Iets in oog, hoe lang duurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Iets in oog, hoe lang duurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:57

Gisterochtend ben ik wakker geworden met een branderig rechteroog. Niet echt iets waar ik raar van opkijk. In de loop van de dag ging het alleen echt zeer doen, maar niks in het oog te zien.Vooral knipperen en dichthouden deed zeer. Vanmorgen deed het nog meer zeer en dus overlegt met de huisarts.Eigenlijk had hij geen plaats maar ik kon gelukkig vanmiddag tussendoor om te kijken of er toch niks inzat.

Oog is verdooft en tot onze verbazing zit er toch wat in wat vast zit in mijn hoornvlies. Na overleg met een oogarts heeft de ha geprobeert het weg te frezen, maar het zit dus zo diep dat er nu nog iets in vastzit van mimimaal 1 bij 1 mm. Nu is het duimen dat met zalf en veel spoelen het laatste stukje er zelf uitkomt, maar waarschijnlijk moet ik morgen toch naar de oogarts voor snij en peuterwerk.brr.

Het lijkt iets van metaal te zijn, maar hoe en wat is een raadsel. Ik draag een bril en heb in het weekend ook niets raars gedaan.

Wie heeft dit al eens gehad en kan me meer vertellen over het hoe en wat bij de oogarts en de genezingstijd. Gelukkig is het mijn slechte oog maar toch. De verdoving begint nu uit te wereken en het gaat nu pas echt pijndoen ondanks de pijnstiller.

Calanddra

Re: Iets in oog, hoe lang duurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:05

Ik kan je helaas niet helpen. Weet wel dat mijn moeder een keer een staalsplinter in haar oog heeft gekregen, ze stond gewoon op het station te wachten op de trein := ik weet wel dat ze het er bij haar geheel hebben uitgesneden. Weet alleen niet hoe het met de genezing was (gebeurde al even voor mijn tijd).

Weet wel dat ze er geen blijvende schade aan over heeft gehouden :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:09

Ai dat is ook pech hebben. Het enige dat zou kunnen is dat er iets via de blazer in de auto bij de wegwerkzaamheden op de A12 zondagavond wat op mijn wimper is gevallen die zich dan s nachts in mijn oog heeft genesteld.

Kun je het je moeder eens vragen. Het idee dat er in mijn oog gesneden moet worden, brr.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:12

Ik zal haar zo even een berichtje sturen voor je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:14

Ik heb ook ooit een metaalsplinter in mijn oog gehad.. 's avonds heeft en dienstdoende huisarts het eruit gehaald met een magneetje.. Daarna nog schoongeboord ivm evt roest.. Moest toen ook nog een paar dagen zalven tegen evt ontsteking en toen was het helemaal klaar..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:19

Dat werkte dus niet omdat war erin zit krom is en misschien niet magnetisch (aluminium?). Het lijkt metaal maar zeker is dat dus niet. Dat was het 2e dat de ha deed. Daarna heeft hij de oogarts gebeld voor verdere opties. Die kwam dus nog met de freesoptie en de zalf.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:07

Hoe was het bij de oogarts?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 09:41

Bij de assistente zat ding er nog in. Omdat ik vaker oogzenuwontstekingen heb gehad zat er meteen een uitgebreide controle bij. Dus oogdruk, hoornvliesdikte en oogzenuw controle die met een vergrote pupil bekeken moest worden. Daarom hele kudde verschillende druppels in oog gehad.

Daardoor ben ik zo gaan tranen dat ding er daar spontaan uitkwam gelukkig. Wel zit er een flink gat in en door mijn hoornvlies dat langzaam moet dichtgroeien. Moet niu zalven tot de pijn weg is en zicht terug, is over een week het nog niet over dan moet ik terug om te kijken of er nog meer schade is.

Het doet nu nog wel zeer maar in plaats van het gevoel een vinger in mijn oog te hebben is het nu het gevoel van een branderige schaafwond en kan ik weer iets beter zien en slapen gelukkig.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:37

Gelukkig dat ze niet hoefden te snijden!!
Had ook een keer wat in me ook en lekker uitgebreid in gaan wrijven, gevolg was een grote schaafwond in me oog, was s'avonds echt niet meer te harden dus naar HA post geweest, die zei dat het een soort zeldzame ontsteking was (ben de naam vergeten) dus had pretnison oogdruppels gekregen, volgende dag naar gewone HA omdat het alleen maar erger werd en die stuurde me naar de oogarts, en die zag gelijk dat dr wat inzat. Dat heeft ie eruit gepeuterd en zalf erin gedaan en oog afgeplakt. Moest die week 3x terugkomen om te laten contoleren, maar na 2 dagen was de pijn helemaal weg, die pretnison druppels hadden er helemaal niet ingemogen en zie ik nu echt bijna niks met dat oog. Heel erg lastig, vooral met autorijden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:17

Wat een mutsen dan bij de HA post. Je moet toch wel kunnen zien of er iets in een oog zit als je wat moeite en aandacht hebt. Vooral als je dan ook nog een verkeerde behandeling voorschrijft en je daardoor blijvend letsel hebt.

De HA hier heeft precies goed gereageert maar dat dus ook in overleg met de oogarts gedaan. De zalf die ik nu heb zit naast AB ook prednison in. Het doet al wat minder zeer alleen het zicht is nog steeds wazig maar wie weet komt dat door de zalf.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:23

Mijn man had een tijd geleden en staalsplinter in zijn oog die heeft de huisarts er ook uitgefrased, na een paar dagen had hij nog last maar kon de h.a niets meer vinden , uiteindelijk heeft het een week geduurd voor hij weer een goed oog had.