Vorige week zondag viel ik -net als vroeger- weer eens van mijn fiets, recht op mijn knie. Ben er nog niet helemaal aan gewend dat m'n schoenen tegenwoordig aan de pedalen vastzitten
Deed au, was grote schaafwond, maar ik wilde het even schoonspoelen en dan gewoon weer vertrekken. VrienTje kwam alleen gelijk met de EHBO-doos aan en maakte het even vakkundig schoon met een doekje met pure alcohol..... Elles werd wit, werd snel écht niet goed en het lampje ging vervolgens bijna uit. Dat was volgens mij ook van de pijn.Afgelopen zondag (wond trok niet meer zo, dus ik wilde weer met de MTB het bos in) donderde ik wéér van die fiets, wéér op dezelfde knie. Stelde niks voor, deze keer in het zand gevallen, alleen vuil. Korstje was eraf en het bloedde wel aardig. Tot op m'n sok. Maar ik had al gezien dat het feitelijk niks voorstelde. Weer naar huis, vrienTje bleef deze keer met de alcoholdoekjes uit de buurt, heeft het alleen uitgespoeld en schoongemaakt met een doekje met water. Ik keek naar beneden, zag dat piepkleine beetje bloed, trok wit weg..... en de afloop is bekend
Een schááfwond! Geen vleeswond, geen liters bloed, gewoon een ouderwetse schaafwond
Wat is dat toch, dat ik daar niet tegen kan? Hoe kun je nou van zoiets banketstaaf van je stokje gaan? Vorig jaar haalden ze in het ziekenhuis het gips van de voet van vrienTje af. Die was geopereerd en ik wist dat er een flinke jaap in zat. Er was geen bloed, het zag er keurig uit, geen rafeltjes of vieze dingen..... en Elles zakt zo langs het krukje richting de grond.... Lagen we daar met z'n tweeën op bedden naast elkaar 
Is dit te trainen, of moet ik het maar gewoon accepteren? Ik heb mijn EHBO-diploma en toeters en bellen, maar ik heb geen idee wat er gebeurt als er iemand in mijn omgeving bloedend neervalt. Ik ben bang dat ik er binnen 30 seconden naast ga liggen

). We weten het gewoon, dus we zeggen het ook als we een situatie komen met een van bovenstaande dingen. Zo ging ik een tijd geleden bloed prikken. Ik zei dat ik naalden heel eng vind en dat ik liever wilde liggen. Kreeg ik erna continue te horen dat het zo knap was dat ik alleen was gekomen en ik was heel dapper en weet ik wat allemaal. Ja eh.. Ik ben 20 en woon op mezelf. Beetje logisch dat ik niemand meeneem