Welke pijnstiller voor extreme blaasontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Welke pijnstiller voor extreme blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:10

De titel zegt het al :Y) : welke pijnstiller voor een extreme blaasontsteking?
Ik heb nu al ongeveer 2 weken blaasontsteking, maar herkende het niet als zodanig en ben dus pas net naar de dokter gegaan.
Snel een antibiotica voorgeschreven gekregen, maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen wat voor een pijnstiller ik kan gebruiken.
Ik kan namelijk echt niet fietsen oid en lopen doet eigenlijk ook al pijn.

Zou paracetamol al werken of moet ik denken aan iets als Aleve?

Crista

Re: Welke pijnstiller voor extreme blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:12

probeer het gewoon met paracetamol (kijk wel even of je dat mag slikken met je antibiotica) en werkt he tnie tkun je altijd wat sterkers nemen....

Meestal gaat je antibiotica wel binnen 2 dagen dusdanig werken dat de ergste pijn al weg is hoor dus anders moet je gewoon ff doorbijten ;)

Sterkte en beterschap!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:14

Welke antibiotica heb je?
Bij trimethoprim is de pijn bij mij al weg na de 2e tablet. (Dus eigenlijk de eerste avond van je antibioticakuur).
Bij amoxicilline duurt het meest wat langer. Ik pak dan gewoon wat we in huis hebben. De ene keer is dat een Advil, de andere keer een paracetamol. Helpt allebei!

Veel drinken helpt ook :j
En eventueel D-Mannose bijslikken, dan is het altijd meteen over bij mij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:17

Oh, blaasontsteking is zo ontzettend naar, vooral als je het extreem hebt....
Qua pijnstiller weet ik het niet zo goed, eerlijk gezegd, maar wat in elk geval ook snel kan helpen is cranberrysap drinken (kun je gewoon bij de AH kopen, o.a.).

Ik heb een tijdje vaak blaasontsteking gehad tot nierbekkenontsteking aan toe ;( en zodra ik nu al iets voel ga ik dat al drinken (ik drink overdag rustig een liter of meer van dat spul). Werkt echt goed. Misschien is dat ook een tip voor je. Gelukkig heb ik het tegenwoordig nooit meer, omdat ik sowieso al meer drink dan dat ik vroeger deed.......

Verder wens ik je heel veel sterkte en beterschap toe, hoop dat je je snel beter voelt!!! :(:)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:24

Hartstikke bedankt voor alle tips!
Ik heb nu gewoon paracetamol genomen, wel twee stuks, en ik zie wel wat er gebeurt.

Ik ga ook meteen cranberrysap halen. Heb het ook even gegoogled en hoor er inderdaad veel goeds over! :)

De antibiotica die ik voorgeschreven heb gekregen is Ciprofloxacine.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:29

Ciprofoxacine heb ik nog nooit gehad, dus daar kan ik niks over zeggen sorry :P

Cranberrysap vind ik niet genoeg werken :n Het werkend bestand erin heet D-Mannose, en dat slik ik gewoon puur. En dat werkt echt als een tierelier +:)+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:46

Oke, dan ga ik daar naar op zoek. Bedankt!

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:25

antibiotica hoort idd binnen 2 dagen te werken dat je duidelijk verschil voelt. verder maakt het niet uit welke pijnstiller je neemt, als het maar 1tje is die vaker goed bij je heeft geholpen (verschilt per persoon).

verder kan ik je cranberry sap afraden, zitten ook vaak veel suikers in wat weer bevorderend is voor de blaasontsteking. je kunt ook cranberry tabletten kopen (bij drogist oid) werkt ook super! of vitamine c tabletten. Daarvan wordt de blaas 'zuur' en kunnen bacterien zich niet meer nestelen in de wand.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:41

Fleur_V schreef:
Hartstikke bedankt voor alle tips!
Ik heb nu gewoon paracetamol genomen, wel twee stuks, en ik zie wel wat er gebeurt.

Ik ga ook meteen cranberrysap halen. Heb het ook even gegoogled en hoor er inderdaad veel goeds over! :)

De antibiotica die ik voorgeschreven heb gekregen is Ciprofloxacine.

Behoorlijk sterke antibiotica, mag je ook niet mee in de zon (niet dat het uitmaakt met dit weer :Y) ).
Bij pijn vitamine c en cranberry gebruiken, ik heb ook altijd paracetamol of ibuprofen gebruikt tijdens blaasontstekingen/antibioticakuren.

Edit: Je hebt ook pure ongezoete cranberrysap :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:54

Ik zou eerst de apotheker bellen om te vragen welke pijnstiller je het beste kunt gebruiken. Zij kunnen je daar denk ik het beste advies in geven.