Ik heb even een vraagje over de hik.
Deze heb ik namelijk:
- elke dag;
- vaak na het eten, heel kort;
- 'zomaar', en dan echt lange hikbuiien.
Ik weet niet zo goed hoe dit komt en heb al genoeg gelezen over wat je eraan kan doen.
Om de hik te voorkomen doe ik:
- Ik eet en drink langzaam en in kleine porties;
- Ik neem geen heel koud en heel warm eten/drinken kort na elkaar;
Nu ben ik ermee naar de huisarts geweest -Nja, ik kwam eigenlijk voor iets anders, maar dacht laat ik hem eens even vragen voor de zekerheid- en die zei dat het kan komen door een verkeerde ademhaling.
Echter heb ik geen idee wat ik verkeerd doe qua ademhaling

Oke mijn ademhaling kan verkeerd zijn want ik heb vroeger astma gehad en nu nog steeds chronische bronchitis. Maar daar leef ik mijn hele leven al mee. En die hik is echt van de laatste tijd.
Zoals net, ik zit achter de computer, het is al 2 uur geleden dat ik lunch heb gehad en opeens krijg ik de hik. En die heb ik nu nog steeds.
Wat ik wel doe om van de hik af te komen is:
- Glas water drinken
- Banaan eten (heel raar, maar het helpt
)Maar toch maak ik mij een beetje zorgen. Ik adem gewoon rustig, gaap niet meer dan normaal en toch krijg ik elke keer weer die hik. Elke dag.
Zijn er mensen die ook zoiets hebben (meegemaakt)? Lijkt het verstandig om even langs de huisarts te gaan met deze klacht of stel ik me gewoon aan en gaat het vanzelf wel over? Ongeveer 4 maanden nu, heb ik elke dag de hik.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Sabine 
Hopelijk helpt die ademhaling ook bij jou om wat rustiger te worden (focussen op je ademhaling maakt je meestal wat rustiger) en dat de hik dan weg gaat. 
Je zou eens naar een logopedist kunnen gaan! Zij zijn niet alleen voor spraak, maar kunnen je ook helpen om een correcte ademhaling aan te leren..Daarvoor heb je wel een verwijzing van de HA nodig
), zo nee, sturen ze je daarheen waar ze je wel kunnen helpen. Word gewoon vergoed door de verzekering.
.