Al 3(?) jaar een vetbult, afgelopen jaar mega gegroeit? Help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Al 3(?) jaar een vetbult, afgelopen jaar mega gegroeit? Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:16

Hoi !
Een jaar of drie/vier geleden kwam ik tijdens het douchen een verdikking tegen in de binnenkant van mijn rechterbovenbeen.
Goed opgelet en ja hij groeide toch echt .Meteen naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar de chirurg. Eerst een MRI gehad en een echo en daar is uitgekomen dat het een vetbult was.
Ik daar op controle geweest en hij stelde een aantal vragen ( heb je er last van etc. ) Ik daar eerlijk op geantwoord dat ik er geen last van had maar dat ik het niet mooi vind. De chirurg heeft hem destijds opgemeten en hij was toen 3 cm lang - 1.5 cm breed.

Nou uiteindeijk heeft het CZ mijn verzoek tot weghalen van de bult niet goedgekeurd omdat het onder plastische chirurgie zou vallen.

Momenteel is de bult 4 x zo groot, is hij zichtbaar als ik een broek aan heb en heb ik er last van omdat het schuurt. Verder is de bult een stuk harder dan destijds. Ik heb een foto gemaakt met broek aan en zonder broek aan ( zie hier onder).

Ik begin me een beetje zorgen te maken omdat hij nu wel erg groot en hard is. Wat zeggen jullie? Toch langs de huisarts gaan of niet?

Foto's:
Met broek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MA36XLX4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7MOTIWJ.jpg

Zonder broek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XUQUA4G3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XY6YMJH3.jpg

Alvast bedankt :)!

Anoniem

Re: Al 3(?) jaar een vetbult, afgelopen jaar mega gegroeit? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:19

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en aangeven dat je er last van hebt !! Dan kan hij je doorverwijzen ..

Als jij aangeeft dat je er last van hebt zullen ze ten alle tijden actie moeten ondernemen waar jij mee kan leven ..

Succes Liefs Dowie

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:22

Natuurlijk naar de huisarts gaan!!!

Je wil toch geen risico's lopen met je gezondheid?
Hoogst waarschijnlijk kan het weinig kwaad, maar hierover moet je toch echt zekerheid hebben. Aangezien je er nu last van hebt heb je nu betere argumenten om het te kunnen laten weghalen ook!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:25

je hebt er nu wel last van omdat het zo is gegroeid zeg dit ook duidelijk tegen elke arts die je ziet dat het schuurt als je een broek aan hebt enz.
nu valt het onder medische noodzaak dus word het vergoed sucses!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:26

Gewoon langs de huisarts, vermoedelijk verwijst die je op dezelfde manier door als vorige keer.. En dit keer kun je eerlijk aangeven dat je er echt last van hebt.. Vooral niet afwachten als je er last van hebt hoor.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:29

Oké bedankt !!
Ja ik wil niet als '' nep '' overkomen omdat ik de vorige keer ben afgewezen maar ik begin me ook zorgen te maken omdat hij zo groeit. Kan zoiets kwaadaardig worden ?

Ik zal contact opnemen met de huisarts nadat hij terug is van vakantie ! :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 13:10

Heb net gebeld maar hij is voorlopig nog op vakantie .. Zal ik een andere huisarts benaderen of netjes afwachten ?

Ik heb mijn studieboeken eens doorgespit maar kan niet echt iets vinden of een vetbult kwaadaardig kan worden??

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:15

Ja, dat kan. Mijn broer had ook een bult, die hebben ze weggehaald omdat het mogelijk kwaadaardig zou kunnen worden. Wil natuurlijk niet zeggen dat het ook echt kwaadaardig wordt, maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen vind ik! Gewoon nog een keer door laten verwijzen. Sterker nog, ik dnek niet dat je een doorverwijzing hoeft te hebben, je kan rechtstreeks het ziekenhuis contacten en melden dat je al eerder hiervoor geweest bent, maar dat het nu toch echt anders is...

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:15

Als jij het niet vertrouwd zou ik gewoon naar een andere arts gaan. Een arts is opzich een arts. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:24

Hilde_q schreef:
Heb net gebeld maar hij is voorlopig nog op vakantie .. Zal ik een andere huisarts benaderen of netjes afwachten ?

Ik heb mijn studieboeken eens doorgespit maar kan niet echt iets vinden of een vetbult kwaadaardig kan worden??

Zo lang zal hij toch niet weg zijn? Daarbij zal hij er al een poosje zitten en zou ik het nog wel 2 weekjes kunnen afwachten. Echter zou ik er we op staan dat hij weg moet.
Ik heb een klein vetbultje op mijn hoofd gehad en weg laten halen. Je zag het niet, maar vond het al rot om met mijn hand erover heen te gaan. :=

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 13:44

Nee daarom :) Ik ga wachten tot dat hij terug is.
Denk dat ik toch wel een nieuwe mri etc. wil om te kijken of er iets veranderd is in de samenstelling van de bult.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:56

Hilde_q schreef:
Nee daarom :) Ik ga wachten tot dat hij terug is.
Denk dat ik toch wel een nieuwe mri etc. wil om te kijken of er iets veranderd is in de samenstelling van de bult.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat je gewoon gelijk moet aangeven dat je er last van hebt en hij weg moet, ook geestelijk lijkt mij het niet prettig.(onzekerheid) Probeer echt op je strepen te staan hoor!
Dan zullen ze idd wel een MRI doen voor ze hem weghalen ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 14:05

Nou moet ik eerlijk zijn dat ik er niks onzeker van wordt. Vinden mensen het lelijk dan kijken ze maar de andere kant in :') Maar ik ga het inderdaad wel zeggen om z meer kans te maken!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:09

Dat het groeit hoeft niet te betekenen dat het kwaadaardig is. Maar ik zou het zeker nog een keer laten onderzoeken!
Maar het feit dat het groeit en jou in de weg gaat zitten is natuurlijk al vervelend genoeg! Verder is er niets 'neps' aan als jij aangeeft dat je nu wel last hebt van die bult. Zo is het toch gewoon? Grote kans dat er nu wel een medische noodzaak is om hem weg te halen. Reden genoeg om het nog eens te laten onderzoeken dus. Veel succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:47

Hilde_q schreef:
Nou moet ik eerlijk zijn dat ik er niks onzeker van wordt. Vinden mensen het lelijk dan kijken ze maar de andere kant in :') Maar ik ga het inderdaad wel zeggen om z meer kans te maken!

Bedoelde het nogal dubbel dat woord onzeker - ook in de zin van "het blijft groeien en dat is vooor je gevoel niet correct".
Ben blij dat je er zelf niet onzeker van wordt, maar wel goed dat je het gaat gebruiken hoor, haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:56

Een lipoom is niet kwaadaardig, maar dagelijks worden ze weggehaald (en nog veel kleinere!), om cosmetische redenen. Als jij er last van hebt is het op medische gronden en word je gewoon doorverwezen naar een Chirurg om het te verwijderen. Omdat je destijds bij de Chirurg bent geweest kan je misschien beter het ziekenhuis even bellen met de vraag of je daar terecht kan. Het is immers voor hetzelfde.
Als jij je bezwaart voelt kan je ook via de Huisarts naar een andere Chirurg gaan, die met een 'nieuwe' blik kijkt.