dagen zeurende hoofdpijn, kan er los van liggen maar zou kunnen dat dit komt door de vermoeidheid..
(Ben nu trouwens wakker omdat ik straksjes kranten moet rondbrengen)

Nu ga ik morgen nog maar eens bellen naar de huisarts, ik zit zelf te denken aan het mirena spiraaltje, maar ben een beetje bang voor de pijn.. Maar het zou wel de menstruatie aanzienlijk verminderen.
Maar heb ook de nuvaring aanbevolen gekregen van een vriendin deze zei dat dit ook hielp tegen de menstruatie..

Dus wie kan mij helpen, wat moet ik nu doen, en valt hier wel iets aan te doen ??

chocobroodje

Re: Menstruatie heel onregelmatig.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 01:36

Heb je al eens een inwendig onderzoek gehad? Het beste zou een doorverwijzing zijn voor een gynaecoloog. Ik denk dat dat de beste optie zou zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 01:39

Ohh ja vergeten te vermelden, ik ga morgen naar de huisarts bellen voor een afspraak voor morgen of vrijdag..

Wat houdt zo'n inwendig onderzoek in..
Ben daar niet zo happerig op.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 04:42

Trouwens een doorverwijzing naar de gynaecoloog zou ik dat eventueel gelijk kunnen vragen of moet je dan eerst onderzoeken doen bij de HA ?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 05:14

Balou_k schreef:
Trouwens een doorverwijzing naar de gynaecoloog zou ik dat eventueel gelijk kunnen vragen of moet je dan eerst onderzoeken doen bij de HA ?

Eerst door de HA laten onderzoeken. Je kan wel voorstellen dat je naar de gyneacoloog wilt, maar dit kan niet zonder verwijzing van de HA.

Het lijkt er idd op, dat je lichaam te weinig binnen krijgt van de hormomen en dus gewoon ongesteld blijft worden.

Heb je niet een niog zwaardere pil?
Zou even bij de HA alle + en - overleggen en vanuit daar handelen.
Weet het ook zo 123 anders niet.

Succes

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:05

Balou_k schreef:
Ohh ja vergeten te vermelden, ik ga morgen naar de huisarts bellen voor een afspraak voor morgen of vrijdag..

Wat houdt zo'n inwendig onderzoek in..
Ben daar niet zo happerig op.

Ja dat is niemand ;) Maar dat is zo voorbij hoor, duurt vaak nog geen 3 minuten. Je huisarts kan je gewoon een doorverwijzing geven, huisartsen vinden vaak dat ze dit soorten dingen best zelf kunnen fixen. Ik zou echt vragen voor een doorverwijzing, lijkt mij toch wel belangrijk om te weten waar het mis gaat.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:06

ik heb ook onregelmatigheden gehad om de week ongestelt etc ben over gestapt naar een andere zwaardere pil en toen was het voorbij

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:48

booster schreef:
ik heb ook onregelmatigheden gehad om de week ongestelt etc ben over gestapt naar een andere zwaardere pil en toen was het voorbij

Maar als dat niet werkt en de prikpil ook niet dan vind ik dat je verder moet zoeken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:01

Ik zou idd vragen voor een doorverwijzing naar de Gyn. Je kan wel allemaal gaan zitten rommelen met zwaardere pillen, maar als je niet weet wat het is, is dat ook niet verstandig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:13

Stomme vraag hoor, maar is onregelmatig zo slecht?
Ik heb door bloedingen die 3 maanden bleven aanhouden een onderzoek gehad en een kweekje en hier kwam niets uit. Het stopte ook van de één op de andere dag. Sinds die tijd ben ik wel zeer onregelmatig ongesteld in de zin van de duur.
De ene keer is het 4 dagen, de andere keer is het 15 dagen dus twee weken.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:15

Balou_k schreef:
Maar heb ook de nuvaring aanbevolen gekregen van een vriendin deze zei dat dit ook hielp tegen de menstruatie..

Dus wie kan mij helpen, wat moet ik nu doen, en valt hier wel iets aan te doen ??

De nuvaring is fijn (vind ik :Y)) omdat er juist heeel weinig hormonen mee gepaard gaan. Je brengt die ring in, en omdat hij direct aan het vaginale slijmvlies de hormonen afgeeft hoeft er maar heel weinig hormoon vrij te komen.

Omdat jij nu al zoveel en hevig en onregelmatig bloed denk ik niet dat die sterk genoeg zal zijn. Begin maar eens met een gynicologisch onderzoek, want als er iets mis is zullen de hormonen zowiezo niet helpen.

Ik wil best even vertellen hoe een gynicologisch onderzoek gebeurt, zodat je t een beetje minder eng vind hoor. En ik heb me direct door laten verwijzen naar de gyn, ik vind t niet prettig als de huisarts (die er geen expertise in heeft) dat onderzoek zou doen.

Ik zal je een beschrijving even pben :)

En om mijn ervaring te delen: Ik word helemaal niet ongesteld vanwege het feit dat ik zelf geen hormonale cyclus heb. En geloof me, ik zou blij zijn om ongesteld te zijn en daarmee "normaal" te zijn en geen zorgen te hebben als ik eens zwanger zou willen worden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:28

Dat klinkt ook niet bepaald fijn PingWing..
Integendeel..

Ga zo even de huisarts bellen :)

@ Marchador, nou ik vind het niet fijn om zo onregelmatig ongesteld te zijn, goed of slecht, Dit gaat nu zo al 6 jaar vanaf mijn eerste ongesteldheid (12 jaar)..
Ook omdat ik het verder niet voel aankomen, bijv. dan is het gestopt en dan nog geen drie dagen later komt het weer, vind ik gewoon echt vervelend..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:39

Ik zeg toch ook niet dat het niet vervelend is.
Ik vraag het me alleen af, niet naar jou toe, maar omdat er mensen over een onderzoek beginnen.
Ik kreeg die namelijk echt niet.
En ik weet hoe vervelend het is ;)