In conditie blijven met plaaster, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

In conditie blijven met plaaster, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:58

Ik heb mijn voet gebroken en zit in de plaaster. Ik rijd normaal gezien ong 4 keer per week paard en doe 1 keer spinning. Dit kan nu helaas niet. Ik zit bijna gans de dag neer (mijn enkel van mijn andere voet is al volledig gezwollen en pijnlijk door teveel heen en weer te springen met mijn krukken, zodat ik maar aan mij computer blijf). Ik verveel mij dood en voel mij slecht door zo weinig beweging. Heeft er iemand een idee wat ik kan doen (behalve buikspieroefeningen) om een beetje in vorm te blijven?

celano

Re: In conditie blijven met plaaster, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:00

Even voor de Nederlanders onder ons: plaaster zal wel gips zijn.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:04

Vergeet je niet dat door je ook rust nodig hebt om te helen?

Als je perse iets wil doen kun je misschien je armen wat trainen? Je gebruikt sowiso al andere spieren en meer energie door het lopen met krukken.
Maar je zou wat met gewichten kunnen trainen of met een medicijnbal?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:20

Celano, inderdaad :-)

Kippesoep, natuurlijk, het is ondertussen al twee weken en ik belast mijn voet zeker niet, maar het begint enorm te vervelen om bijna niets te kunnen doen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:58

Toen ik mijn voet gebroken had ben ik juist kilometers op de fiets gaan maken. Ik had gips tot aan mijn knie dus kon nog prima fietsen. Is dat geen optie?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:55

Fietsen durf ik eigenlijk niet, dan belast je toch je voet redelijk sterk? Ik mag er nu lichtjes op beginnen steunen (na twee weken), maar wil toch zeer voorzichtig zijn tot na de volgende foto. k Ga maar eens beginnen met wat buikspieroefeningen en wat oefeningen voor de arm en bilspieren denk ik. Een "voordeel" van terug thuis wonen is dat er je altijd wel iemand iets lekkers komt brengen, een beetje oefeningen zullen dus nodig zijn :-)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:56

Het klinkt misschien dwaas, maar denken dat je een bepaalde beweging doet met je voet houdt de spieren meer in vorm dan hem gewoon laten voor wat hij is.

Heeft iets te maken met de spiegelneuronen in de hersenen als ik me niet vergis.